Olvasónk 1,6-os Berlingo családi autót venne, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Tisztelt Alapjárat!

Kettes Citroen Berlingo vásárlásán gondolkodom (2009-2010), félig meddig munkásautónak venném, sokat megyek. Az 1.6 HDI-ben gondolkodom. A 90 vagy a 110 lovasat érdemes inkább venni? Milyen típushibákra kell felkészülni ennél az egyterűnél?

Köszönöm a választ!

Gábor"

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Citroen Berlingo ezen kivitelével kapcsolatban.

Tamás szerint ennyi idős autónál sajnos már minden benne van a pakliban, akkor tud egy ilyen nem pénztemető lenni, ha előzőleg jó gazdái voltak. Az viszont gyakori, hogy a jó darabokat viszont nem adják el, mert elégedettek velük.

Ennek a motornak típushibája, hogy nagyon folyik belőle az olaj, szinte mindenhol. Ez persze javítható probléma, de sok munkát igényel, hogy a motorban maradjon az olaj, és ne rajta.

Szintén ismert a turbó kenőköri hibája, a gyári előírás itt az, hogy ki kell szerelni az olajnyomó ágon található szűrőt. Viszont ha a turbóhoz hozzá kell nyúlni, akkor már a kartert is le kell szedni, és körülnézni az olajszivattyú környékén, valamint a szívókosarat is kötelező cserélni.

Tamás azzal zárta gondolatait, hogy csak akkor érdemes megvenni, ha talál az ember egy jó állapotút. Vásárlás előtt mindenképp célszerű szaszervizben átnézetni az autót, akkor sok fejfájástól megkímélhetjük magunkat.

National Motor Museum / Heritage Images / Getty Images
  • Címkék: