2018. január 19. | 10:16

Az Alapjárat szinte a nulláról indulva Magyarország top5 autós oldalai közé került a 2017-es esztendő végére. Hosszú és helyenként rögös út vezetett ideáig, de nincs megállás, 2018 újabb kihívásokat tartogat.

Az Alapjárat csapata számára izgalmakkal teli volt a 2017-es év. Számos új tag csatlakozott a stábhoz, melynek eredményeként év végére már 6 állandó tag mellett 9 külsős újságíró segítette munkánkat. Mindezek eredményeként az esztendő során 753 cikk született. A hírek, aktualitások mellett beszámoltunk a kisebb-nagyobb autós eseményekről, versenyekről, ezen felül 34 autós tesztet, megannyi tuning témájú írást, programajánlót és kvízt is közzétettünk weboldalunkon.

Az év végére elértük, hogy ne csak mi vegyünk át információkat másoktól, hanem mi hozzunk le elsőként egy hírt magyar nyelven. Az elmúlt 12 hónap során több, mint 40 weboldalon jelent meg olyan írás, mely az Alapjáratra hivatkozott. Az online együttműködések mellett különösen az év utolsó szakaszában offline irányba is nyitottunk, így a közeljövőben nyomtatott anyagokban, magazinokban is találkozni lehet majd az Alapjárat cikkeivel.

Ugrásszerűen növekedett az Alapjárat weboldalának forgalma

Érdemes egy rövid összehasonlítást végezni, milyen fejlődés történt 2016 decemberéhez képest az Alapjarat.hu weboldalának látogatottsága terén számszerűleg. Átfogó táblázatban mutatjuk meg, hányan keresték fel honlapunkat 2016 decemberében, 2017 decemberében, valamint 2017 során összességében.

Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a magyar autós közösség számára hasznos anyagokat publikáljunk. Többek között ennek betudhatóan az organikus keresésből érkező forgalmunk a teljes forgalomhoz viszonyítva 0,56%-ról 12,16%-ra emelkedett 2017 végére.

Az Alapjarat.hu weboldalának látogatottsága
Az Alapjarat.hu weboldalának látogatottsága
Cikkeink közül a legnépszerűbbek között a toplistás írások jelentős számban képviseltetik magukat. Éppen egy ilyen publikáció áll az élen, a 8 legmegbízhatóbb motorra 40 280 felhasználó volt kíváncsi. A második helyen a Nissan Skyline GT-R-ről szóló cikk áll a maga 12 560-as olvasottságával, de felkeltette az érdeklődést az emberméretű fekvőrendőr is, mely 10 306 kattintást számlált az év során.

Autós események és tesztek Alapjárat módra

Élőben volt jelen az Alapjárat csapata a legnagyobb hazai autós eseménynek számító AMTS-en, de a Frankfurti Autószalonra is kilátogattak stábunkból néhányan.

Az autós tesztek jelentették értelemszerűen a legnagyobb kihívást. A sort március közepén a BMW X6 M50d teszttel nyitottuk, majd december végén a SEAT Ateca 1.4 EcoTSI tesztelésével zártuk. Összesen 34 írásos autós teszttel jelentkeztünk 2017 folyamán. Jelentős részükön kisfilmet is forgattunk, melyek megtekinthetők Youtube csatornánkon. A tesztek megvalósulásáért kijár a köszönet fő támogatóink, a Magyar Autókereskedőház Zrt. és a Pannonhandel Zrt. számára.

Az Alapjárat Youtube csatornája dinamikusan fejlődött

Szemmel láthatóan napról napra növekszik azok száma, akik érdeklődnek videós tartalmaink iránt. Youtube feliratkozóink száma az év végére elérte a 621 főt, ez a szám azóta is gyors ütemben növekszik.

Néhány Youtube statisztika érdekességképpen a 2017-es évből:

  • Nézési idő: 344 125 perc
  • Megtekintés átlagos időtartama: 2:50
  • Megtekintések: 121 346
  • Tetszés: 496
  • Nemtetszés: 128
  • Legtöbbet nézett videó: 38 ezer megtekintés

A statisztikákat folyamatosan monitoroztuk, így ezek valamint a kommentek alapján levontuk a következtetéseket. Beszereztük az év második felében a megfelelő eszközöket ahhoz, hogy tökéletes minőségű videókat tudjunk elkészíteni, de más kisebb-nagyobb finomításokat is végrehajtottunk annak érdekében, hogy nézőink még nagyobb élményben részesüljenek egy Alapjáratos videók megtekintése során.

Facebook: 21 ezer fölött követőink száma

A Facebookos jelenlét fontossága megkérdőjelezhetetlen gyakorlatilag mindenki számára, nem tartozik a kivételek közé e tekintetben az Alapjárat sem. Szinte a nulláról 21 ezer lájkolóra tettünk szert az év végére, ami bizonyítja, hogy a minőségi tartalmak előállítására és a közösségépítésre tett erőfeszítéseink nem voltak hiábavalóak. Külön öröm számunkra, hogy Facebook bejegyzéseink többségére jelentős számú reakció érkezik kedvelések, kommentek és megosztások formájában egyaránt, melyek fontos visszajelzést jelentenek újságíróink számára.

A hirdetéskezelővel bizony jó néhány alkalommal meggyűlt a bajunk, melynek bizonyítékai láthatók a fenti grafikonon. Bízunk abban, hogy a 2018-as grafikont már nem fogják hasonló ingadozások tarkítani.

Néhány érdekes statisztika az Alapjárat Facebook oldalával kapcsolatosan:

  • Kedvelők száma: 21 ezer fölött
  • Teljes elérés: 26 859 155
  • Bejegyzésaktivitás: 1 648 391 
  • Videók megtekintése: 2 615 894

További közösségi oldalak

Az Instagramon 2682 követőre tettünk szert 2017-ben. Ez az a közösségi oldal, amelyikben a legnagyobb potenciál van az Alapjárat számára, így tartalmainkkal kapcsolatban gyakorlatilag minden terén jelentős fejlesztéseket tervezünk.

Bár Magyarországon a Twitter koránt sem olyan népszerű mint bizonyos külföldi országokban, mégis azon vagyunk, hogy ott is megosszuk tartalmaink többségét közel 500 fős táborunkkal. Ezen kívül vannak videóink a Coubon, de jelen vagyunk a Tumblr-n és a blog.hu-n is.

Hírlevelünket 2017 végén 506 embernek küldhettük már ki, melyben a heti legérdekesebb cikkekről küldünk ízelítőt. Ezen felül kiemelt promócióinkról tájékoztatjuk hírlevél feliratkozóinkat heti további legfeljebb egy alkalommal, megkímélve mindenkit a kéretlen tartalmaktól.

Alapjáratos promóciók

Számos Alapjáratos póló és bögre mellett év végén különleges akciót hirdettünk meg, melynek keretein belül egy pár az Alapjárat vendége volt egy vacsorára a Dunapark Kávéházban. Az ételek és italok mellé luxuskörítés járt, hiszen a fiatalokat egy S-osztályos Mercedes fuvarozta a vendéglátóhelyre.

 

 

 

 

 

 

Mik az Alapjárat tervei 2018-ra?

Fő célként azt tűztük ki, hogy a cikkek számának növelése mellett kiemelt figyelmet fordítunk azok minőségére. Ezen törekvéseink elérése érdekében tovább bővítettük stábunkat. Autós tesztjeinket igyekszünk még színesebbé tenni, melyre való erőfeszítéseinket már 2017 végén is láthatták nézőink.

Online és offline jelenlétünket is megnöveljük: már most olyan együttműködésekről született megállapodás, amiből nem csak partnereink és mi, hanem Olvasóink is profitálhatnak, hiszen hamarosan valódi autós élményeket sorsolunk ki követőink között a további Alapjáratos pólók és bögrék mellett.

Olvasottságunkat szeretnénk megduplázni, csakúgy, mint a különféle közösségi oldalakon jelenlevő követőtáborainkat is. Ha úgy gondolod, hogy tartalmaink érdekesek lehetnek ismerőseid számára, arra kérünk, oszd meg őket!