Olvasónk egy korábbi, szolidabb méretű családi Fordot szeretne venni, méghozzá szívó benzinmotorral. Érdemes ebben gondolkodnia?
A Ford gyakorlatilag Focus modelljére építette fel a C-Max nevű kis egyterűjét, amely kompromisszumok nélkül igyekszik kiszolgálni a családos nyaralásokat, miközben nem eszik ki vagyonunkból, valamint kezelhető mérete miatt a hétköznapok során is könnyű járni vele. De vajon jó döntés lehet-e egy első generációs példány vásárlása a legkisebb benzinmotorral? Olvasónk ebben kérte szakértőnk segítségét.
„Kedves Alapjárat!
Szeretnék egy 2009-es, 1,6-os, 100 lovas benzines Ford C-Maxot vásárolni. Az a kérdésem, hogy ez a motor mennyire megbízható, és mik a modell típushibái? Milyen csereperiódusa van a vezérlésnek és nagyjából mennyibe kerül? Ezekben még nincs kettőstömegű? Esetleg ez a motor gyenge, és inkább másikkal érdemes megvenni?
Köszönöm a választ:
Péter”

Azért, hogy minél pontosabb választ adhassunk, felkerestük Saáry Zoltánt az Ess Ford szerviztől, aki az ovális emblémás modellekre szakosodott márkaspecialista, és össze is foglalta a legfontosabbakat a kívánt Ford C-Max-szal kapcsolatban.
„Kedves Péter,
A 100 lóerős, 1,6 benzines a legegyszerűbb motor, ami C-Max-ban van, jó választás. Nem erős, az biztos, de egy békés tempójú közlekedéshez elég, forgatva azért viszi az autót, de akkor már megjön a hangja is.
Jellemző hibája nincs, azt ne vegyük hibának, hogy a 2009-től bevezetett „open-deck” motorblokk zajosabb, főleg hidegen. A zaj ellenére sokáig remekül működnek ezek, ez ne legyen probléma.
A fojtószelepet néha ki kell takarítani, a kartergáz visszavezetőjének csöve idővel kilyukad. Néha a gyújtótrafó csatlakozója szorul cserére, illetve a „kilométeróra” forrasztásai okozhatnak átmeneti ijedelmet, mikor a mutatók leesnek vagy nem indul az autó, esetleg motorhiba-jelzést produkál. De ezek is mind javítható dolgok, semmi drámai.
A vezérlés csereperiódusa 160 ezer km/8év, érdemes a vízpumpát is cserélni ilyenkor, mert a szíjfeszítőt arra szerelték, a vízpumpát pedig csak a vezérlés lebontásával lehet cserélni. Az árába nem mennék bele, mert széles skálán mozog a felhasznált alkatrészek és a munkát végző szervizek közti eltérések miatt, de nem vészes tétel gyári alkatrészekkel sem.
A futóműve ennek a Ford modellnek is remek, amíg el nem használódik. A javítás lehetséges, de nem olcsó a sok lengőkar miatt.
Kettőstömegű lendkerék ebben nincs, a váltója is egyszerű, a „régi” 5 fokozatú iB5 van benne, ezért autópályán többet forog a motor, így ott már zajosabb az utazás.
Üdvözlettel,
Saáry Zoltán”