Nagyon úgy tűnik, hogy a magyar rendőrségi vezetésnél elszakadt a cérna, és megelégelték, hogy nem bírnak a renitens gyorshajtókkal. Ezért aztán bekeményítenek!
Az Európai Unió közlekedési rendészeteinek egyik legfontosabb célja, hogy jelentősen csökkenjen a halálos közúti balesetek száma. Ahogy ez az Unióban már lenni szokott, pontos célszámokat is meghatároztak, eszerint 2020-ra felére kell csökkenteni az egymillió lakosra jutó halálos közúti balesetek számát 2010-hez képest. A helyzet az, hogy a kitűzött célt valószínűleg nem sikerül elérni, hiszen 2017-ben 25 300-an veszítették életüket az utakon, ami az egy évvel korábbihoz képest mindössze 2 százalékos, 2010-hez viszonyítva pedig 20 százalékos javulás.
Egymillió lakosra átlagosan 49 halálos baleset jutott tavaly, ám az érték nagyon különböző az egyes országokban. Legrosszabb a helyzet Romániában, ahol 98 haláleset jut egymillió lakosra, míg a legbiztonságosabb Svédország, ahol mindössze 25. Magyarország alaposan lerontja az uniós átlagot, hiszen nálunk egymillió lakosra vetítve 64-en veszítették életüket tavaly. Annak az esélye pedig, hogy a 2010-es 74-ről - valamivel több mint egy esztendő alatt - 37-re sikerül csökkenteni a tragédiák számát, nagyon csekély.
Erre utal az is, hogy 2018 első félévében a KSH szerint 2143 haláleset történt, ami mindössze 1,6 százalékos javulás az előző évhez képest. Valószínűleg éppen ezért keményíthet be hamarosan a magyar rendőrség, legalábbis a police.hu oldalon közzé tett kemény hangú, autósokat ostorozó közleményük szerint. Itt leírják, hogy eddig vállalták, hogy jellemzően jól látható helyekre tesznek ki traffipaxokat, ám mivel az autósok láthatóan nem éltek a megelőlegezett bizalommal, ezen változtatni fognak.
A rendőrség szerint az elmúlt időszakban egyre több autós hagyja figyelmen kívül a közlekedési szabályokat, emiatt pedig nőtt a balesetek száma. Szemére vetik az autósoknak, hogy a
„közlekedők egy része csak addig tartja be a szabályokat, amíg úgy érzi, hogy a hatóság látóterében van, és esetleges mulasztásának elmarasztalás lehet a következménye.”
Ezért, mivel ezt semmilyen jogszabály nem tiltja, a rendőrség a jövőben még többször fog rejtett helyekről sebességet mérni. Ezen kívül több ellenőrzésre is lehet majd számtani az utakon, ahol a sebességtúllépés, ittas vagy bódult állapotban történő járművezetés, a leállósáv használatára vonatkozó szabályok betartásának, a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzése lesz a fő cél.
Forrás: