Mike Flewitt vezérigazgató megerősítette, hogy a McLaren továbbra sem szándékozik bekerülni a nagyteljesítményű „szabadidő-autó trendbe”.
Az autóiparban már huzamosabb ideje az SUV-szegmens viszi a prímet, ezt a folyamatot akár már szabadidő-autó forradalomként is lehet emlegetni. Miközben a családi egyterűek elkezdtek szépen a piacon kívülre szorulni, az ilyesfajta crossoverek egyre intenzívebben veszik át a hatalmat! A McLaren továbbra is fittyet hány minderre, úgy tűnik tudatosan.
Az autókról képeket ide kattintva találsz.
Hatalmas presztízzsel rendelkező autómárkák voltak kénytelenek belátni, hogy a jövő az bizony az elektromos autózás mellett egyben a tömeges SUV-használatról is fog szólni. Többek közt a Rolls-Royce és a Bentley is belevágott a luxus városi terepjárók gyártásába, valamint hasonlóképp tett a Lamborghini is pufi Aventador hasonmásával, az Urussal.
Sergio Marchionne, a nemrégiben elhunyt Ferrari-vezér a kezdődő SUV-láz idején egyáltalán nem volt elragadtatva az új „divattól”, sőt, még álmában sem gondolta volna, hogy a Ferrari valaha is piacra fog dobni egy szabadidő-autót. Ehhez képest a vállalat először 2017-ben nyilatkozott SUV-gyártási szándékairól, melynek hátterében többek közt az állhatott, hogy riválisának, a Lamborghininek bevált az Urus. A Ferrari SUV előreláthatólag 2019 végén érkezik.
„Nem vagyok az SUV-k ellen. Egyszerűen csak nem illenek abba a képbe, melyet a McLaren képvisel.” – mondta Mike Flewitt, a márka vezérigazgatója.
„Itt a McLarennél egy termék megalkotásakor három egyszerű teszt létezik: a terméknek igazodnia kell a márkához és a vásárlói közeghez, valamint olyan technológiákat kell alkalmaznunk, melyekkel a legjobb autót tudjuk megalkotni, továbbá bevételt is kell szereznünk a projektből!” – tette hozzá a magabiztos vezető.
Flewitt úgy véli, az SUV-k csökkentenék a szuperautókat gyártó márka „tisztaságát”, illetve tisztában van azzal, hogy a McLaren nem rendelkezik SUV-gyártáshoz alkalmas technológiával. Számára elképzelhetetlen, hogy milliárdokat fektessen egy projektbe, melynek során olyan szabadidő-autókat is gyártó márkákkal kellene versenyeznie, mint mondjuk a Range Rover vagy a Porsche.
Az elektromos autókhoz azonban egészen máshogy áll a vezérigazgató. Korábban már kijelentette, hogy készíteni fognak egy elektromos McLaren szuperautót, de ahhoz, hogy mindez megvalósuljon, a vállalatnak komoly előrelépést kell tennie az akkumulátor-technológiák fejlesztésére.
A McLaren EV-re Flewitt számítása szerint még legalább hét évet várni kell, ugyanis 2025-re már szeretnének olyan akkumulátor-technológiával rendelkezni, mely a minimális károsanyag-kibocsátási értékek mellett meg tudja adni a kellő teljesítményt.