Olvasónk egy első generációs, ráncfelvarrás utáni Touareget vásárolna, ám előtte szeretné megtudni, hogy a V6 TDI típushibái mennyire terhelnék meg a pénztárcáját.

„Kedves Alapjárat!

Régóta tetszik az első faceliftes VW Touareg. Mivel dízelpárti vagyok, kipróbálnám a 240 lovas V6 TDI-t. Hallottam hideget és meleget erről, milyen típushibákkal találkozhatok? Betegágy ez a motor meg az automata váltó, vagy lehet megbízható a mindennapokra?

Köszönöm a választ:

Márton"

A kép illusztráció (Forrás: Volkswagen)

Annak érdekében, hogy minél hasznosabb és szakszerűbb választ adjunk, felkerestük Orosz Krisztiánt, a VW-csoportos autókra szakosodott Doni Motors szerviz vezetőjét, aki sok érdekességet elmondott a típusról.

Krisztián kifejtette, hogy volt Euro4 és Euro5 besorolású kivitele is, előbbinél a befecskendezők hibája szinte borítékolható. A turbó állítómotorjának meghibásodása pedig mindkét verziónál jelentkezik.

Szintén mindkét motorváltozatnál probléma a változó örvényű szívócső tengelyének elkopása, amely már 150 ezer kilométer környékén jelentkezik.

Nagyjából 100 ezer kilométerenként kell cserélni az izzítógyergyákat ebben a Touareg modellben, és mivel 6 hengerről van szó, így az alkatrész és a munkadíj is drágább, mint egy négyhengeres motor esetében.

Sok probléma szokott lenni a légrugós futóművel, amelynek a javítási költségei sem olcsók. Az automata váltójuk egyébként jól bírja a strapát Krisztián szerint, de sok kilométer után ott is adódhatnak gondok.

Az összes ilyen szériájú Volkswagen Touareg és Audi Q7 előbb utóbb osztóműhibás lesz, ráadásul nem igazán lehet ezeket biztonságosan javítani. Lehetetlen megfelelő minőségű ilyen bontott alkatrészt beszerezni, az új pedig több millió forintba kerül. 

Végezetül Krisztián hozzátette, hogy ebben a korosztályban már szinte mindegyik példány a Holdról jön épp visszafele, ezért szinte bármilyen egyéb probléma is előfordulhat. Mindenképpen érdemes alapos körültekintéssel megvásárolni egy ilyen autót. 

Ha pedig érdekel, mit tud egy új Touareg a V6 TDI motorral, nézd meg alábbi tesztünket: