Ferenc egy benzines Mitsubishi hobbiterepjárót venne, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat szerkesztőség!

Autóvásárlás előtt állok, az egyik kiszemelt típus a 2,0 literes benzines Mitsubishi Outlander, 2018-2019 környékéről. Mikre kell felkészülni egy ilyen modellnél típushibák és szervizköltség tekintetében nagy vonalakban?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Ferenc"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Doma Károlyt, a Mitsubishi modellekre specializálódott Nippon Autó szerviz szakemberét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Mitsubishi Outlander ezen kivitelével kapcsolatban.

Károly szerint ennek az autónak még/már nem nagyon vannak típushibái. Azért még, mert aránylag fiatal autóról van szó és azért már, mert az elődeinél talált meghibásodásokat a gyár amennyire lehet, kiküszöbölte. Ezzel a felépítéssel és a motor elődjével 2008-ban találkozhattunk. Azóta a kasztnin, a hajtásláncon és a motoron is történtek változtatások. A karosszéria merevsége sokat javult, a motor Euro 6-os besorolású.

Ami minimális hiba maradt, annak nagy részét garanciában, esetenként szavatosságban javítja ki valamelyik márkaszerviz. Például a 
lengéscsillapító porvédőjét garanciában cseréli a gyár (5év/100 000 km-ig), de a régebbi széria hátsó féknyergét visszahívásban, bőven a garancia idején túl.

Mára maradtak a nem odaillő zajok, pl. az első fékbetét csattogása, a hátsó lengőkar szilentjének „nyiszogása", stb. Természetesen ezekkel sem kell együtt élni, mindenre van megoldás. A szervizköltség nem magas, de erre azért nem lehet általánosságban válaszolni, mert a különféle szervizek más és más árfekvésben dolgoznak alkatrész és munkadíj terén is.

Mitsubishi