Nagyon fogynak az újautók. Eljöhet újra a Suzuki aranykora?

Közzétéve:
2018-03-02, 16:31

Látványosan nőtt 2018 februárjában a frissen forgalomba helyezett személyautók száma, de ebből nem minden márka profitált egyformán. Most a Suzuki a nyerő.

Remek év elé néznek a kereskedők és az autógyártók, hiszen a 2017. februári 8009 darab frissen forgalomba helyezett személyautó után 2018. februárjában már 9 967 autó került ki a magyar utakra, ami 24,5 százalékos bővülés. Ha az első két hónap forgalmát nézzük, akkor ennél is látványosabb, 30,8 százalékos a növekedés a Carinfo.hu portál szerint: januárban és februárban összesen 18 861 új személyautót állítottak forgalomba.

Az összes újautó eladásokat tekintve a 2018-as évkezdet azért is ígéretes, mert a 2017-es év maga is jól sikerült: az eladott 116 265 darab személyautó 20 százalékkal múlja felül a 2016-os értékesítést, míg 2012-höz képest a forgalom megduplázódott tavaly. Ez azért jó hír, mert az import használt autók átlagéletkora tíz év feletti, a magyar autók átlagéletkora pedig már 14 felett van.

újautó eladások 2017-ben

A legkeresettebb autómárkák

Februárban Suzukiból adtak el a legtöbbet (1481 darab), míg a második és a harmadik helyre a Skoda (994) és a Ford (977) futott be. Egy évvel korábban még más volt a helyzet, akkor az első helyről kirobbanthatatlan Suzukit az Opel és a Skoda követte a márkák rangsorában. A Suzuki hegemóniája alátámasztja a Magyar Gépjárműimportőrük Egyesületének véleményét a vevői oldal átalakulásáról, ugyanis visszatértek a piacra a válság idején eltűnő magánszemélyek, akik aránya most nagyjából 40 százalék.

Visszatértek a magánvásárlók az autópiacra

A magánvevők visszatérése fontos azért fontos az Esztergomban gyárat működtető vállalatnak, mert legkapósabb modelljei, az új Vitara, az SX4 S-Cross és az új Ignis főleg az egyéni vásárlókat hozzák izgalomba, mint ahogy az új Swift tulajdonosok is többnyire közülük kerülhetnek majd ki. Februári, csaknem 15 százalékos piaci részesedésével a Suzuki kezd magához térni a magyar piacon, ahol 2016-ban és 2017-ben 11,7, illetve 13 százalékot tudott kihasítani magának. És bár messze van még az 1999-es 25,4 százalékos csúcs, a 2010-es hullámvölgyből egyértelműen kimászott, amikor még a top 4-be sem fért be a márka.

régi Suzuki Swift

1999-ben minden negyedik újautó Suzuki márkájú, főleg Swift volt

 

A Suzuki magyarországi sikeréhez persze kellett a Swift modell megjelenése, ami az ország első népautója volt a Trabant- és Zsiguli-korszakot követően. Ezt a modellt Japánban 1983-tól 1998-ig Suzuki Cultus néven forgalmaztak. Észak-Amerikában Suzuki Forsa volt a neve (illetve Geo Metro). Jelenleg Japánban, Mexikóban és Magyarországon az ötödik, az Egyesült Államokban pedig a hetedik generáció fut.

Haszongépjárművek eladásai

A kis- és nagyhaszon-gépjárművek eladásai még jobban felpörögtek 2018 elején, az előbbiből 579, az utóbbiból 1643 darabot adtak el februárban, ami 39,9, illetve 26,7 százalékos növekedést jelent. Az első két hónapot nézve még nagyobb volt a növekedés itt is: az egy évvel korábbihoz képest 53,1 illetve 31,3 százalékkal több jármű került ki a kereskedésekből.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
A legőrültebb autók a 2017-es tokiói autószalonról
2017. november 02.
A japánoktól Európába egészen visszafogott modellek jutnak csak el, de a galéria bemutatja azt is, mit tudnak kihozni magukból, ha a saját közönségüknek gyártanak
A nagy Suzuki kvíz - válaszolj 10 kérdésre!
2017. december 10.
A Suzukit nem kell senkinek se bemutatni, olyannyira népautó Magyarországon, amennyire a Volkswagen Németországban, de vajon mennyit tudsz róluk? Teszteld a tudásod!
HVG Állásbörze – 9 kiállító az autóiparból
2018. november 02.
Magyarország egyik legjelentősebb karrierrendezvénye 2017. március 8-9. között kerül megrendezésre, a Papp László Sportarénában