Nagy vihart kavartak az Alapjárat április elsejei cikkei, amelyeknek a gyanútlan olvasók voltak most az áldozatai.

Nagyon készült április elsejére az Alapjárat csapata, hogy olyan témákat találjon, amelyekkel jól meg lehet viccelni az olvasókat, hogy a végén nagyot nevessenek magukon, rajtunk és persze velünk. A tréfa akkor jó, ha az ember elevenébe talál, ha olyanról szól, ami fontos számára, aminek vagy nagyon örül, vagy ami csak rémálmaiban fordulhat legfeljebb elő. Na, ezek közül mindegyik volt a mostani bolondok napján. Legnagyobb visszhangja kétségtelenül a budapesti dugódíj bevezetéséről szóló cikknek volt, ami láthatóan érzékeny téma sok autósnak. És ami talán a legszomorúbb, hiába volt tele a hír számos olyan utalással, ami miatt normális körülmények között azonnal ki kellett volna derülnie, hogy átverésről van szó, sokan még úgy is komolyan vették, hogy a végén egyértelműen szerepelt, április tréfáról van szó. Voltak híroldalak is, amelyek bedőltek, egyik ilyen a hirzona24.com volt. De nincs min csodálkozni, hiszen manapság minden megtörténhet, ahogy az is, hogy a húsvéti hosszú hétvége előtt nem sokkal látnak neki az M1-es autópálya javításának, amikor a magyarokon kívül vendégmunkások százezrei kelnek útra meglátogatni a családjukat. Kiderült, hogy a magyar autósok szinte semmit sem tartanak elképzelhetetlennek, akár az egynapos határidővel bevezetendő dugódíjat sem, vagy azt, hogy a legkorszerűbb, Euro 6-os dízelekre is adót vethetnek ki Budapesten. Mindezt úgy, hogy a hazai autópark átlagéletkor nagyjából 14 év. Ugyancsak nagy visszhangja volt az AMG új, S-osztályba szánt háromhengeres turbómotorjának, amitől sok olvasónk elszörnyedt, míg mások jót nevettek a műszaki halandzsán. A Mazda-rajongók idegeit borzolta a Wankel-motoros MX-5 bejelentése, amiről elsőre nem jött le mindenkinek, hogy április tréfa. Itt kiderült, hogy micsoda tisztelet és rajongás övezi a Mazda kisautóját és magát a Wankel-motort! Azt, hogy Kimi Räikkönen Magyarországra költözne, és egy magyar csapatnál folytatná, kevesen hitték el, talán arra a mondatra kapcsolt be a „kamuriasztó”, hogy „Kimit lenyűgözte a város és a magyar emberek jó autóvezetői tudása.” Legkevésbé azonban nem ennek, hanem a BMW E34 M5 nyugdíjas verziójának dőltek be az olvasók, amit a cikk szerint kifejezetten a piacra vagy unokájukért járó idősek számára készített a bajor vállalat. Mondjuk, meg is értem a dolgot, mert a bajorokból én sem néznék ki ilyen árulást! Örülünk, ha egy kicsit még színesebbé tehettük a bolondok napját! :)