2024. február 17. | 06:05

Olvasónk hosszabb távra szeretne használt autót venni, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Sziasztok!

Egy tanácsért fordulnék hozzátok. Használt autó vásárlását tervezem, 5-6 millió forint körüli összegben gondolkozom. Fontos szempont, hogy hosszú időre venném az autót, 10 éves távlatban gondolkozom, ezért 4 évesnél régebbit már nem szívesen választanék. Emellett előny, ha elfér benne a síléc, egy SUP, a bicikli vagy a sok csomag a nyaralásokhoz. Alapvetően hétköznap egy viszonylag rövid távon kéne helytállnia Pest északi része és Budaörs között ingázva, viszont 2-3 hetente egy Budapest-Győr vagy hosszabb útra is ki kéne szolgáljon.

Amiket eddig néztem tesztekben és használt autós portálokon, azok alapján a 2019 utáni Ford Focus kombira esett az előzetes választásom, 5-6 millió forint körül jól felszerelt, viszonlag kevesett futott példányokat találtam. Ahol bajba kerültem, az a típus hibáinak a felkutatása, csak a régi EcoBoost motorok gumicsöves olvadásáról és a kiegyenlító tartáy repedéséről találtam infókat. Amiről még nem találtam jó gyűjtést, az a különböző motorokról vélemények. A hirdetések között vannak 1.0 EcoBoost, 1.5 EcoBoost benzines, 1.5 EcoBlue és 2.0 EcoBlue dízel és 1.5 PFi motorosok is.

Ezek közül melyik a legbiztosabb választás, amelyik rendszeres karbantartás mellett a legkevesebb hibát produkálja? Ti mennyire ajánlanátok ezt a típust, milyen hibái szoktak lenni, amire a vásárláskor is külön figyelmet kell szentelni? 

Köszönettel,
Gergő"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ adhassunk, felkerestük Saáry Zoltánt az Ess Ford szerviztől, aki a márkára szakosodott specialista, és össze is foglalta a legfontosabb tudnivalókat.


Zoltán elmondta, hogy ezek az ezres és 1,5-ös EcoBoost benzinmotorok már láncos vezérlésűek, de az olajpumpát továbbra is szíj hajtja, így pedig nem az örökkévalóság ígéretével kecsegtetnek. Jellemző, komolyabb típushibájukról azonban nem tud, a hengerlekapcsolás révén pedig elég takarékosak.

Az 1.5 PFi a legegyszerűbb konstrukció ezek közt, egy sima szívócső-befecskendezéses, turbó nélküli motorról van szó, itt nagy varázslat nincs. Ami a dízeleket illeti, ezekkel sincsenek komolyabb problémák Zoltán tapasztalatai szerint. Az 1,5-öst AdBlue-val szerelt változatban érdemes megvenni, mert anélkül elég sűrűn kell cserélni az olajat, ha sok a rövidebb út.

Ford