A Subaru eltávolítja kínálatából a dízel-erőforrású járműveket

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

A japán autógyártó elsőként az Egyesült Királyságból távolította el eladásra kínált, dízel-erőforrású modelljeit!

2017 szeptemberében lépett életbe a jelenleg még legfrissebb WLTP-szabvány, melynek függvényében az újonnan piacra kerülő személygépkocsikra új fogyasztási értékeket állapítanak meg. A WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) egy világszerte egységes teszteljárás, mely során megállapítják az üzemanyag-fogyasztási, illetve károsanyag-kibocsátási értékeket. Hamarosan ismét új szabvány lesz érvényben, vajon ezzel hozható összefüggésbe a Subaru döntése?

Subaru Forester erdei úton

Míg a Forester és az Outback által kínált 2,0 literes dízel boxermotorok idő közben eltűntek a Subaru honlapjáról, a japán autógyártó legújabb modelljei, az Impreza hatchback és az XV szabadidő-autó már eleve dízel erőforrások nélkül érkeztek a nemzetközi piacokra.

A legújabb, második generációs Subaru XV a minap az Alapjárathoz is beköszönt, nem mellesleg készült róla cikk illetve tesztvideó is! Tekintve, hogy a crossover az ötajtós Impreza alapjaira épült, nem meglepő a tény, hogy egyikük sem tankolható gázolajjal.

Sokakat váratlanul ért a hír, hogy a Subaru nem kínál többé dízel-erőforrású járműveket, ugyanis az értékesítést nézve a boxer dízelekkel szerelt autóik voltak magasan a legnépszerűbbek.

Subaru Outback

Aki továbbra is a Forester mellett tenné le a voksát, az bizony már kénytelen lesz a 2,0 literes boxer benzinmotor mellett dönteni, turbóval vagy anélkül. Az Outback egyedüli motorválasztéka egy 2,5 literes boxer szívómotor, amely a japánok által ismét előtérbe helyezett CVT váltóval érkezik (egyébként nem is rosszak ezek a japán CVT-k, már ha az ember megbarátkozik az automatával, a szerk. megjegyzése).

Subaru dizel boxermotor

Amellett, hogy egyre több európai országból tiltják ki a dízeleket, az autógyártók is kénytelenek átgondolni, megéri-e továbbra is gázolajjal működő járműveket gyártaniuk. 2018-ban többek közt a Subaru egyik japán testvére, a Toyota is megerősítette, hogy leáll a dízel személyautók gyártásával. Hasonlóképp tett a svéd Volvo is, hiszen legfrissebb S60 szedánját már csak benzines, illetve benzines-hibrid változatban dobták piacra.

A Subaru feltehetőleg azért döntött úgy, hogy kínálatából eltávolítja a 2,0 literes dízel erőforrását, mert értékeik többnyire nem felelhetnek meg a jövő hónapban érvénybe lépő WLTP-szabványnak. A japán autómárkát leszámítva számos olyan gyártó van még a piacon, akik újra kényszerülnek tervezni erőátviteli berendezéseiket az éppen aktuális szabványok végett.

Subaru XV

A még márkakereskedésekben található Subaruk továbbra is megvásárolhatók, azonban 2018. szeptember 1-jétől a gyártók nem regisztrálhatják a WLTP-szabvány előtti gépeket.

Forrás:

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Travis Pastrana Gymkhana ugratás hajó felett
2020. december 09.
Az amerikai nemzeti hős számba menő motocross versenyző arcpirítóan tereli az STi Imprezát.
Mercedes S-osztály generációk
2019. október 22.
A Mercedes soros dízelmotorjaira szokták mondani, hogy örökös, mint a nyomorúság. Világszerte tiszteletet érdemeltek ki tartósságukkal és megbízhatóságukkal.

További hírek