A Toyota és a Panasonic közösen fejleszt akkumulátort

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A világ egyik leginnovatívabb és legzöldebb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid autóiról ismert Toyota a Panasonic vállalattal karöltve a prizmatikus akkumulátorok közös autóipari fejlesztésére készül.

A Toyota a világ legértékesebb autómárkája, a számok pedig nem hazudnak, íme néhány érdekes adat:

  • A TÜV Rheinland egy független német kutatóintézet, mely az autók megbízhatóságát vizsgálja és kutatja. Ebben a Toyota az első, akinek 14 modellje került fel a listára. (Második helyen a Mercedes végzett 10 modellel.) Ez azt jelenti, hogy 10 éves RAV4, Avensis és Corolla modellek is mindennél jobban állják az idő vasfogát.
  • Az autók között a Toyota a legértékesebb márka, a Mercedes és a BMW előtt, világviszonylatban pedig a 7. legértékesebb cég, a Facebook és az Intel is mögöttük van.
  • Az autók fenntartási költségeit vizsgáló amerikai Yourmechanic.com pedig nagyon előkelő helyre sorolta a vállalatot, autóikat nagyon gazdaságosan lehet üzemeltetni.

Az utóbbi időben nagy sebességgel kezdtek átállni a hibrid és az elektromos technológiára, főként az előbbire. A Toyota Prius a legnagyobb számban gyártott hibrid autó lett és egyre gyakrabban lehet vele találkozni az utakon Továbbá cél, hogy a hibrid meghajtást a Toyota elérhetővé tegye minden egyes modelljére a 2020-as évek elejére.

A Toyota Prius a legnépszerűbb hibrid autó lett a világon, sok millió példányt adtak el belőle

A Toyota Prius a legnépszerűbb hibrid autó lett a világon

A Lexus felsőkategóriás márkát jegyző Toyota bejelentette, hogy a Panasonic-kal tanulmányt készítenek a prizmatikus akkumulátorokkal kapcsolatos közös autóipari üzletágról. Az elmúlt húsz évben több mint 11 millió hibrid autót értékesítő Toyota és Lexus valamennyi autóipari vetélytársánál nagyobb tapasztalattal rendelkezik az akkumulátorok fejlesztésében. Ebből is kifolyólag a Toyota mindenkinél korábban szeretné prezentálni az elektromos autók hatótávját rendkívüli mértékben megnövelő, a töltési időt pedig drasztikusan lecsökkentő szilárd test akkumulátorokat alkalmazó modelljeit.

A Toyota és a Panasonic közti megállapodás az, hogy megoldást találjanak nagy jelentőségű társadalmi problémákra, a globális felmelegedésre, a levegő szennyezettségére, a természeti erőforrások nagy léptékű csökkenésére és a biztonságos energiaellátásra, valamint, hogy kielégítsék a növekvő elektromos autó piac szükségleteit. Ezen célok megvalósítása érdekében a Toyota és a Panasonic az autóipari akkumulátorok további fejlesztése mellett köteleződött el, mivel ez fontos és innovatív technológiának számít az elektromos hajtású járművekben.

A C-HR most nagy népszerűségnek örvend, főként cégautónak veszik meg

A C-HR most nagy népszerűségnek örvend

A Toyota és a Panasonic üzleti kapcsolata mondhatni régen, 1953-ban kezdődött, s a két cég azóta rengeteg közös fejlesztési projektet kezdett el megvalósítani, különös tekintettel a gyártás területén. Miután az üzleti terület fontos változásokon megy keresztül napjainkban, a két vállalat felismerte annak fontosságát, hogy partnereikkel karöltve új értékeket teremtsenek.

A Toyota eredményeiről már esett szó, a cél most az, hogy a világ különböző pontjain élőknek sikerüljön hibrid, plug-in hibrid, üzemanyagcellás és akkumulátoros hajtású autókat gyártani.

Út a jövőbe: az I koncepció, futurisztikus és teljesen elektromos természetesen

Út a jövőbe: az I koncepció

A Panasonic egyik legfontosabb üzletága az autókba szánt lítium-ion akkumulátorok gyártása. A vállalat ügyfelei közt ma már több nagy autógyár szerepel, és arra törekszik, hogy tovább fejlessze prizmatikus autóakkumulátorainak biztonságát és kapacitást, amihez kiváló alapot biztosít az akkumulátor-üzletágban szerzett értékes műszaki tudása.

A japánok abban látják a jövőt, hogy az elektromos autók piacát úgy lehet bővíteni, ha az akkumulátorok fejlesztése folyamatos, és ennek egy lépcsője a Panasonic vállalattal elkezdett közös munka a prizmatikus akkumulátor terén.

Forrás: Toyota Hungary

További autós hírek

Az új fővárosi közgyűlés már az első rendes ülésén elfogadott egy olyan javaslatot, hogy megvizsgálják az autómegosztó cégek kedvezményrendszerének kiterjesztését…

Kukásautó és menetrend szerinti trolibuszjárat ütközött össze még szombaton Milánóban. Elképesztő sebességgel csapódott a kukásautó oldalról a buszba, ami a…

Még mellette sem szívesen parkoltunk volna, hiszen a sofőr – érthető indulatai ellenére – egy igazi dühöngő őrült, aki kezelésre…

Egy román “horror karaván”, az MO-ról lehajtva, a 7-es útra balra kanyaradó sávból, piros lámpánál jobbra kanyarodik. (szerencsére baleset nem…

A beleset-megelőzés, a rendőrség egyik hivatalos facebook oldala és a PoliceHungary YouTube csatorna posztolta ki azokat a jeleneteket egy videócsokorban,…

Kapcsolódó írások

2019. november 23.
2021-től kerülhet európai és USA piacra a Lexus első villanyosa, az UX 300e.
A Ford 2 plug-in hibridet szán a kínai piacra
2017. április 07.
A Ford felfedte terveit a kínai piaccal kapcsolatban, hogy 2025-re széles palettával rendelkezzenek az elektromos, plug-in hibrid és egyéb elektromos járművekkel
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
Elektromos Toyota AE86? Mi a szösz?
2017. november 07.
A Hoonigan sorozat legújabb epizódjában egy elektromos hajtáslánccal rendelkező AE86-ot mutatnak be, ami a benzingőz hiányában is örömmel égeti a gumikat