Olvasónk egy 15 év környéki japán kisautót venne városi használatra, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Tisztelt Alapjárat!

Egy 2010 környéki, ráncfelvarrott Mitsubishi Colt vásárlásán gondolkodom, városi használatra. Az 1,3-as motorra gondoltam, de nem tudom, mi a különbség a ClearTec és a sima kivitelek közt? Milyen típushibákra kell felkészülni ennél? Jó választás lehet?

Köszönöm a választ,

András"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Doma Károlyt, a Mitsubishi modellekre specializálódott Nippon Autó szerviz szakemberét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Colt ezen kivitelével kapcsolatban.

Károly elmondta, hogy ez valójában egy Smart Forfour, átöltöztetve Mitsubishi kabátba. Ezt látjuk a futóműnél, a váltónál és az elektromos rendszernél is. A motor pedig még a Mitsubishi-Mercedes-Hyundai közös fejlesztése.

Az első szériához képest sokat javult a minőség Károly tapasztalatai szerint, sokan nagyon szeretik a típust. Most került például a rokonságába egy ilyen, majdnem 250 000 kilométerrel, de a működésén ez nem látszik. A jelentős motorolaj-fogyasztás nem jellemző és egyéb motorikus meghibásodást sem tudna kiemelni. A sebességváltó/kuplung minősége is sokat javult. A futómű sem hajlamos nagyjavításra.

Az 1,1-es a maga 3 hengerével elég rázós élmény, de legalább nem hajszolja gyorshajtásba az embert. Az 1,3-as Colt talán a legreálisabb választás. A négyhengeres azért szebben dolgozik és egész jól mozgatja a kasztnit. A fogyasztása is kellemes, 6 liter környékén alakul. Az 1,5-ös turbós motorral azért egészen más élmény ez az autó, azzal már lehet örömködni is.

Sajnos ennél a szériánál is jellemző az elektromos kormánymű hibája, és az elektronikák közötti kommunikációs hiba, de az első szériához képest egyelőre sokkal jobb a helyzet Károly szerint. Az eredendően magyarországi Coltok karosszériája jellemzően nem, vagy csak kevéssé rozsdásodik, de a nyugatról behozottaknál az erős sózás sok kárt tud okozni.

A ClearTec környezetkímélő technológiát jelent a Mitsubishinél. Kb. 2010-től jöttek az Euro5-ös és kisvártatva az Euro6-os modellek. Első pillantásra csak a stop/start rendszer látható ebből, de ennél azért többet tett le az asztalra a Mitsubishi.

Depositphotos