hétfő - 2024. május 06.
23 °C
időjáráskevés felhő
95 631 Ft
100 684 Ft
D 618 Ft

Trükkök hibaelhárításhoz elektrohidraulikus szivattyúk, elektromos kormányművek esetén

Nagyon gyakori hiba, amivel hozzánk fordulnak, hogy hol megy, hol nem, hol van rásegítés hol nincs. Ha ilyen hibával találkozunk elektrohidraulikus szivattyúknál, különösen francia autókban, akkor először ellenőrizzük végig a szivattyúhoz vezető vezetékeket, csatlakozókat, csatlakozó sarukat és a biztosítékokat, hogy nem-e ezek miatt van érintkezési hiba az autóban.

Jó eséllyel megtaláljuk itt a hibát, és jóval kisebb költséggel, mint a szivattyú kiszerelése és bevizsgáltatása. Természetesen ez a hibajelenség arra is utalhat, hogy az elektrohidraulikus szervószivattyú lesz a hibás vagy bizonyos ellenállások, anyagok az elektronikán belül elöregedtek és már nem rendelkeznek a megfelelő vezetési tulajdonságokkal - írja az EPS Optimum Kormányműszerviz Kft weboldala.

Ha egy kormányoszlop kattog, kopog akkor joggal gondolhatjuk, hogy az áthajtó mechanika lesz a hibás viszont minden esetben egy szervizben kell kezdeni annak a megállíptását, hogy valóban a kormányoszlop felől jön-e a kopogás.

Egy fontos alaptétel

Hogyha valóban kormánymű hibáról van szó az nem fog magától megszűnni. Az előfordul, hogy visszajön időszakosan a rásegítés, akár tavasztól őszig nem is jelentkezik a probléma, vagy minden 7. újraindításnál visszajön a szervó működés, mégsem javasoljuk, hogy halogassák a hibák kivizsgálását. Ez azért fontos mert különösen az újabb típusoknál úgy állították be a kormányműveket, hogy fokozatosan visszaveszi majd letiltja a saját működését azért, hogy rákényszerítse a vezetőt a szervizelésre.

A leginkább keresett 5 gyártó, amihez elérhető kedvező árú felújított elektromos kormánymű:

Ha tovább megyünk egy időszakosan jelentkező kormánymű hibával nem lehet kiszámítani, hogy milyen körülmények között fog otthagyni a bennünket a kormányzás rásegítés. Ez történhet egy hátrafelé parkoláskor, egy körforgalomban vagy akár külföldön egy hosszú autópálya útról lehajtás után. Ezek a helyzetek nem csak kellemetlenek, hanem veszélyesek is, ezért érdemes a kormánymű hibákat a legkorábbi fázisban kivizsgáltatnti.

Milyen szerelőre hallgassak?

Tudnunk kell azt, hogy általában a szervizekkel szemben az az elvárás, hogy minden egyes autótípushoz és minden felbukkanó hiba lehetőséghez értsenek a kollégák. Ez egy teljesen lehetetlen elvárás. Nem fontos egyből márkaszervizbe vinnünk az autót, de fontos ellenőrizni azt, hogy a mi autónkhoz rendelkezik-e megfelelő diagnosztikával, tapasztalattal, típusismerettel az adott szerviz.

Sokszor az is előfordul, hogy több különböző diagnosztikai eszközzel is megpróbálják kiolvasni a hibakódokat a hibajelenség okát keresve, de pont azt a típust az adott eszközök nem ismerik. A hibakódok nagyon értékes információk annak feltárásában, hogy konkrétan mi okozza a meghibásodást, mi ment tönkre. Nem lesz elég csak egyszerűen beszerelni egy cseredarab elektromos kormányművet, hogyha ugyanis fennáll az a hiba, ami tönkretette az előző kormányművet, ezt is tönkre fogja tenni.

Olyan is előfordul elektrohidraulikus szivattyúk esetében, hogy maga a lecserélendő meghibásodott szivattyú teszi tönkre azt a biztosítékot, amit pár ezer forintért cserélni lehet de típus ismeret hiányában nem fog a hibátlan, tesztelt és újonnan beszerelt szivattyú sem működni az autóban. Ezért érdemes vagy a kormánymű specialistával konzultálni vagy a megfelelő típusismerettel rendelkező szerelőhöz vinni az autót. Szeretném még egyszer kihangsúlyozni, ez nem feltétlenül jelenti, hogy márkaszervizbe kell vinni az autót, és egyre bővül azoknak a szerelőknek a köre, akik megkeresnek bennünket, tanácsot kérni vagy egyeztetni egy-egy típus specialitásaival kapcsolatban.