Az autók sajnos nem örökéletűek, a kopó alkatrészek és a különböző meghibásodások okán az ember olykor kénytelen szervizeltetni szeretett járgányát. Ez értelemszerűen elengedhetetlen abban az esetben, ha a négykerekű nem indul, de más helyzetek is indokolttá tehetik ezt.

A következőkben arról lesz szó, hogy milyen jelek utalnak arra, ha az injektorral van a gond, és hogyan célszerű orvosolni a problémát.

Az injektor meghibásodásának jelei

Az egyik legfontosabb jel az, hogy elkezd füstölni az autó gyorsításnál, vagy menet közben folyamatosan. Ilyenkor túl sok üzemanyagot fecskendez be a porlasztó, vagyis nem szabályoz rendesen,  úgy mondjuk “átfolyik”. Ilyenkor a csúcs van elkopva, és csereérett.

Abban az esetben, ha azt tapasztalja, hogy gyorsításkor a kocsi erőtlennek tűnik, az könnyen lehet, hogy azért történik, mert nem jut megfelelő mennyiségű üzemanyaghoz a motor. Nagyobb gázfröccs esetén ilyenkor a porlasztók nem képesek tökéletesen végrehajtani a feladatukat, így a végeredmény erőtlen lesz.

Az injektoroknak az az egyik fő feladata, hogy az égéstérbe egyenletesen juttassák el az üzemanyagot. Nos, ha az egyik injektor rakoncátlankodni kezd, azaz túl kevés vagy éppen túl sok üzemanyagot továbbít, vagy rövidebb/hosszabb idő alatt teszi mindezt, mint ahogyan kellene, akkor abból probléma lesz. A központi vezérlőegység ezt egy ponton túl nem lesz képes helyreigazítani. Ilyenkor a motor egyenetlenül fog járni, úgymond bedadog.

Megoldás a problémára

Sajnos ha egy injektor meghibásodik, az közvetetten kihat a többire is. Ilyenkor a még jól funkcionáló injektorok próbálják átvenni a hibás szerepét, melynek következtében azok élettartama drasztikusan lecsökken. Ha a hiba nincs kezelve, akkor mindegyik injektor fel fogja mondani a szolgálatot. Éppen ezért ha felmerül a lehetősége annak, hogy a hibát az injektor okozza, vizsgáltassa be minél hamarabb!

A Tamorin Kft. vállalja, hogy 24 órán belül házhoz megy az alkatrészért. A javítást követően szerencsés esetben már másnap visszaszerelik az új vagy felújított alkatrészt. A javított injektorra 1 év teljes körű garancia jár, ez igaz az új és a cseredarabos termékekre egyaránt. Ez a cég kizárólag gyári alkatrészekkel dolgozik, így elvégzett munkájuk gyümölcse tartós lesz.

Mi a jobb, a felújítás vagy a cseredarab?

Ezt mindig az adott helyzet függvényében kell mérlegelni. A felújítás általában gyorsabb és olcsóbb, szóval ha felújítható a porlasztó, akkor érdemes ezt a lehetőséget igényelni. Ha mechanikai sérülés következett be, vagy nem lehet alkatrészt rendelni a javításhoz, akkor azonban cseredarabot szoktak felajánlani. 

Új alkatrészt küldenek, ha az eredeti menthetetlen és nem lehetséges megjavítani. Szintén ez a megoldás abban az esetben, ha az adott típus nem felújítható, mint például a Bosch piezós injektora vagy a VDO piezós injektor piezókristály elromlásának esete.