2018. január 08. | 12:17

A csomagszállítás hatalmas költségeket emészthet fel, ha az első ajánlatra ráharapsz. Érdemes körülnézned, mert már akad olyan lehetőség is, amivel akár 80%-ot is spórolhatsz!

A nemzetközi kereskedelem és szállítás virágkorát éli manapság, sokan foglalkoznak vele, így számos közvetítőcég alternatívái közül választhatsz. Teherautók róják szüntelen az utakat, de rengeteg olyan akad köztük, ami nincs csurig pakolva rakománnyal. Érthető, hisz nem mindig alakul úgy, hogy a rendelkezésre álló hely 100%-ára szükség van. De, ha már adott egy olyan lehetőség, hogy előnyöd származhat ebből, felmerül a kérdés: miért ne használnád ki?

Ha ezeken a fennmaradó helyeket is fel tudnák tölteni, sokat lehetne spórolni és jövedelmezőbb lenne az egész szállítási procedúra. Nem kellene például még egy autót indítani, ami szintén nem lenne tele. Csökkenne az elégetett üzemanyag mennyisége, ezzel a szállítás költsége is redukálódna, a jobb logisztikának köszönhetően kevesebb teherautó volna úton, ami miatt a károsanyag-kibocsátás is mérsékeltebb maradna. Csupa pro érv, de a megvalósítás nem olyan egyszerű.

Ahhoz, hogy ez szervezetten és gördülékenyen működjön, szükség van egy, mindenki számára elérhető hálózatra, ahol fel lehet adni hirdetést úgy, hogy arra potenciális jelentkező is akadjon. Az ötletet először az USA-ban valósította meg a Cargomatic és a Convoy még 2014-ben, és már eleinte is nagy sikernek örvendett: csökkentették az adminisztratív feladatokat és a „kis halaknak” megkönnyítették a fuvarszerzést. Mára igazi óriásokká váltak az üzletágban.

Erre a mintára már több helyen is rákaptak, most Magyarországon is indult egy új hálózat, a fuvar.hu, mely létrehozott egy felületet, ahol ajánlatot kérhetsz költöztetésre, raklapos szállításra, autószállításra és még sok másra. Megadod, hogy miről van szó, a szállítás helyét és idejét, majd a nyilvántartott fuvarozók egymást árban legalább 5%-kal alullicitálva tudnak jobb ajánlatot adni rá.

Végül értelemszerűen a megrendelő dönti el, hogy ki lesz a befutó. Ha kiválasztottad, az oldal összeköt téged az adott céggel, a további egyeztetés innentől már csak rajtatok múlik. Kép feltöltésére is van lehetőség, ha esetleg szükséges a termék beazonosítása, illetve a szabálytalan formájú dolgoknál a pakolás szempontjából sem utolsó.

A lefelé licitálás hatásos módszer a végeredmény elérése érdekében, jó eséllyel csak azok fognak bent maradni a „versenyben”, akiknek tényleg a megadott, vagy ahhoz közeli az úticéljuk. Az árverés hosszúságát te állíthatod be, de a minimum időtartamnak legalább két órának kell lennie.

Az oldal elsősorban a fuvarozó kisvállalkozókra épít, mivel a szállítandó áru általában nem több, pár száz kilónál. Testes bútorok költöztetésénél már nehezebb a helyzet, de némi szerencsével ilyen esetben is fogsz találni valakit, aki megoldja a problémádat.

Az ötlet itthon még gyerekcipőben jár, egyelőre a fuvarozótársadalomnak csak a töredéke van jelen az oldalon. Az alapítók azonban látnak benne bőven lehetőséget, terveik közt szerepel, hogy megindítják Ausztriában is a vállalkozást.

Ha a fuvar.hu-t használod, akár 80%-al is csökkentheted a szállítási költségeket! Persze ez a legjobb eset, de az átlag is valahol 40-50% körül van, ami szintén rendkívül kedvezőnek mondható. A reklámozás megindult, sok embernek tetszik az ötlet, de legalább annyinak sikerült is rálépni a tyúkszemére. A fuvarközvetítő cégek nem pusziért végezték a dolgukat és ha sok felhasználó használja majd az alkalmazást, várhatóan jelentős bevételkieséssel számolhatnak.

De hát ilyen az üzlet: egy vállalkozás felemelkedése, gyakran egy másik bukását hozhatja. Viszont még korai lenne temetni az ágazatot, hiszen nem a fuvar.hu nem eltünteti, csak átalakítja a piacot, így kíváncsian várom, mit hoz a jövő!