Olvasónk hosszabb autópályás utakhoz venne egy kis dízelmotoros használt autót, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Tisztelt Szerkesztőség!

2013-ban gyártott Audi A3-at vennék, 1,6-os dízel motorral, hosszabb utazásokhoz. Mire kell figyelnem? Jellemző rá a rozsdásodás? Érdemes lehet automata váltóval is megvenni?

Köszönettel,

Martin"

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki elmondta tapasztalatait ezzel az Audi A3-mal kapcsolatban.

Ezt a CR TDI motort háromfajta teljesítményszinten árulták: 55, 66 és 77 kW-tal. Krisztián szerint mindhárom kivitel megbízható, de azért előfordulhatnak ezekkel is különféle problémák.

Lehet gond a nagynyomású rendszerrel, valamint az EGR szabályozó szelepe is egész sokszor feladja a szolgálatot. Ráadásul ennek cseréje csak az EGR hűtőjével kompletten lehetséges. A gyári alkatrész ebből 200 ezer forint környékén van.

Jó választás lehet hosszabb, autópályás használathoz, ilyenkor a részecskeszűrő is jól végzi feladatát, a regenerációja is könnyedén végbemegy. A kisebb teljesítményű motorokhoz (mint ez az 1,6-os) az Audi 7 sebességes DSG-t kapcsolt, amelyek híresek a problémáikról, illetve a kuplung idő előtti meghibásodásáról.

A rozsdásodás Krisztián szerint erre az Audi A3-ra szerencsére egyáltalán nem jellemző. Persze ez is akkor igaz, ha sérülésmentes, vagy ha a korábbi sérülését szakszerűen javították ki.

Audi