40 millió felhasználója lesz a BMW és a Daimler közös cégének

Közzétéve:
2018-04-02, 20:25

Összevonja autómegosztó vállalkozásait a BMW és a Daimler, a közös cégnek 40 millió felhasználója, 20 ezer autója és 140 ezer elektromos töltőállomása lesz.

A BMW DriveNow és a Daimler Car2Go autómegosztó szolgáltatások összevonásával a két cégcsoport érdekeltségi körébe tartozó közlekedési, illetve taxi- és sofőrrendelő okostelefon-alkalmazások (moovel, ReachNow, mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi, Beat), parkolóhely-kereső és parkolásidíj-fizetési szolgáltatások (ParkNow, Parkmobile), valamint az elektromos meghajtású kocsik töltését támogató szolgáltatások (ChargeNow, Digital Charging Solutions) is közös ernyő alá kerülnek.

Magyarországról nézve talán nehéz átérezni a BMW és a Daimler összefogásának jelentőségét, ugyanis a közép-kelet európai régióban egyik vállalkozás sem aktív. A BMW DriveNow a német piacon (München, Berlin, Hamburg, Düsseldorf, Köln) kívül Bécsben, Brüsszelben, Milánóban, Stockholmban, Koppenhágában, Lisszabonban, Helsinkiben és Londonban érhető el, 7 ezer autóból álló flottájukban pedig BMW és MINI autók vannak.

Car2Go

A Daimler Car2Go nyolc ország 28 városában működik összesen 13 ezer járművel, amiből 1300 darab elektromos meghajtású. A flotta nagyon vegyes, az ügyfelek a két- és négyüléses elektromos Smart modellekből, az A- és B-osztály autóiból, valamint CLA és GLA Mercedesekből választhatnak.     

Azért lehet a Car2Go és a DriveNow cégeket viszonylag könnyen összevonni, mert nagyon hasonló a két szolgáltatás mögött álló koncepció. Nem fix kölcsönzési pontokon vehetők át, illetve tehetők le az autók, hanem nyilvános parkolókban állnak, mégpedig ott, ahol a legutolsó ügyfél éppen letette. A szabad autók aktuális helyzete mobilalkalmazáson keresztül látható, így a felhasználó megkeresheti a hozzá legközelebb lévő autókat, és kiválaszthatja közülük a számára legmegfelelőbb modellt.

DriveNow

Szakértők szerint a BMW és a Daimler arra számít, hogy együtt jobb esélyekkel vehetik fel a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel. Elsősorban a sofőrszolgálatokkal, mint az Európában terjeszkedő amerikai Uber és a kínai Didi cégekkel, amelyek flottája a belátható jövőben önvezető kocsikból állhat.

A Handelsblatt című üzleti lap becslése szerint a két csoport 50-50 százalékos tulajdonában lévő új vállalkozás értéke meghaladhatja az egymilliárd eurót (312 milliárd forint). Létrehozásához még meg kell szerezni a versenyfelügyeleti hatóságok engedélyét.

Forrás:

MTI

Kapcsolódó írások

BMW 1-es sorozat gyári fotó
2019. március 29.
A gyártó már a hivatalos bemutató előtt kiszivárogtatott némi információt a 2019-es modellévre szóló BMW 1-es sorozatról. Feltehetőleg a célból alkalmazzák ezt a stratégiát, hogy tudassák a néppel, a fronthajtású hatchback igenis bitang lesz
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.