Autógyilkos kátyúk felújítás előtt az M1-es autópályán

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Végre felújítják Magyarország egyik legforgalmasabb, borzalmas állapotban lévő autópályáját, az M1-est. Ilyen autógyilkos kátyúkra és lezárásokra számíthatsz!

Nagyon rossz állapotban van Magyarország legforgalmasabb autópályája, a Budapestet az osztrák határral összekötő M1-es. A 171 kilométer hosszú pályára naponta 64 ezer jármű hajt fel, aminél csak a Budapestet elkerülő M0-ás (majdnem) körgyűrűt használják többen. Az áldatlan állapotokat mi sem jelzi jobban, mint hogy a „Követeljük az M1-es autópálya felújítását” Facebook csoportnak gyorsan 7 ezernél több követője lett, akik közül sokan töltenek fel fotókat kátyúkról, szétmálló aszfaltról, tönkrement gumikról és felnikről. Az áldatlan állapotok 2018. március végére megszűnhetnek egy időre, de a teljes javítás vége átcsúszhat április közepére.

A felújítást március 12-én kezdték Hegyeshalom irányába a bicskei szakaszon, a 46-os és a 60-as kilométer szelvények között. Ezzel párhuzamosan március 19-22 között a 68-69-es kilométerszelvények között Budapest irányába is felvonulnak a munkagépek, ezért három napon keresztül egy sávra terelik a forgalmat. Ha éppen ezeken a napokon van dolgod erre, és nagy a torlódás, akkor a komáromi csomópontnál lehajtva az 1-es számú főúton tudod kikerülni a szakaszt, majd a tatai vagy a tatabányai csomópontnál juthatsz vissza a pályára.

A munka dandárja március 23-án indul, amikor a 68-as és a 105-ös kilométerszelvények között nagyjából két héten keresztül dolgoznak majd. Jó hír viszont, hogy csak hétköznapokon 7 és 19 óra között, így várhatóan nem lesz emiatt komolyabb fennakadás.

De ezzel még nem ér véget a dolog, a teljesen lepusztult pálya felső rétegét Biatorbágynál – a Hegyeshalom felé vezető oldalon – egy 2,5 kilométeres szakaszon, illetve a Herceghalom-Bicske vonal egy 12 kilométeres részen ugyancsak lecserélik. Ezek pontos ütemezését még nem tudni, függ az időjárástól, valamint attól, hogy a március végére tervezett feladatokkal hogyan haladnak.

Az útburkolat újrahúzása mellett a „foltozás” is beindul. Ahogy a cikkben látható képek is mutatják, az M1-esen kerékgyilkos csapdák szedik áldozataikat, amelyeken a 100 km/órás sebességkorlátozás semmit nem segít.

Életképek az M1-esről

Egy teherautós üzenete azoknak, akik ledudálják a fejét azért, mert nem húzódik le a szélső sávba.

M1-es autópálya

Elfogyott az aszfalt?

Nagyon rossz állapotú az M1-es autópálya burkolata

M1-es autópálya, tatabányai lehajtó, ahol a fotó készítésének idején egy 60-70 centiméteres aszfaltdarab állt ki az útból.

Hiába foltozzák folyamatosan, egyes helyeken mégis felbukkannak életveszélyes kátyúk az M1-es autópályán

Néhol egész darabok hiányoznak a burkolatból.

Kátyúk az M1-esen

Amikor már a foltozás is szétmállik.

Már a foltozás is mállik az M1-es autópálya egyes részein

Egy ilyen defekt akár végzetes is lehet.

Defekt

Forrás:

Kapcsolódó írások

Porsche M1 kigyulladt
2019. április 04.
Az autópálya Ausztria felé vezető irányában, Győr közelében történt a sajnálatos eset
Ford Transit betört szélvédője szemből
2019. július 25.
Menet közben dobta meg a tehergépkocsit.
22 milliárdból újul meg az M1-es autópálya
2019. augusztus 05.
Az ideiglenes forgalomkorlátozás kiépítése kedden kezdődik el.