Veszik az újautókat a magyarok, mint a cukrot, de közülük is a SUV-ok most a legkapósabbak.
Egészen elképesztő a SUV-ok sikere a magyar újautók piacán, júliusban az eladott személygépkocsik 37,72 százaléka volt ilyen. Beszédes adat, hogy a SUV-ok részesedése egy évvel korábban még 32,96 százalékos volt, ami csaknem 5 százalékos bővülés. A fontosabb szegmensek közül csak az alsó-középkategória részesedése nőtt még valamelyest (28,2-ről 28,87 százalékra), miközben a kisautók, a minik és felső-középkategória veszített jelentőségéből.
Minden negyedik Magyarországon eladott SUV egy Suzuki Vitara
Darabszám tekintetében 2018 első hét hónapjában összesen 31 228 SUV talált gazdára Magyarországon, miközben alsó-közép kategóriás kocsikból 23 899, kisautókból 11 888, felső-közép kategóriás járművekből 5029, MPV-ből 4293, minikből 2249, a leginkább nagyautónak fordítható executive kategóriából pedig 1006 darab fogyott. Viszonylag erős még az „egyéb” kategória, ahová a furgonokat is besorolják például (2328 darabbal), míg a sport (484 db) és a luxusautók (205 db) piaca marginális idehaza.
Július végéig 1938 darab Ford Kugát vettek Magyarországon
A magyar SUV-piac kedvence egyértelműen a Suzuki Vitara, amiből júliusig végéig 8035 darab gördült ki a magyar kereskedésekből, ami 71 százalékos növekedés egy év alatt. Egészen megdöbbentő a Vitara 25,73 százalékos piaci részesedése a SUV-ok között, miközben az utána következő Ford Kuga és Dacia Duster 6,21, illetve 5,75 százalékát fedi csak le a piacnak. A teljes autópiacot nézve is lenyűgöző a Vitara magyarországi teljesítménye, hiszen minden tizedik eladott autó a Suzuki ezen modellje volt eddig 2018-ban.
A Duster stabilan tartja második helyét a magyar piacon a SUV-ok között
Fontos is a japánoknak a Vitara, mert rajta kívül csak az alsó-közép kategóriában „versenyző” SX4-S CROSS topligás – második -, míg a kisautók szegmensében futó Swift, Baleno és Ignis már csak 6., 11., illetve 14. az eladási listán. Bár a Suzuki babérjaira aligha törhet, a SUV-szegmensben erős a Ford is, hiszen a Kugán kívül itt van még az Ecosport (593 db) modelljük is. A top 10 mezőny meglehetősen vegyes, egyedüli a Toyota van itt jelen két modellel, a futurisztikus megjelenésű C-HR-rel és az örök slágernek számító RAV4-gyel.
Darabszám tekintetében 2018 első hét hónapjában összesen 31 228 SUV talált gazdára Magyarországon, miközben alsó-közép kategóriás kocsikból 23 899, kisautókból 11 888, felső-közép kategóriás járművekből 5029, MPV-ből 4293, minikből 2249, a leginkább nagyautónak fordítható executive kategóriából pedig 1006 darab fogyott. Viszonylag erős még az „egyéb” kategória, ahová a furgonokat is besorolják például (2328 darabbal), míg a sport (484 db) és a luxusautók (205 db) piaca marginális idehaza.
A magyar SUV-piac kedvence egyértelműen a Suzuki Vitara, amiből júliusig végéig 8035 darab gördült ki a magyar kereskedésekből, ami 71 százalékos növekedés egy év alatt. Egészen megdöbbentő a Vitara 25,73 százalékos piaci részesedése a SUV-ok között, miközben az utána következő Ford Kuga és Dacia Duster 6,21, illetve 5,75 százalékát fedi csak le a piacnak. A teljes autópiacot nézve is lenyűgöző a Vitara magyarországi teljesítménye, hiszen minden tizedik eladott autó a Suzuki ezen modellje volt eddig 2018-ban.
Fontos is a japánoknak a Vitara, mert rajta kívül csak az alsó-közép kategóriában „versenyző” SX4-S CROSS topligás – második -, míg a kisautók szegmensében futó Swift, Baleno és Ignis már csak 6., 11., illetve 14. az eladási listán. Bár a Suzuki babérjaira aligha törhet, a SUV-szegmensben erős a Ford is, hiszen a Kugán kívül itt van még az Ecosport (593 db) modelljük is. A top 10 mezőny meglehetősen vegyes, egyedüli a Toyota van itt jelen két modellel, a futurisztikus megjelenésű C-HR-rel és az örök slágernek számító RAV4-gyel.