2018. augusztus 23. | 16:59

A japán autógyártó elsőként az Egyesült Királyságból távolította el eladásra kínált, dízel-erőforrású modelljeit!

2017 szeptemberében lépett életbe a jelenleg még legfrissebb WLTP-szabvány, melynek függvényében az újonnan piacra kerülő személygépkocsikra új fogyasztási értékeket állapítanak meg. A WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) egy világszerte egységes teszteljárás, mely során megállapítják az üzemanyag-fogyasztási, illetve károsanyag-kibocsátási értékeket. Hamarosan ismét új szabvány lesz érvényben, vajon ezzel hozható összefüggésbe a Subaru döntése?

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Míg a Forester és az Outback által kínált 2,0 literes dízel boxermotorok idő közben eltűntek a Subaru honlapjáról, a japán autógyártó legújabb modelljei, az Impreza hatchback és az XV szabadidő-autó már eleve dízel erőforrások nélkül érkeztek a nemzetközi piacokra.

A legújabb, második generációs Subaru XV a minap az Alapjárathoz is beköszönt, nem mellesleg készült róla cikk illetve tesztvideó is! Tekintve, hogy a crossover az ötajtós Impreza alapjaira épült, nem meglepő a tény, hogy egyikük sem tankolható gázolajjal.

Sokakat váratlanul ért a hír, hogy a Subaru nem kínál többé dízel-erőforrású járműveket, ugyanis az értékesítést nézve a boxer dízelekkel szerelt autóik voltak magasan a legnépszerűbbek.

Aki továbbra is a Forester mellett tenné le a voksát, az bizony már kénytelen lesz a 2,0 literes boxer benzinmotor mellett dönteni, turbóval vagy anélkül. Az Outback egyedüli motorválasztéka egy 2,5 literes boxer szívómotor, amely a japánok által ismét előtérbe helyezett CVT váltóval érkezik (egyébként nem is rosszak ezek a japán CVT-k, már ha az ember megbarátkozik az automatával, a szerk. megjegyzése).

Amellett, hogy egyre több európai országból tiltják ki a dízeleket, az autógyártók is kénytelenek átgondolni, megéri-e továbbra is gázolajjal működő járműveket gyártaniuk. 2018-ban többek közt a Subaru egyik japán testvére, a Toyota is megerősítette, hogy leáll a dízel személyautók gyártásával. Hasonlóképp tett a svéd Volvo is, hiszen legfrissebb S60 szedánját már csak benzines, illetve benzines-hibrid változatban dobták piacra.

A Subaru feltehetőleg azért döntött úgy, hogy kínálatából eltávolítja a 2,0 literes dízel erőforrását, mert értékeik többnyire nem felelhetnek meg a jövő hónapban érvénybe lépő WLTP-szabványnak. A japán autómárkát leszámítva számos olyan gyártó van még a piacon, akik újra kényszerülnek tervezni erőátviteli berendezéseiket az éppen aktuális szabványok végett.

A még márkakereskedésekben található Subaruk továbbra is megvásárolhatók, azonban 2018. szeptember 1-jétől a gyártók nem regisztrálhatják a WLTP-szabvány előtti gépeket.