Folyamatosan megy az összehasonlítás a német prémium autógyártók között. Ideje tiszta vizet önteni a pohárba és górcső alá venni a számokat - legalábbis az eladott autók számát tekintve.
Nyilvánosságra került, melyik márka hány darab autót értékesített a 2017-es év során.
Az Audi növekedése meglehetősen minimális volt 2016-hoz képest, csupán 0,6%-kal növelték az eladott autók számát. Ez különösen a vetélytársak növekedési üteméhez képest mérve tekinthető méréskelt adatnak. A növekedést a három nagy piac, Németország, USA és Kína eredményezte.
A BMW több eladott jármű mellett magasabb növekedési mutatóval is büszkélkedhet. A BMW csoport 2,46 millió autót adott el 2017-ben, ebből 2,08 millió volt tisztán BMW. Ez 2016-hoz viszonyítva 4,2 százalékos növekedést jelent. A legjobban a SUV-ok értékesítése pörgött, de az M-részleg is jól teljesített, 19,1%-kal növkedett.
A három német prémiumgyártó közül a Mercedes teljesített a legjobban mind az eladott autók mind a növekedés ütemét tekintve. 2016 után tehát ismét élen végzett a Merci, amire korábban 10 évig nem volt képes. Az eladott Mercedesek és Smartok száma kombinálva 2,42 millióra rúg, ebből közel 2,29 millió volt Mercedes. A növekedés üteme 9,9%-os volt, ami a Mercedes esetén is jelentős részben a SUV-ok eladásának volt köszönhető, de az E-osztálynak és a C-osztálynak is jelentős volt a szerepe.
Mindez így fest táblázatos formában (a számok a gyártók saját adatai):
Megtréfálta a BMW az Audit, jött is a válasz
Az aktuális dobogó második és harmadik helyezettje hosszú ideje csipkedi egymást óriásplakátokon (is), a bajor gyártók ismét odaszúrtak egymásnak.
Ezúttal Tunéziában került sor az újabb „csörtére”: A BMW közvetlenül egy Audi-kereskedés előtt helyezett el egy plakátot, melyen az áll, hogy:
„Sosem késő meggondolni magad!”.
Nem sokat késlekedtek az Audinál, és egy hasonló színvilágú és stílusú plakáttal vágtak vissza, melyen az állt:
„LOOOOL – Minek változtatnánk egy nyerő márkán”.
Érdeklődve várom, hogyan folytatódik a huza-vona.
Forrás: HVG