Összevonja autómegosztó vállalkozásait a BMW és a Daimler, a közös cégnek 40 millió felhasználója, 20 ezer autója és 140 ezer elektromos töltőállomása lesz.

A BMW DriveNow és a Daimler Car2Go autómegosztó szolgáltatások összevonásával a két cégcsoport érdekeltségi körébe tartozó közlekedési, illetve taxi- és sofőrrendelő okostelefon-alkalmazások (moovel, ReachNow, mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi, Beat), parkolóhely-kereső és parkolásidíj-fizetési szolgáltatások (ParkNow, Parkmobile), valamint az elektromos meghajtású kocsik töltését támogató szolgáltatások (ChargeNow, Digital Charging Solutions) is közös ernyő alá kerülnek. Magyarországról nézve talán nehéz átérezni a BMW és a Daimler összefogásának jelentőségét, ugyanis a közép-kelet európai régióban egyik vállalkozás sem aktív. A BMW DriveNow a német piacon (München, Berlin, Hamburg, Düsseldorf, Köln) kívül Bécsben, Brüsszelben, Milánóban, Stockholmban, Koppenhágában, Lisszabonban, Helsinkiben és Londonban érhető el, 7 ezer autóból álló flottájukban pedig BMW és MINI autók vannak. A Daimler Car2Go nyolc ország 28 városában működik összesen 13 ezer járművel, amiből 1300 darab elektromos meghajtású. A flotta nagyon vegyes, az ügyfelek a két- és négyüléses elektromos Smart modellekből, az A- és B-osztály autóiból, valamint CLA és GLA Mercedesekből választhatnak.      Azért lehet a Car2Go és a DriveNow cégeket viszonylag könnyen összevonni, mert nagyon hasonló a két szolgáltatás mögött álló koncepció. Nem fix kölcsönzési pontokon vehetők át, illetve tehetők le az autók, hanem nyilvános parkolókban állnak, mégpedig ott, ahol a legutolsó ügyfél éppen letette. A szabad autók aktuális helyzete mobilalkalmazáson keresztül látható, így a felhasználó megkeresheti a hozzá legközelebb lévő autókat, és kiválaszthatja közülük a számára legmegfelelőbb modellt. Szakértők szerint a BMW és a Daimler arra számít, hogy együtt jobb esélyekkel vehetik fel a versenyt a nagyvárosi közlekedés új szereplőivel. Elsősorban a sofőrszolgálatokkal, mint az Európában terjeszkedő amerikai Uber és a kínai Didi cégekkel, amelyek flottája a belátható jövőben önvezető kocsikból állhat. A Handelsblatt című üzleti lap becslése szerint a két csoport 50-50 százalékos tulajdonában lévő új vállalkozás értéke meghaladhatja az egymilliárd eurót (312 milliárd forint). Létrehozásához még meg kell szerezni a versenyfelügyeleti hatóságok engedélyét. Forrás: MTI