Rendhagyó cikk következik: 4 helyett 2 kerékre váltottunk egy kis időre és elmentünk megnézni a Harley-Davidson legújabb, 2018-as Softail modelljeit.
A Harley-Davidson nevet valószínűleg mindenki ismeri, legendás motorgyártó, legendás alapítókkal és történetekkel 1903 óta. Ennek kapcsán mi is kíváncsiak lettünk és elfogadtuk a meghívást a Harley-Davidson budapesti szalonjába, ahol prezentálták és ismertették a 2018-as év változásait és modelljeit. Nagy érdeklődés volt a bemutatón, a beszédek előtt élő zene, étel-ital is rendelkezésre állt, illetve minden motort esztétikusan elhelyeztek a fotósok kedvéért. Ezt követte az új motorok ismertetése, a Harley szalon vezetőitől.
Bemutatkozik a Softail család
Elsőként Dobai Dániel a Harley-Davidson Budapest cégvezetője beszélt az új motorcsaládról. Beszédét azzal kezdte, hogy a Harley sokak szerint rossz irányba ment az elmúlt években, és nem tudott lépést tartani például a fiatal generációk elképzeléseivel és igényeivel. Ezért egy hosszú kutatómunkát kezdett a gyár és a 2018-as modellcsalád ennek a munkának az eredménye. Szerinte büszkék lehetnek a mérnökök ezekre a típusokra, és reményei szerint sikerült ezekkel az új Softail típusokkal sokak lelkére hatni. A Softail család 8 motort foglal magába, melyben vannak új típusok is és régi klasszikusok új köntösben.
Dobai Dániel, a Harley-Davidson Budapest cégvezetője kezdte a beszédeket
Dániel után Rapkay Zoltán, a Harley-Davidson Budapest szervizvezetője következett, aki a technikai oldalról mondott pár szót az új típusokról. Kezdetben ő is megerősítette, hogy a cég új vizekre evez, és egy komoly fejlesztési program van folyamatban, melynek eredményekén at jövőben sokkal érdekesebb modellekkel fogunk majd találkozni. Ennek egyik kezdete a 2018-as Softail motorok megjelenése. Kiemelte, hogy profiltisztítás történt, letisztult igényes formákkal találkozhatunk. Egyforma vázra épül a Low Rider, a Street Bob és a Fat Bob is. Zoltán az erőforrásokkal folytatta beszédét, elhangzott, hogy a Milwaukee-Eight 107 és 114-es számú típusokat lehet választani. A 107-es minden modellhez az alapfelszereltség, a 114-es blokkot 4 típushoz lehet külön kérni: Fat Bob, Fat Boy, Breakout, és a Heritage Classic.
Rapkay Zoltán, a Harley-Davidson Budapest szervizvezetője
Ezek az erőforrások nagyobb teljesítményt és erőteljesebb erőátvitelt tesznek lehetővé, nagyobb sebesség elérésére képesek. A 107-es motorblokknak sem kell szégyenkeznie, a Harley szerint a nagy teljesítményű Twin-Cam 103-nál minden téren erősebb. A vázszerkezet is változott, 65%-kal erősebb, mint a kifutó modelleké, a teljes futóművet illetően 34%-kal jelent nagyobb merevséget. A dizájn nagyon letisztult, érdekesség, hogy 50%-kal kevesebb alkatrész és 22%-kal kevesebb hegesztés található a motorokban. Jobb a dönthetőség és a menetstabilitás is. Összességében 12-13 kilóval könnyebbek az új modellek, további előrelépést jelent a led műszerfal, a led lámpák, és a motorhűtés terén is fejlődés tapasztalható. A bemutatót Dobai Attila, a budapesti Harley igazgató-tulajdonos zárta, aki nem kevés humorral fűszerezve elmondta, hogy neki a képekről eleinte annyira nem tetszettek az új modellek, de miután megérkeztek, és tudta őket élőben tesztelni, gyökeresen megváltozott a véleménye. Szavai kétségtelenül őszinték voltak, ennél több nem is kellett, ahhoz, hogy erről minden résztvevőt meggyőzzön.
Dobai Attila
A Harley-Davidson új - 2018-as - Softail családjának tagjai:
Egy kép a tavalyi Open Road-ról
Elsőként Dobai Dániel a Harley-Davidson Budapest cégvezetője beszélt az új motorcsaládról. Beszédét azzal kezdte, hogy a Harley sokak szerint rossz irányba ment az elmúlt években, és nem tudott lépést tartani például a fiatal generációk elképzeléseivel és igényeivel. Ezért egy hosszú kutatómunkát kezdett a gyár és a 2018-as modellcsalád ennek a munkának az eredménye. Szerinte büszkék lehetnek a mérnökök ezekre a típusokra, és reményei szerint sikerült ezekkel az új Softail típusokkal sokak lelkére hatni. A Softail család 8 motort foglal magába, melyben vannak új típusok is és régi klasszikusok új köntösben.
Dániel után Rapkay Zoltán, a Harley-Davidson Budapest szervizvezetője következett, aki a technikai oldalról mondott pár szót az új típusokról. Kezdetben ő is megerősítette, hogy a cég új vizekre evez, és egy komoly fejlesztési program van folyamatban, melynek eredményekén at jövőben sokkal érdekesebb modellekkel fogunk majd találkozni. Ennek egyik kezdete a 2018-as Softail motorok megjelenése. Kiemelte, hogy profiltisztítás történt, letisztult igényes formákkal találkozhatunk. Egyforma vázra épül a Low Rider, a Street Bob és a Fat Bob is. Zoltán az erőforrásokkal folytatta beszédét, elhangzott, hogy a Milwaukee-Eight 107 és 114-es számú típusokat lehet választani. A 107-es minden modellhez az alapfelszereltség, a 114-es blokkot 4 típushoz lehet külön kérni: Fat Bob, Fat Boy, Breakout, és a Heritage Classic.
Ezek az erőforrások nagyobb teljesítményt és erőteljesebb erőátvitelt tesznek lehetővé, nagyobb sebesség elérésére képesek. A 107-es motorblokknak sem kell szégyenkeznie, a Harley szerint a nagy teljesítményű Twin-Cam 103-nál minden téren erősebb. A vázszerkezet is változott, 65%-kal erősebb, mint a kifutó modelleké, a teljes futóművet illetően 34%-kal jelent nagyobb merevséget. A dizájn nagyon letisztult, érdekesség, hogy 50%-kal kevesebb alkatrész és 22%-kal kevesebb hegesztés található a motorokban. Jobb a dönthetőség és a menetstabilitás is. Összességében 12-13 kilóval könnyebbek az új modellek, további előrelépést jelent a led műszerfal, a led lámpák, és a motorhűtés terén is fejlődés tapasztalható. A bemutatót Dobai Attila, a budapesti Harley igazgató-tulajdonos zárta, aki nem kevés humorral fűszerezve elmondta, hogy neki a képekről eleinte annyira nem tetszettek az új modellek, de miután megérkeztek, és tudta őket élőben tesztelni, gyökeresen megváltozott a véleménye. Szavai kétségtelenül őszinték voltak, ennél több nem is kellett, ahhoz, hogy erről minden résztvevőt meggyőzzön.
A Harley-Davidson új - 2018-as - Softail családjának tagjai:
- Fat Boy
- Heritage Classic
- Low Rider
- Softail Slim
- Deluxe
- Breakout
- Fat Bob
- Street Bob