Senki sem szent, de azért a fölösleges kockázatvállalásnak is vannak határai.
Cikkünk egyértelmű célja, hogy felhívjuk a figyelmet az adott közúti szabálytalanságra, nem pedig ítéletet akarunk mondani. Tesszük ezt azzal a nem titkolt szándékkal, hogy az autózás kultúráját előremozdítsuk, hiszen vannak még itt hiányosságaink.
Helyezzük a dolgot először is kontextusba.
Mit jelent a záróvonal?
A záróvonalat a KRESZ olyan hosszirányú folytonos vonalként definiálja, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el. Nagyon határozottan hozzáteszi a jogszabály, hogy a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad.
Mit mond a KRESZ az előzni tilos tábláról?
"Előzni tilos" (32. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton előzni tilos; ez a tilalom nem vonatkozik kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak, valamint állati erővel vont járműnek és kézikocsinak gépjárművel való előzésére, továbbá az úttest közepén levő vágányon haladó villamos előzésére;"
Az is jól látható a videón, hogy az adott útszakaszon semmilyen akadály nem áll a Ford típusú gépjárművet vezető sofőr elé, a saját idegrendszerén kívül természetesen.
A városi legendákat is nyugodtan felejtsük el, miszerint a záróvonal előtt megkezdett előzést, azon keresztül is befejezhetjük. Ilyen szabály nem létezik.
Egyetlen jogos felvetés lehetne, hogy a záróvonal teljesen le volt kopva az útburkolatról és nem látszódott. Ezzel csak az a gond, hogy mint a legtöbb esetben az előzést tiltó tábla kint van az adott útszakaszon.