Eladósorba került az 1995-ben bemutatott F50, mely mindössze 2253 kilométert futott és nem akárkik furikáztak benne!
Niki Lauda, Jean Alesi, Dario Benuzzi és Gerhard Berger: Csupán pár ikonikus név azok közül, akiknek volt szerencséjük bepattanni a Ferrari legelső F50-esébe és egy-két kört menni vele a tesztpályán. A legendás autócsodát 1995-ben mutatták be a nagyközönségnek, nem máshol, mint a Genfi Autószalonon.
A 2018-as Genfi Autószalonon kint járt az Alapjárat stábja is, nézd meg a legjobb fotókat!
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Az évek alatt mindössze 2253 kilométert pakoltak az egyébként teljesen funkcionális, hibátlan állapotú autóba, melyet most árverésre bocsátottak. Ha megnyered a lottót, talán még elég is lesz az összeg a vásárláshoz és a fenntartáshoz!
Ez volt az az autó, melyet olyan nagyobb vállalatok vettek alapul, mint például a Burago, a Revell, a Tamiya vagy a Maisto, hogy mintájára kisautókat, maketteket, bélyegeket, rajzokat készíthessenek.
A Ferrarinál később felújításra, azután pedig Jacques Swaters, korábbi belga autóversenyző tulajdonába került a masina. Az autó sorsa a versenyző után egy amerikai gyűjtő kezébe helyeződött, onnan pedig jelenlegi tulajdonosáéba, aki ezúttal úgy döntött, megválna a Ferrari F50-től.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy az F50 Alain Prost francia autóversenyző 641/2-es Ferrari versenyautójának a közúti változata. Hangja akár egy Forma-1-es autóé, erőátviteli-rendszere pedig egyenesen magával ragad – legtöbbször így jellemzik a legendás sportautót, melynek V12-es erőforrása több, mint 500 paripát hajt és még a 8000-es fordulatot is simán elpörgeti.
Nem lehet csak úgy egyszerűen elmenni egy ilyen autó mellett, hiszen az alapját a négyszeres Forma-1-es világbajnok, Alain Prost V12-es erőforrással szerelt Ferrari versenyautója képezi. Alain jelenleg a harmadik helyen áll az örökös Forma-1 ranglistán, nála több világbajnoki címet csupán Juan Manuel Fangionak, illetve Michael Schumaernek sikerült szereznie. Helyét nagy valószínűséggel a 2018-as év végéig tartja majd meg, Hamilton és Vettel közül valamelyikük letaszítja a szezon végén a dobogóról a franciát.
Az Autosports Designs of Long Beach értékesítői eddig még nem közölték azt az összeget, amennyiért bárki is tulajdonába keríthetné a Ferrari Classiche tanúsítvánnyal is rendelkező középmotoros, olasz gépjárművet, de értékét ugyanakkor kétmillió dollárra, azaz nagyjából 560 millió forintra becsülik.