Egy friss kutatásból kiderült, hogy a magyarok közül szinte mindenki hallgat zenét utazás közben, de a mobilos navigáció is rendkívül népszerű.

A Europcar autókölcsönző mini-kutatásának talán legérdekesebb eredménye, hogy a válaszadók 72 százaléka valamilyen telefonos alkalmazás segítségével tájékozódik vezetés közben. Legtöbben a Google Maps-t és a Waze-t használják, ami érthető, hiszen az előbbi szinte minden androidos mobilon ott van, és alapvetően jól is működik. A Google Maps szuper funkciói közé tartozik például az, hogy listába gyűjthetők az út során meglátogatni kívánt helyek, így biztos lehet benne az ember, hogy egy sokállomásos út során sem marad ki semmi elintéznivaló.
A kutatás szerint az autósok 72 százaléka használ mobiltelefonos navigációt

Az is jópofa, hogy ha az ember olyan helyre készül, ahol nincs internet-lefedettség, akkor a térképet letöltheti a telefonjára, így offline módban sem téved el. A Google Maps legnagyobb előnye azonban mégis csak az, hogy bármikor át lehet váltani utcanézetre, és akkor a környék fotókon is látható. A másik nagy kedvenc a Waze, ami szintén sok extrát tud, de ezekről már írtam korábban, így ha érdekel néhány tipp, olvasd el 4 szuper Waze trükkömről szóló cikkemet. A felmérésből az is kiderül, hogy a zenehallgatás a válaszadók 82 százaléka szerint az utazás alapvető velejárója, függetlenül attól, hogy autóról vagy tömegközlekedésről van szó. Ezen belül 43 százalék rádiózik, 28 százalék Spotify-t hallgat, de még mindig vannak, akik CD-t vagy hangoskönyvet tesznek be utazás közben. Az autósok viszonylag konzervatívok, amikor autópálya-matrica vásárlásról van szó. 54 százalékuk ugyanis még mindig benzinkúton veszi meg a matricáját, bár az SMS-es és az online felületen történő vásárlás is egyre népszerűbb. Persze ez utóbbi felfutása érhető, ha arra gondolsz, hogy az OTP Mobil micsoda reklámkampányt épített az éves pályamatricák Simple by OTP alkalmazáson keresztül történő megvásárlására..
Akik rendelkeznek saját autóval, a car sharing helyett inkább preferálják az autóbérlést

A kutatásból nem hiányozhattak az egyre népszerűbb közösségi közlekedési megoldások sem, hiszen az autómegosztás nem is olyan új dolog idehaza sem. A válaszadók közül legtöbben az Oszkárt ismerték (82 százalék), míg a GreenGo az emberek 55 százalékának csengett ismerősen, a Limo és a BlaBlacar pedig 30 százalékkal holtversenyben osztozik a harmadik helyen. Érdekes, hogy a kitöltők közül azok, akik rendelkeznek saját autóval, a car sharing helyett inkább preferálják az autóbérlést. Az autóbérlés egyébként jó lehetőség lehet az új technológiák kipróbálására is, ugyanis a kutatás szerint a válaszadók 69 százaléka szívesen kipróbálná például az önvezető autókat. Forrás:
  • Europcar sajtóanyag