Megnyerő, innovatív, online és egyszerű. Néhány szó csak a sokból, ami kifejezi a FlixBus lényegét. Az egyik legjobb dolog, ami az európai közlekedéssel történhetett.
A FlixBus egy fiatal utazási vállalat, amely 2013 óta milliók utazási szokásait változtatja meg Európában. Technológiai start-up, internetcég és klasszikus közlekedési vállalat egyedülálló kombinációjaként rövid idő alatt Európa legnagyobb távolsági buszhálózatát hozták létre a megalkotói.
Egyszerűen kezelhető foglalási rendszerrel és naponta bővülő ajánlatokkal teszik lehetővé milliók számára a világ felfedezését elérhető áron. Emellett a zöld színű távolsági buszok betartják a legmagasabb komfort-, biztonsági és környezetvédelmi szabványokat, és az autóhasználat ökologikus és kényelmes alternatíváját kínálják utasaik számára.
Ilyen helyekre is eljuthatsz a FlixBus segítségével
Ha megnézed a hálózatot, hogy egy átszállással hány helyre lehet eljutni, akkor az napi szinten is 250 000 csatlakozást jelent, bizonyos helyeken 30 perces gyakorisággal indulnak buszok. Ezeket a csatlakozásokat optimálisan kialakítani nem papírral és ceruzával elvégezhető munka, ez komoly IT-támogatást igényel. Az a megközelítésmód, hogy nem saját buszokkal operálunk. Mi a tervezéshez, IT-megoldásokhoz, mobilapp fejlesztéshez és online marketinghez értünk. A sofőrök kiképzésében részben közreműködünk, de nem mi vesszük fel őket. A buszokat tapasztalt buszpartnerek biztosítják nekünk és ők is üzemeltetik azokat, az árbevételből pedig együtt részesedünk. Mi is és a partnereink is abban vagyunk érdekeltek, hogy sikeresek legyenek a vonalak.
A FlixBus csakis új buszokkal szállítja az utasait
A VOLÁNBUSZ Zrt-nek kicsivel több, mint 1000 busza van és ebből 10-20 között van, ami a FlixBus-ként üzemel. Budapestet több partner járművei is összekötik Európával, körülbelül napi 40 busz indul a Népligetből. A dinamikus árazás kifejezetten olcsó jegyeket tesz elérhetővé azoknak, akik kevésbé időpont érzékenyek, és hozzájárul, hogy optimálisan tudjuk megtölteni a buszokat.
Miklósy Boglárka szóvivő és Arany László regionális igazgató (jobb oldalon)
Párizs is a célállomások között
Hol és mikor kezdődött a FlixBus sikerdiadala?
Arany László: Németországban, azon belül is Münchenben alapították a FlixBust. Három fiatalember volt az ötletgazda, az érdekesség az, hogy egyikőjüknek sem volt köze korábban az utaztatáshoz, vagy a buszhálózat építéshez. Ketten egy stratégiai tanácsadó cégnél dolgoztak, a harmadikuk pedig a Microsoftnál. Amikor liberalizálták a német tömegközlekedést, a lehetőséget kihasználva belevágtak a busz üzletágba. Innovatív, nagyon ügyfélközpontú és technológia-orientált módon kezdtek dolgozni, a legmodernebb IT-megoldásokkal egyszerűvé tették az utazás tervezését mind a felhasználó, mind pedig a vállalat oldalán.Ha megnézed a hálózatot, hogy egy átszállással hány helyre lehet eljutni, akkor az napi szinten is 250 000 csatlakozást jelent, bizonyos helyeken 30 perces gyakorisággal indulnak buszok. Ezeket a csatlakozásokat optimálisan kialakítani nem papírral és ceruzával elvégezhető munka, ez komoly IT-támogatást igényel. Az a megközelítésmód, hogy nem saját buszokkal operálunk. Mi a tervezéshez, IT-megoldásokhoz, mobilapp fejlesztéshez és online marketinghez értünk. A sofőrök kiképzésében részben közreműködünk, de nem mi vesszük fel őket. A buszokat tapasztalt buszpartnerek biztosítják nekünk és ők is üzemeltetik azokat, az árbevételből pedig együtt részesedünk. Mi is és a partnereink is abban vagyunk érdekeltek, hogy sikeresek legyenek a vonalak.
Mióta létezik Magyarországon a FlixBus és ki az itthoni partner?
Arany László: 2016 első felében integráltuk az akkor már létező Bécs-Budapest kapcsolatot a FlixBus hálózatába, akkor még Németországból koordinálta az anyacégünk a régiót. A VOLÁNBUSZ Zrt-vel aztán indítottunk egy Budapest-Zágráb vonalat is és elkezdett felpörögni, a FlixBus megjelenésével új lendületet vett az értékesítés. Ebben nagy segítség volt a profi online marketing, a dinamikus árazás és a márka, ami ekkor már ismert és elterjedt volt Európában.A VOLÁNBUSZ Zrt-nek kicsivel több, mint 1000 busza van és ebből 10-20 között van, ami a FlixBus-ként üzemel. Budapestet több partner járművei is összekötik Európával, körülbelül napi 40 busz indul a Népligetből. A dinamikus árazás kifejezetten olcsó jegyeket tesz elérhetővé azoknak, akik kevésbé időpont érzékenyek, és hozzájárul, hogy optimálisan tudjuk megtölteni a buszokat.