ADAC: aktuális nyári gumi teszt

Közzétéve:
2017-03-02, 10:25

A tél lecsengett, március első napsugarai beköszöntével elkezdhetsz gondolkodni a nyári gumik vásárlásán. Az összehasonlítás hasznos lehet a kíváncsi nyári gumi tulajdonosok számára is!

Hét celsius fok felett a nyári gumi tapadóképessége nedves úton bizonyítottan jobb, mint a téli változaté. Az abroncsok összetétele más télen és más nyáron, a nyári abroncs összetétele lágyabb, lazább és jobban ellenáll a hőterhelésnek, tapadóképességét a melegedés hatására éri el. A téli gumi tapadása viszont lehüléssel érhető el.

Az autógumi teszteken általában a következő szempontok alapján értékelnek: száraz, vizes burkolaton mutatott teljesítmény, gördülési ellenállás, menetzaj illetve a kopási teljesítmény. Az ADAC német autóklub az adott szezonban megjelenő abroncsokat teszteli, így az átfogó vizsgálatok után, időről időre tudhatsz meg részleteket az aktuális abroncsmodellekről. A 2017-es eredmények nyilvánosságra kerültek, lássuk a helyezetteket:

Egy Volkswagen Tiguanon tesztelték a SUV-okra szánt 215/65 R16-os nyári gumikat. A kategória győztese magasan a Goodyear EfficientGrip SUV lett, 2,1-es osztályzatot elérve a 0,6 és 5,5 pont közötti skálán, melyen a kisebb értékek számítanak jobbnak. A második helyen 2,5 ponttal a Cooper Zeon 4XS Sport, a harmadik pedig a 2,8-as értékelésű Firestone Destination HP lett. Az ADAC mérései alapján, a Yokohama Geolandar SUV abroncsait kerülhetőek el messziről - a vizes aszfalton gyengén teljesítő gumi a legrosszabb, 5,5 pontos értékelést kapta.

ADAC - nyárigumi teszt SUV

ADAC - SUV-okra szánt nyári gumik tesztje

A középkategóriás autókra szánt 195/65 R15-ös gumikat az aktuális Volkswagen Golf-on tesztelték. Az eredményhirdetés így hangzott: első helyen a Pirelli Cinturato P1 Verde végzett a maga 2,1 pontos értékelésével, a második helyet megosztva foglalja el 2,2 ponttal a Bridgestone Turanza T001, a Continental PremiumContact 5 és a Goodyear EfficientGrip Performance, a dobogó legalsó fokán pedig a 2,5 pontos, Esa-Tecar Spirit 5 HP foglal helyet. A listát a GT Radial Champiro FE1 zárja, 4 ponttal, előtte még a Semperit, Hankook és a Maxxis idei nyári típusai helyezkednek el, nem túl jó teljesítménnyel.

ADAC - nyárigumi teszt közép

ADAC - Középkategóriás járművek nyári gumi tesztje

2012-óta az abroncsgyártóknak kötelezően el kell látniuk portékáikat néhány fontos adatot tartalmazó kis címkével. Ezen szerepel a gumi vizes útfelületen nyújtott teljesítménye, az energiatakarékosság, illetve a menetzaj decibelben. Emellett olvasható még a gumiabroncs mérete - az első szám az abroncs szélességét mutatja meg milliméterben, a második a szélesség és az abroncs oldalfalának magasságának arányát százalékban, a harmadik pedig a felni átmérőjét colban.

A kínai abroncsok közel sem nyújtanak olyan biztonságot mint a prémium darabok, de ennek ellenére itthon főleg ezeket veszik az autósok. Az eladott gumik fele ilyen, olcsó darab, a másik 50 százalékon a középkategóriás és a prémium márkák osztoznak.

Forrás:

Ajánlott cikkek:

Kapcsolódó írások

autógumi
2019. január 20.
3,1 millió darab gumiabroncsot adtak el a gyártói képvisletek
2018. szeptember 24.
A több mint 100 éves múltra visszatekintő gumiabroncs gyártó, a Kleber két legújabb, nyári gumiját tesztelhettem a Michelin franciaországi tesztpályáján. Ha az ár-érték arány számodra fontos szempont, akkor vess egy pillantást a Dynaxer termékcsaládra!
VW e-up! törésteszten
2018. október 11.
A Volkswagen Crash Festen kiderült, hogy mit tud a törésteszteken a VW e-up! a belsőégésű motorral szerelt változatához képest. A Volkswagen Touaregről meg eddig is tudtuk, hogy szilárd egy autó, de az új még masszívabbra sikeredett.
Téli gumi teszt nyáron: Őrültség? A Goodyear megcsinálta!
2018. november 02.
A Goodyear gumiabroncs tesztjén kiderült, hogy hogyan teljesít a téli gumi a nyári időszakban. De vajon mennyi egy minőségi gumi valós élettartama?