Esőben virágoznak a stanced autók – Stancefest 2018

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Ismét vadabbnál vadabb szépségek bújtak elő a zöld pázsit alól a Golftanyán.

A hétvégén volt szerencsém meglátogatni a 2018-as Stancefestet a Hajógyáriszigeten. A rendezvényt a 819 Company szállította a nagyérdeműnek, és idén sem volt alacsonyabb a színvonal, mint ezelőtt. Sőt!

2018 Stancefest, Hajógyári Sziget Golftanya, sorakozó autók a pázsiton

Bár az idő nem kedvezett a szabadtéri rendezvényeknek, azért nem volt elég a hangulat elmosásához. Fülledt, júniusi eső, vízcseppekkel borított alacsonyabbnál alacsonyabb makulátlan autók, pihe puha zöld pázsit, színtiszta erotika gyerekek, ez a Stancefest.

Egy magyar autós találkozó, ahol a színvonal ellenőrzése nem csak egy bekezdés a jelentkezési lapon, hanem valódi feltétel. A sufni tuning kizárva, Béla összedobta a hátsókertben szóba sem jöhet. Nem láttam igénytelen autót. Egyet sem.

Láttam viszont nem egy külföldi járgányt, számos magyar gépsárkányt és elszánt tulajdonosokat, akik - ha szabad így fogalmaznom - pofátlanul élik a Need For Speed custom shop életérzést. Félreértés ne essék, ez minden csak nem lekicsinylés. Jó látni, hogy vannak, akik képesek valósággá gyúrni a gyerekkori kattanást. Én megértem őket, teljes mértékben.

BMW E30 a 2018 Stancefesten, a Hajógyári szigeten

Egy szó, mint száz a Stancefesten az országból, és mostanra a környező országokból is vegyesen, közel 200 a pornál is alacsonyabbra ültetett autó parkolt. Bármerre néztem, volt valami, amitől kiszaladt egy any… akarom mondani egy aztaaa a kis számon. Mint ahogy azt cikkem elején is említem, az egész bulit a 819 „Kompániának” (vicces kis visszaemlékezés a szervezőtől) köszönhetitek. Az egyik alapító taggal, Horváth Lászlóval beszélgettem:

Mikor, és milyen körülmények között született meg a 819 Company, mi volt a kezdőlökés?

Horváth László: 2011-ben kezdődik a történet, jóbarátommal Pzs-vel a törzshelyünkön (nyilván egy benzinkúton) üldögéltünk, és szóba került, hogy Magyarországon nincs olyan rendezvény, ami kifejezetten márkafüggetlen lenne, és csak is arra koncentrálna, hogy ültetett gépeket gyűjt egy fedél alá. Adta magát az ötlet, hogy na, akkor majd mi megcsináljuk.

Eleinte sem Facebook oldalunk, sem pedig nevünk nem volt, szájhagyomány útján gyűjtöttük a rokonlelkeket. Elég hamar kibukott, hogy mégis csak kellene valamiféle név, így elkezdtünk agyalni. A koncepció az volt, hogy valami olyan nevet találjunk ki, ami még nincs elrágva az autós világban. Végül a 819 Company mellett döntöttünk.

Volkswagen Beatle a 2018-as Stancefesten a Hajógyári Szigeten

Hogy kezdődött a Stancefest?

Horváth László: Talán a kezdet az volt, amikor a már említett benzinkútra összehívtunk egy mini találkozót. Este 8:00-ra időzítettük a találkozót, 8:10-kor ketten ittuk a kávénkat, és nézegettük a saját autóinkat (érezhető szarkazmus, az író megjegyzése). Aztán egyszer csak elkezdtek beszállingózni a kocsik, a végére pedig le kellett zárnunk a benzinkutat, mert nem fértek be többen. Több mint 100 autó fordult meg a benzinkúton aznap este.

Ez volt az a kezdő lendület, ami elindította a Stancefestet. Később szerveztünk még néhány hasonló megmozdulást, de hamar világossá vált, hogy inkább már a nagy találkozóval kell foglalkoznunk. Gyorsan kiderült az is, hogy még a kisebb találkozók résztvevőit is meghívásos alapon kell válogatni, máskülönben boldog boldogtalan megjelent akár széria autókkal is.

Mik voltak az elképzelések, célok a Stancefesttel kapcsolatban? Nyílván egy ilyen rendezvény már nem az a péntek esti röffenjünk össze a kúton buli.

Horváth László: A célunk az volt, hogy összehozzunk egy olyan találkozót, amire mi is szívesen kimennénk. Nincs márkanácizmus, nincs felni kitartó verseny, esetleg hf távolba hajítás, vagy éppen szexi autómosás, csak a földig ültetett autók!

Ekkor még Magyarországon nem igazán volt elterjedt a rendszer, miszerint válogatod az autókat és nem engedsz bárkit a pázsitra parkolni. Emiatt egy kicsit rizikós volt a kezdet, tudtuk, hogy újdonság, amit csinálunk. Mind emellett az is egyértelmű volt, hogy csak ezzel a szigorú válogatással hozhatjuk létre azt a színvonalú eseményt, amit megálmodtunk.

2013-ig vártunk az első hivatalos Stancefesttel. Persze ahogy az már csak lenni szokott, nem ment elsőre stresszmentesen. Abban az évben Buapesten elég nagy áradás volt, a találkozó időpontján csak csónakkal lehetett bejutni a golftanyára, így kénytelenek voltunk dátumot változtatni. Így az első Stancefest 2013 augusztus 19-én volt.

Audi R8 a 2018-as Stancefesten, a Hajógyári szigeten

Hogy látjátok a stanced autók itthoni helyzetét, milyen a közeg?

Horváth László: Mint ahogy sok más automotive-ágazat, ami nem kifejezetten versenyzés központú, még a stanced-kategória is kissé gyerekcipős fázisban van Magyarországon. Ez az autós műfaj sem olcsóbb, mint bármelyik másik, itt is határ a csillagos ég, így ez sem mindenki sportja itthon, de vannak szerencsések, szorgalmasak, tehetségesek, akik visszafordíthatatlanul valósítják meg az elképzeléseiket.

Mi úgy látjuk, hogy szépen gyarapszik évről évre a tábor, és a különböző nemzetek autóinak szerelmesei kezdenek megférni egymás mellett. Magán a Stancefesten is egyre több külföldi jelentkező van, és a női tulajdonosok száma is növekedőben van, bár még mindig a srácok uralják a terepet. Idén már volt értelme női tulajdonossal megáldott autókat is külön díjazni, mert nem ketten voltak összesen az indulók.

Nissan 200SX S13 Onevia a 2018-as Stancefesten, a Hajógyári szigeten

Jellemzően milyen korosztály érdeklődik itthon a stílus iránt?

Horváth László: Azt mondanám, hogy az átlag korosztály elég széles skálán mozog, 25-45 közöttiek, de többen érkeztek idén családdal, gyerekekkel. Ez elsősorban a felnőttek szórakozása és játszótere, mivel mozgó autó nemigen van egyelőre, a kicsik nem élvezik olyan önfeledten. Illetve szeretnénk megőrizni a dolog komolyságát.

Mik a jövőbeni terveitek, nő még a Stancefest vagy a 819 Company?

Horváth László: A végtelenbe és tovább! Jelenleg még főleg ismerősök ismerősei és azok ismerősei jelentkeznek a kiállítók közé, de évről évre többen regisztrálnak egyénileg és
külföldről is. Jó úton haladunk, úgy gondolom.

Köszönöm szépen Laci! Sok, mit is beszélek… inkább minél kevesebb millimétert kívánok nektek a jövőben, remélhetőleg csak nőni fogtok.

Személy szerint jól éreztem magam a Golftanyán az eső ellenére is, és bár japán autóból nem sok volt, mégsem lehet okom panaszkodni. Vödör felnik, elmebeteg dőlésszögek, kaja, pia, jó hangulat. Ez volt egyben a Stancefest 2018. Jövőre Te se hagyd ki! Ha idén nem voltál ott, pörgesd át a Galériát, hogy jövőre ne is legyen kérdés, ezt látnod kell!

Stancefest 2018 galéria

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

Makulátlan pázsit, negatív dőlésszögek, vödör felnik, zene, kaja, pia? STANCEFEST 2018!
2018. május 31.
Június 9-én kerül megrendezésre 5. alkalommal a Stancefest a Budapesti Hajógyári Szigeten a Golftanyán
Stancefest - A hazai autók legjava
2017. július 17.
Hétvégén tartották meg az itthoni autóstalálkozók közül talán az egyik legszínvonalasabbat. A 819 Company évről évre a legjobb autókat hozza el a Golftanya gyepére.
Kialakult ízlés, vegyített stílusok – Ryan Richey 2002-es Subaru Impreza WRX-e
2017. november 15.
Ryan első próbálkozása tuning terén nem igazán sikerült, de másodjára már kialakult a számára legkedvesebb stílus, ami kimondottan egy egyveleg irányvonal lett