Olvasónk kombi vásárlásán gondolkodik, előtte azonban a Peugeot-guruhoz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat!

Egy kombi családi autó vásárlásán gondolkodom. A 2007 környéki, Peugeot 407 kombikat nézegettem, 2,0 literes HDI motorral, de nem tudom, hogy ezeknek mik a tipushibái? Mennyire jók ezek a motorok?

Előre is köszönöm a választ!

Gábor"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a 407 ezen kivitelével kapcsolatban.

Tamás azzal kezdte, hogy ez az RHR motorkódú dízel nagyon elterjedt volt akkoriban. A franciák a talicskától a holdjáróig mindenbe beszerelték, a korabeli Volvók és Fordok 2,0 literes dízelmotorja is ez volt.

Gondos gazdánál az élettartama ennek a 2.0 HDI motornak örök élet plusz egy nap, ám a vezérműlánc még alapos karbantartás mellett is megnyúlik a magas futásteljesítményű példányoknál, így erre érdemes odafigyelni, tekintve, hogy ezek ma már nem fiatal autók.

Típushibája a Peugeot 407-nek, hogy a szívósora elreped, ez könnyen kiszúrható, ráadásul ilyenkor általában légtömegmérő-hibákkal is jelez az autó. Kétféle befecskendezővel szerelték, Siemens és Delphi rendszerűvel.

A széria nagyobbik része a Siemens megoldását kapta, ennek a porlasztói pedig hajlamosak a piezo-fej hibára, ebből pedig általában ECU-gondok adódnak. A nagyobbik baj, hogy ezek a befecskendezők nem felújíthatók.

A széria végén szerelték a Peugeot 407-eseket a Delphi befecskendezőkkel - ezek már RHF motorkóddal is futottak -, ezek pedig hajlamosak saját magukat megölni. Teljesen változó, hogy mikor mennek tönkre, Tamás javított már 90 ezer kilométert futott példányt is ezzel a problémával, de találkozott olyannal is, ami gond nélkül elment 400 ezer kilométert a Delphi rendszerrel.

Ha ezeket a motorokat sokat hajtották, akkor a hajtórúd zömülésre hajlamos. Súlyosabb probléma lehet a résolajcső hibája, aminek következtében kigyulladhat az autó, ám ez csak a nagyon hányattatott sorsú példányoknál jelentkezik.

Típushiba még a Peugeot 407 esetében a fűtésbox problémája, amiben eltörnek a keverőlapátok, emiatt pedig nem lehet szabályozni a hőmérsékletet. Ez költséges javítás, hiszen a komplett műszerfalat ki kell szedni hozzá.

Szintén bosszantó hiba, hogy az óracsoport sokszor olvashatatlanná válik, de ez egy megoldható probléma. Időnként a BSM-panel is megadja magát (biztosítéktábla), erre is érdemes figyelni. Vásárlás előtt mindenképp érdemes átnézetni az autót, így kisebb az esélye annak, hogy valaki egy problémahalmazt vásároljon magának.

National Motor Museum / Heritage Images / Getty Images