Befotóztam a Renault 2018-as F1-es gépét

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Az Alapjárat körbefotózta a Renault idei Formula 1-es versenyautóját, amivel a Magyar Nagydíjon Nico Hülkenberg és Carlos Sainz köröz majd.

A francia gyártó 120 éves lett, ezért egy utcai kiállítás keretein belül tapintható közelségbe hozta a sportmodelljeit a belvárosban. A Megane R.S., a Clio R.S. Trophy és a Twingo GT mellett egy 1902-es Type K, illetve az idei Formula 1-es versenygép működő példánya is megtekinthető volt a Westend Nyugati téri bejárata előtti téren. Az arra sétálók csodálva nézték a formula autózás királykategóriájának műremekét. Személy szerint hiányoltam az új Alpine-t!

A Renault R.S. 18 névre keresztelt modell néhány fontosabb adata:

  • Első nyomtáv: 1 600 mm
  • Hátsó nyomtáv: 1 550 mm
  • Teljes hossz: 5 480 mm
  • Teljes magasság: 950 mm
  • Teljes szélesség: 2 000 mm
  • Össztömeg (pilótával, kamerákkal és balansz súllyal): 733 kg

Az alváz öntött szénszálas és alumínium méhsejt szerkezetű kompozit, amely úgy lett tervezve és készítve, hogy a legkisebb tömeg mellett a lehető legerősebb legyen.

A cockpitben található a személyre szabott, kivehető szénszálas ülés, amelyet 6 pontos biztonsági övvel láttak el. A kormánykeréken kaptak helyet többek közt a váltófülek, a kuplung kar és a hátsó szárny állító gombja.

A Renault RS 18 pilótafülkéje közelről

A Renault RS 18 pilótafülkéje közelről

A fékrendszerhez is használtak szénszálas alkatrészeket, például a féktárcsák és a fékbetétek is ilyenek. A Brembo szállította a féknyergeket, az AP Racing pedig a főfékhengert. A Microsoft Standard elektromos vezérlő egységét használták, valamint az ATL által gyártott kevlárral megerősített üzemanyag cellát építették be az üzemanyagrendszerbe. A sebességváltója nyolc fokozatú félautomata, hét előre és egy hátrameneti fokozattal, amelyet szénszálas házba csomagoltak. A Quickshift rendszer lehetővé teszik a váltások közti idő csökkentését.

Az első felfüggesztés szénszálas alsó és felső lengőkarokat tartalmaz, ezek egy belső rugóstaggal dolgoznak együtt és nyomórudas rendszeren keresztül csatlakoznak a torziós rúdhoz és a lengéscsillapítókhoz a cockpit elején. A hátsó felfüggesztés lengőkarjai is szénszálasak, ezek kapcsolórúddal csatlakoznak a torziós rúdhoz és a fordított lengéscsillapítókhoz, amiket a váltóházhoz rögzítenek. Az OZ magnézium felnijeit használják elöl és hátul is, melyeket alumínium kerékagyra rögzítenek.

Galéria a Renault 2018-as F1-es gépéről

Kapcsolódó írások

 Robert Kubica a Wiliiams boxában oldalról fotózva
2018. november 21.
Robert Kubica a Williams-Mercedes versenyzője lesz 2019-ben a Formula 1-ben.
Michael Schumacher szemből fotózva
2018. november 23.
Eddig sosem látott interjút tett közzé a hétszeres Formula 1-es világbajnok családja.
2018. december 16.
11 kérdés a szezon második feléről olyan kérdésekkel, hogy min sértődött meg Bottas Magyarországon, mennyi ideig nem nevetne Oconnal Verstappen, és milyen állathoz hasonlította magát vajon Hülkenberg?
2019. március 06.
A világ egyik legnagyobb Autószalonjára több gyártó is kihozta a jelenlegi Formula 1-es versenyautóját