Olvasónk nem tudja eldönteni, hogy az 1,6-os vagy a 2,0 literes dízellel vegyen-e családi egyterűt. A szakértő segít neki.

„Üdvözletem!

Segítségüket szeretném kérni autóvásárlással kapcsolatban. Keresgélés közben szemet szúrt a Peugeot 5008-as típusa. Erről szeretnénk minél több tudnivalót összegyűjteni. 2010-2012 közötti évjáratú 1,6-os, de leginkabb 2.0 HDI-n gondolkodtunk.

Előre köszönöm a segítségüket.

Vince"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Szilva Tamást, a PSA-csoportos autókra szakosodott Szilva Járműelektronika és Autószerviz vezetőjét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Peugeot 5008 ezen kivitelével kapcsolatban.

Tamás a 2011 utáni, Euro5-ös motorral szerelteket ajánlja inkább, azokból is az 1,6-os dízelt. Persze ezek közül is rengeteget elhanyagoltak a tulajdonosok, így itt is felléphetnek problémák.

Gyenge pontja például ezeknek a Peugeot 5008-asoknak a vezérlése, valamint az olykor zárlatossá váló befecskendezők. Ezeket ráadásul felújítani sem lehet, így kompletten kell cserélni őket.

Szintén okozhat fejtörést, hogy olykor beázik a motortér, de sokszor ez a probléma is hanyagságra vezethető vissza. Az 1,6-os HDI esetén Tamás szerint különösen gyakori, hogy a tulajok/szerelők a legolcsóbb megoldásokra törekednek, így alaposan át kell nézni egy ilyen autót vásárlás előtt.

Ami a kétliteres dízelt illeti, a Peugeot 5008 ezzel egy kicsit más fenntartási költségű. A turbó ugyanis nagyon költséges hibákat tud produkálni. Ha nem veszik észre időben a bajt, akkor ráadásul a részecskeszűrőt is magával ránthatja. Közös nyűgje az 5008-aknak motortól függetlenüll az, hogy a navigáció kijelzőjének nyitó-csukó szerkezete megadja magát, de ez szerencsére egy javítható dolog.

A 2.0 HDI-k általánosságban jobban felszereltek, jobb állapotban is vannak a tapasztalatok szerint, viszont az üzemeltetésük drágább az említett hibák miatt.

Peugeot