Magyarország útjain a rendszerváltás óta nőtt a balesetek száma, azonban az egyre biztonságosabb négykerekű járműveknek köszönhetően a halálos balesetek száma csökkent. A Pénzcentrum most összeszedte, hogy mely utakon kell fokozott figyelemmel közlekedni és mely megyékben történik a legtöbb baleset.

A tavalyi és az idei első negyedévet hasonlították össze a KSH adatai alapján, amiből kiolvasható, hogy Pest megyében és Budapesten (582) volt a legtöbb baleset, a második helyen Szabolcs-Szatmár-Bereg megye (175) áll, azt Hajdú Bihar (152) követi 2022-ben. Kelet-Magyarországon növekedés tapasztalható, míg Baranyában és Jász-Nagykun-Szolnok megyében csökkentek a számok.

 

2022 márciusának végéig 87-en vesztették életüket közúti közlekedési balesetben. Ebben az összehasonlításban Bács-Kiskun vezet 13-mal, Budapesten 10-en, Pest megyében összesen 14 hunytak el. 2021-ben 84-gyel többen (544) estek áldozatul közúti balesetnek, mint 2020-ban (460).

 

A súlyos sérüléssel járó baleseteket tekintve Pest megye „vezet" 111-gyel, Budapesten 91 ilyen eset történt. Baranya, Tolna és Bács-Kiskun megyében kevesebb hasonló baleset történt 2021 első negyedévéhez képest, nőttek a számok viszont Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár és Győr-Moson-Sopron megyékben.

A Magyar Közút 2020-ban készített gyűjtést a magyar utak veszélyességéről, ebből az derült ki, hogy a legtöbb sérüléssel és halállal végződő baleset Veszprém megyében, a 82-es út 25-26-os szelvényében történik: itt 2017 és 2019 között 54 baleset történt. A második helyen a 1119-es út 17-es kilométerszelvénye található 48 balesettel, a harmadik az M7-es autópálya Székesfehérvári térsége 42 esettel. A HelloVidék tavaly a legtöbb balesetet elszenvedő utakat szedte össze: a 4-es főút nyert 227-tel, ezt az M3-as és M1-es autópálya 128-cal és 125-tel, a 3-as főút 117-tel és a 6-os főút 115-tel követte.

Ha a személyi sérülések számát nézzük, az autópályák valamivel biztonságosabbak, mint a közutak: tavaly 470 személyi sérüléssel járó baleset történt az autópályákon. 2021-ben az M1-es volt a legtöbb baleset, ezt az M3, az M5 és az M7 követi.

A szabályok lazák, és sokkal többen sérülnek vagy halnak meg a sebességtúllépések következtében, mint eddig gondoltuk. Mítoszrombolás az Alapjárat közlekedésbiztonsági műsorában: