Milyen úton és módon valósítható meg a CRM bevezetése egy cég életében? Mennyire érheti meg ezt a feladatot önállóan kivitelezni, illetve mikor lehet indokolt külsős segítséget igénybe venni a CRM bevezetésének céljából?
A bejegyzésnek ezek a kérdések lesznek a fő pillérei, vagyis ezekre fogjuk keresni a válaszokat. Bízunk benne, hogy ezáltal sok vállalati döntéshozó munkáját tudjuk megkönnyíteni.
A CRM bevezetés önállóan is megoldható, csak nem feltétlenül éri meg
Különösen akkor, ha a csapaton belül mindenki először találkozik egyáltalán CRM szoftverrel. Pláne döntéshozói szinten van annak kiemelt jelentősége, hogy a CRM bevezetésére projektmenedzsment szoftver jelleggel is tudjunk gondolni.
A tapasztalat és jártasság mellett a kapacitás hiánya szokott még szűk keresztmetszetet jelenteni a CRM bevezetés kérdéskörét tekintve. Merthogy roppant nehéz dolog folyamatos jelleggel értékes munkaórákat csoportosítani a dologra úgy, hogy közben a normál feladatok ellátása is csak véres verejték árán sikerül.
Amikor tényleg indokolt lehet segítséget kérni a CRM bevezetéséhez
Az alapvető felállás az, amikor a cégünk bizonyíthatóan felkészült már meglépni a CRM bevezetést, ellenben a tényleges megvalósításhoz hiányzik a kedv, a kapacitás, vagy pedig a technikai tudás. Még inkább kell a segítség, ha a felsoroltak egyike sincs meg.
Adja magát persze a kérdés, hogy milyen forrásból érdemes segítséget kérni a CRM bevezetés sikeres megvalósításához. Szerencsére a korszerű CRM szoftverek szolgáltatói proaktív jelleggel gondoltak már erre a valós igényre.
Vagyis a kézenfekvő megoldást az jelentheti, ha egyenesen tőlük kérünk szakértői támogatást. Ilyenkor legalább egyetlen tapasztalt személy velünk, vagyis a cégünkön belüli CRM bevezetés feladataival dolgozik. Mindjárt rátérünk arra is, milyen előnyök származhatnak ebből.
Mi mindent nyerhetünk, ha a CRM bevezetése profi segítséggel történik?
Először is a csapaton belül mindenki megtanulhatja a CRM szoftver kezelését és beállítását, akinek csak rendelkeznie kell ilyesfajta ismeretekkel. Vagyis a kezdeti segítségnyújtást követően később akár önállóan is megoldhatók lesznek a szükséges beállítások, illetve az egyéb teendők.
A szakértői támogatással történő bevezetés másik nagy előnye a gyorsaság. Vagyis nem kell indokolatlan mértékű időveszteségtől tartani, mondhatni a CRM rövid időn belül el is kezdheti kitermelni a bekerülési árát.
Mindezek mellett a CRM tanácsadó jelenlétével történő bevezetésnek a stratégia szempontjából is komoly hozzáadott értéke lehet. Vagyis az ügyfélszerzés, az ügyfélkapcsolatok és az egyéb teendők kapcsán is felszínre kerülhetnek olyan ötletek és koncepciók, amelyek szintlépést jelenthetnek a hatékonyság és az eredményesség szempontjából.