Itt az új Porsche Cayenne Turbo és borzasztó gyors

Közzétéve:
2017-09-12, 16:32

A Cayenne a Panamera 4 literes V8 blokkját örökölte, kívülről-belülről pedig még tovább finomodott a Porsche terepjárója.

3.9 másodperc. Ennyi kell mindössze a Sport Chrono csomagos Cayennek, hogy a mutató elérjen 100-ra. Amúgy ez az idő 4.1 szekundum, ami alapból nem rossz egy ekkora monstrumnál. 542 lóerő és rendkívül fejlett összkerékhajtás csapatmunkája ez az eredmény.

Porsche Cayenne Turbo

Ezt csinálja nagyon jól a Porsche, klasszikus vonalakat tesz időtlenné

Természetesen ez a teljesítmény típuson belül a csúcsragadozót jelöli, ennél csak gyengébb változatok lesznek elérhetőek. A négyliteres V8 rendkívül kompakt, mivel a turbófeltöltők a hengersorok között helyezkednek el. A motort olyan közel helyezték a földhöz amennyire azt egy terepjáró lehetővé teszi, így az autó súlypontja meglehetősen alacsonyan pozicionált. Jelenleg a Panamerát hajtja ez a motor, az 542 ló mellé 770 Nm nyomaték párosul. 

Porsche Cayenne

2018-tól már szelheti az utakaz az újgenerációs SUV

A Porsche nem csak a gyorsulásra fektetett különös gondot, elektromos, állítható aktív lengéscsillapítók és aktív stabilizátorrendszer kap helyet a bódé alatt. Az agilis mozgás érdekében a hátsókerék-kormányzás sem maradhat el. A Porschenál már megszokott opcionális kopásálló karbon-kerámia fékrendszer mellett aktív fékszárnyat is kap az új Cayenne. Az adaptív hátsószárny nem leszorítóerőt generál, hanem a fékezőerőt javítja, méghozzá drasztikusan. Érdekes megoldás, főleg, hogy SUV-n ilyet még nem használt egyetlen gyártó sem. 250 km/h-s fékezésnél 2 métert nyer a rendszer egy hagyományos megállással szemben.

porsche cayenne belső

Belülről is impozáns a hatalmas kijelzővel szerelt Cayenne

A dizájn nincs túltolva, apró különbségek fedezhetőek csak fel a többi Cayennehez képest. A legszembetűnőbb talán a 21 colos könnyűfém felniszett, illetve az enyhén szélesített sárvédők. Enyhe változtatást hoznak még a fényszórók, fényezett karosszéria elemek és kiegészítők, illetve a kipufogók. 

A beltér is a Panamera kialakítását örökölte, középen a már megszokott 12.3 colos kijelzővel.  A sportos kormány és a 18 módon állítható kagylósabb ülések egyszerre kényelmesek és dinamikusak. A tökéletes hangzás érdekében a Bose szállította a hifit. Nem aprózták el, 610 Watt a teljesítménye a rendszernek.

Porsche Cayenne

Kényelmes, szép és erős a prémium SUV

Ha megtetszett az új Cayenne Turbo, bizony mélyen a zsebedbe kell nyúlnod. 35 millió forint alatt ne is keresd a kereskedésekben 2018-tól. 

Kapcsolódó írások

Porsche 989-es négyajtós prototípus
2018. november 16.
A négyajtós Porsche hallatán ösztönösen a 2009-ben debütált Panamerára gondolsz, jogosan. De már harminc éve is létezett egy prototípus, hasonló koncepcióval!
Porsche 959
2019. április 23.
A 959-es és az F40-es volt a 80-as évek két nagyágyúja, ehhez kétség sem férhet. A Ferrari ikonná vált, a németnek viszont nem jutott annyi a rivaldafényből…
1979 Porsche 935 F1 street legal, kék, oldalnézet, balról
2018. december 13.
A Porsche 935-ös modelljei a pályákon kívül tiltólistásak voltak. Kivéve azt az egy darabot, ami most eladásra kerül
Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.