2021. május 27. | 12:41

A hip-hop vagy sneaker rajongók táborában nem vitás, hogy a legnépszerűbb cipő a Yeezy. Ennek eredete 2015-re vezethető vissza, amikor Kanye West és az adidas közös termékeként az adidas Yeezy elnyerte az FNAA által meghirdetett „Az év cipője” díjat. A díjjal megszerzett népszerűségnek köszönhetően a Yeezy-k eladása jelentősen növelte az adidas bevételét.

A kérdésre, hogy hogyan lettek a Yeezy-k annyira kedvelt cipők, hogy a különleges sneakereket hordó fiatalok szinte már ehhez kapcsolódó szubkultúrát teremtettek, az alábbiakban keressük a választ. 

A Yeezy-k nagy népszerűsége nem véletlen

Nem kérdés, hogy a Yeezy-k elterjedésében a kezdeti lökést Kanye West adta meg, hiszen koncertjein, fellépésein, a díjátadókon is ezeket a termékeket viseli. Miután általánosságban meghatározó szerepe van a divat alakításában, sokan divatikonként tekintenek rá, így nagy hatással volt cipőviselete is a fiatalokra.

A közösségi oldalán megjelenő, saját Yeezy termékeivel kapcsolatos, tudatosan alakított hype-ot a Kardashian-Janner klánnal való kapcsolata is erősítette.

A Yeezy a hírességek nagy kedvence - és ez bizony jó alapja a hozzá kapcsolódó hype-nak is. A Yeezy-k hírnevét növeli az is, hogy nem csak hordani szeretik a hírességek, de előszeretettel adnak hírt öltözékükről, így az általuk hordott sneakerről is fotós posztokban. Persze ez sem véletlen - ma már rendkívül menőnek számít egy ilyen trendi ruhában és cipőben megjelenni a közösségi oldalakon.

A tudatos Yeezy-hype alakításának érdekében Kanye West kihasználja nem csak ismertségét, de ismeretségét is. Például gondoskodott arról, hogy eljuttasson pár jó kis cipőt híres barátainak, így például a hírnév növelésében része volt Justin Biebernek és Calvin Harrisnek, de még Obama elnök is hozzájárult a presztízs növeléséhez, ugyanis neki is jutott egy-két pár menő sneaker. 

A trendet - tehát - a hírességek bevonásával diktálják, és a divatot követő fiatalok számára fontos, hogy ezeket az irányzatokat kövessék - így lehetőség szerint aki tudja, beszerzi az exkluzív sneakerek valamelyikét. Összességében azt mondhatjuk, hogy a Yeezy márka célközönsége a divattudatos, magas vásárlóerővel rendelkező fiatalok, akik mindenképpen igazodnak az adott trendek irányzatához.

Kanye West kiválóan ismeri azokat a marketingfogásokat, amelyekkel növeli a sneakerek népszerűségét. A hírnév emelésének módja például a közösségi oldalakon megjelenített irányított posztok, melyek közül azok találnak célba leginkább, amelyek ismert emberek bevonásával jelennek meg.

Hogyan szerezhetik be a vásárlók ezeket a trendi sneakereket?

Fontos eleme a Yeezy népszerűségének fenntartásában az, hogy a cipőkkel kapcsolatos exkluzivitás folyamatos. Ezt segíti még az értékesítés módja is, ami szintén nem szokványos. A limitált darabokat online sorsoláson vagy gyorsaság alapján lehet beszerezni a kijelölt üzletekben és webshopokban. A kuriózumot az is adja ezeknél a modelleknél, hogy korlátozott számban kaphatóak. Ha pedig már mindenhonnan elfogyott, akkor eredeti Yeezy beszerzése olyan prémium boltokban történhet, mint például a True to Sole budapesti üzlete vagy webshopja.