A holland Spyker Automotive az elkövetkező 10 évben négy új autót szeretne bemutatni, köztük egy hibrid szuper SUV-ot
A Spyker úgy néz ki, kilábalt a pénzügyi válságából (az utóbbi években folyamatosan a csőd szélén táncolt a vállalat, egyik nem túl jó befektetése a Saab megvásárlása volt 2010-ben, erről itt írtam) és a Genfi Autószalonon is villantott egy Spyker C8 Preliatort, ezek mellett a jelenleg viszonylag gyenge font is közrejátszik, hogy megugrott az exportjuk.
C8 Preliator a Genfi Autószalonon, avagy ezzel a mutatós sportautóval igyekszik feltámadni a Spyker
A C8 Preliatort a Koenigsegg 5.0 literes V8-as motorja fogja hajtani, amit a Spyker és a Koenigsegg a Genfi Autószal első napján aláírt szerződés biztosít, aminek köszönhetően a Spykerek ezentúl Koenigsegg motorokat fognak használi.
Victor Muller, a Spyker alapítója és főnöke már 10 évre előre kijelölte a cég nyomvonalát
A Spyker főnöke, Victor Muller arról is beszélt, hogy mivel a Spykernek sikerült kitörnie a nehéz gazdasági helyzetéből, így most már nekiláthatnak a D8 Peking to Paris nevű hibrid SUV fejlesztésének a Lotus-szal karöltve (az autó neve egyben tiszteletadás az eredeti Spykernek, ami 1907-ben vett részt az első Peking és Párizs között megrendezett ralin. „Egy évtizeddel ezelőtt, mielőtt problémáink adódtak, elindultunk azon az úton, hogy elkezdhessük gyártani, amit szuper SUV-nak nevezünk.” – mondta Muller. „Az autó eredeti neve D12 Peking to Paris lett volna, és a Volkswagen W12-es motorját használta volna, de elvesztettük a pénzügyi alapjainkat mielőtt elkezdhettük volna leszállítani őket, ezért több mint kétszáz vevőnknek kellett visszafizetnünk az előlegüket. Nem volt kellemes tapasztalat, de biztos vagyok benne, hogy többé ilyen nem fog előfordulni.” A SUV a Lotus által tervezett aluminium platfromot fogja használni és egy V8-as Koenigsegg motor fog dolgozni benne, kiegészítve hatótávnövelő elektromos hajtáslánccal. „Fejlett hibrid SUV lesz, kategóriájában az egyik legszebb. A specifikációk már be vannak állítva és ha minden jól megy, reményeim szerint a 2018-as Genfi Autószalonon már meg tudjuk mutatni.”
2006-ban már mutattak egy Peking to Parist a Spykertől, a formán nem valószínű, hogy túl sokat változtatnának majd
Miután bemutatták a D8 Peking to Parist, Muller utalt rá, hogy egy kevésbé drága 6 hengeres sportautóval is színesítik a palettát, a B6 Venatorral, amit 2013-ban mutattak meg a Genfi Autószalonon. Terveik szerint eladásaik nagyobb részét a B6 Venator fogja kitenni és jobban felhívják majd a gyártóra az emberek figyelmét azáltal, hogy több emberhez jutnak el az autóik. „Hírnevet szereztem azzal, hogy nem hagyom elaprózódni a forrásainkat.” – mondta Muller. „Ez egy karcsú és törékeny vállalat jelenleg. Muszáj koncentrálnunk olyan autókra, mint a C8 Preliator, de közbe kell hogy legyen tervünk a jövőre nézve is. Forrás:
A C8 Preliatort a Koenigsegg 5.0 literes V8-as motorja fogja hajtani, amit a Spyker és a Koenigsegg a Genfi Autószal első napján aláírt szerződés biztosít, aminek köszönhetően a Spykerek ezentúl Koenigsegg motorokat fognak használi.
A Spyker főnöke, Victor Muller arról is beszélt, hogy mivel a Spykernek sikerült kitörnie a nehéz gazdasági helyzetéből, így most már nekiláthatnak a D8 Peking to Paris nevű hibrid SUV fejlesztésének a Lotus-szal karöltve (az autó neve egyben tiszteletadás az eredeti Spykernek, ami 1907-ben vett részt az első Peking és Párizs között megrendezett ralin. „Egy évtizeddel ezelőtt, mielőtt problémáink adódtak, elindultunk azon az úton, hogy elkezdhessük gyártani, amit szuper SUV-nak nevezünk.” – mondta Muller. „Az autó eredeti neve D12 Peking to Paris lett volna, és a Volkswagen W12-es motorját használta volna, de elvesztettük a pénzügyi alapjainkat mielőtt elkezdhettük volna leszállítani őket, ezért több mint kétszáz vevőnknek kellett visszafizetnünk az előlegüket. Nem volt kellemes tapasztalat, de biztos vagyok benne, hogy többé ilyen nem fog előfordulni.” A SUV a Lotus által tervezett aluminium platfromot fogja használni és egy V8-as Koenigsegg motor fog dolgozni benne, kiegészítve hatótávnövelő elektromos hajtáslánccal. „Fejlett hibrid SUV lesz, kategóriájában az egyik legszebb. A specifikációk már be vannak állítva és ha minden jól megy, reményeim szerint a 2018-as Genfi Autószalonon már meg tudjuk mutatni.”
Miután bemutatták a D8 Peking to Parist, Muller utalt rá, hogy egy kevésbé drága 6 hengeres sportautóval is színesítik a palettát, a B6 Venatorral, amit 2013-ban mutattak meg a Genfi Autószalonon. Terveik szerint eladásaik nagyobb részét a B6 Venator fogja kitenni és jobban felhívják majd a gyártóra az emberek figyelmét azáltal, hogy több emberhez jutnak el az autóik. „Hírnevet szereztem azzal, hogy nem hagyom elaprózódni a forrásainkat.” – mondta Muller. „Ez egy karcsú és törékeny vállalat jelenleg. Muszáj koncentrálnunk olyan autókra, mint a C8 Preliator, de közbe kell hogy legyen tervünk a jövőre nézve is. Forrás: