2019. április 16. | 11:43

A gördülékeny ügyintézést elősegítő döntést hozott a helyi szervezet

Általánosan ismert tény, hogy a külföldi használtautók importja virágkorát éli Magyarországon, sokan részesítik előnyben a nyugatról származó gépjárműveket a hazai kínálattal szemben, amikor autóvásárlásra szánják el magukat. Annak is meg van a menete, hogyan lehet itthon forgalomba helyezni a külföldről származó járműveket. Ennek egyik fontos eleme egy hivatalos kirendeltségen elvégzett vizsgáztatás, hiszen az első műszaki vizsga csak megfelelő minősítéssel ellátott vizsgabázison hajtható végre egy külföldről származó használtautó esetén.

Ezekből következik, hogy a sokszor nagy terhelés mellett dolgoznak ezek a központok, bizonyos régiókban a két-három hetes várólista sem ritka egy műszaki vizsga esetén. Ennek egyik legfőbb oka a kapacitáshiány, hiszen az emberi erőforrások ezen a területen is végesek. Az amúgy is kis létszámú vizsgabázisokon egy-egy ember hiánya súlyos gondokat okoz, különösen igaz ez a túlterheltség azokra az időszakokra, amelyekben az autóimportok száma is nagyobb. Ez az úgynevezett „szezon” jellemzően a tavaszi és nyári hónapokra esik.

„Rengeteg megkeresés érkezik hozzánk azzal kapcsolatban, hogy túl hosszúak a várólisták az egyes régiókban a vizsgaállomásokon. Igyekszünk olyan megoldásokat találni, mely a lehető leggördülékenyebb ügyintézést teszi lehetővé. Sajnos térségenként eltérő a terheltség mértéke, vannak jobb és rosszabb helyzetben levő megyék” – mondta Anderkó Ottó, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének alelnöke.

Milyen változás történt a zalaegerszegi vizsgaközpontban?

A helyi vezetőség úgy döntött, hogy a régióban dolgozó autókereskedőknek kedvező intézkedést vezet be. A helyi vállalkozásoknak fix vizsgaidőpontokat osztottak ki, így előre tervezhető munkafolyamatokat lehet kialakítani. Akár egyik napról a másikra vizsgáztathatják gépjárműveiket, ezzel elkerülve a több hetes várakozást és a bizonytalan határidőket. Azt viszont komoly szabályokhoz kötötték, hogy kik minősülnek „helyi” illetékességű kereskedőknek, nem elegendő csupán Zalaegerszegen bejelentett telephellyel rendelkezni, ezzel igyekeznek kiküszöbölni a visszaéléseket.

„Olyan 3-4 évvel ezelőtt bevezettek egy szisztémát, amely előnyben részesíti a vállalkozásokat a privát ügyfelekkel szemben. Ezzel a közlekedésfelügyelet figyelembe veszi, hogy melyek azok a szereplők ebben a gazdasági szférában, akik nem pártolják a szürke és fekete kereskedelmet, ezzel javítva a rendszer hatékonyságát. Az autókereskedelemmel fő tevékenységként foglalkozó vállalkozások így gyorsabban jutnak vizsgaidőponthoz. 2018 őszén újabb módosítás történt, hiszen a helyi telephellyel rendelkező vállalkozók számára még gördülékenyebbé teszik az ügymenetet. Ez egy pozitív és viszonylag egyedi intézkedéssorozat, melyet csak üdvözölni tudok” – nyilatkozta Kósa András, zalai illetékességű gépjárműkereskedő.