Olvasónk egy szívómotoros Mazda hobbiterepjárót vásárolna, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.
„Kedves Alapjárat Szerkesztőség!
Autóvásárlás előtt állok. A kiszemelt a Mazda CX-5 2.0, 2018-2019-es évjárat. Szeretnék egy kis segítséget kérni, hogy milyen típushibák típushibákra kell felkészülni ennél a modellnél?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv: Ferenc"
Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Mester Zoltánt, a Mazda modellekre specializálódott Mazda Mester szerviz szakemberét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Mazda CX-5 ezen kivitelével kapcsolatban.
Zoltán szerint ez a típus egy megbízható darab, városban és autópályán egyaránt jól muzsikál. Ennek a viszonylag fiatal modellnek kevés eddig ismert típushibája van, a 2,0 literes benzinmotor elég stabil.
A külső tükrök motorjai néha elkezdenek kattogni, itt sérülhetnek a műanyag fogaskerekek. Éppen ezért nem szabad ezeket kézzel behajtani, mert akkor károsodnak.
A 2,2-es dízellel már több a probléma, de főleg azért, mert sokan városi közlekedésre használják, rövidebb utakra. Ilyenkor hamar lekokszosodik a szívósor, az EGR és az ehhez kapcsolódó területek. Az olajpumpát meghajtó lánc csereperiódusára is nagyon oda kell figyelni, valamint a tűzgyűrűk cseréjére és az előszűrő tisztítására. Összességében a dízelmotor sokkal szervizigényesebb, így Zoltán jó szívvel ajánlja a kétliteres benzinest, de a 2,5-öst is.