Tovább gyűrűzik a rossz gyakorlat: újabb olvasónk érdeklődött egy modell típushibái kapcsán azután, hogy már megvásárolta az autót, egy Passat 6-ot. Sokkal előnyösebb, ha ezeket a köröket vásárlás előtt teszi meg valaki, ennek ellenére igyekeztünk segíteni neki.
„Kedves Alapjárat!
Vásároltunk a párommal egy 2007-es évjáratú Volkswagen Passat VI szedánt, a 102 lóerős, 1,6-os benzinmotorral. Főként Budapest belvárosában használjuk, nyáron viszont külföldre is ezzel utazunk. Szeretnék érdeklődni, hogy mik azok a fontos dolgok, melyekre érdemes fokozottan odafigyelni?
Úgy értesültem korábban, hogy ez a motor hosszú életű, hű társunk lehet. Azt szeretném kérdezni, ezt hogyan tudom minél tovább biztosítani? Az autóban jelenleg 112 564 km van.
Üdvözlettel : Sándor"
Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.
Ahogyan Krisztián korábban már egy Golf esetében kifejtette, ez a szívómotor nem egy űrtechnológia. A be nem tartott motorolaj csereintervallumok és a városi tötymörgés azonban sokszor a dugattyúgyűrűk kokszosodásához vezet. Így magas motorolaj-fogyasztás lesz a tünet, illetve a nem gyári specifikációnak megfelelő olaj használata is problémát okoz a Passat 6 esetében.
Csak a motor részleges vagy teljes felújítása oldja meg a problémát, de mivel sem turbó, sem közvetlen befecskendezés (FSI technológia) nincs ezen a motoron, ezért a javítás nem hatalmas összeg.
Krisztián hozzátette, hogy ennél a 3C Passat B6-nál típushiba az elektromos kormányzár és a parkolófék kapcsolója, illetve azok motorjai a fékeknél. A klímában levő állítómotorok pedig sűrűn tönkremennek, ilyenkor nincs vagy nem megfelelő a fűtés, esetleg nem oda fújja a levegőt, ahova be van állítva.
Az ajtózárak problémái is sokszor felmerülnek, a klímakompresszor hibája is elő szokott fordulni a karbantartás hiánya miatt, valamint az öt sebességes váltók szoktak csapágyasak lenni.