BMW-seknek jó hír: Debrecenben építenek gyárat!

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

A bajor gyártó Magyarországon terjeszkedik, 1 milliárd euróból épít gyáregységet az alföldi városban.

Már három évvel ezelőtt, 2015-ben is felröppentek olyan hírek, miszerint a BMW Magyarországon létesítene gyáregységet, bár ezt akkor még cáfolták. Azonban a kormány továbbra is tárgyalt a bajor gyártóval, és a jelek szerint sikeresen megcsípte a lehetőséget, hogy nálunk ruházzanak be.

BMW gyártás Magyarországon

Hogy milyen modelleket gyártanak majd Debrecenben, nem tudni, de jó lenne, ha a sportosabb modelleket (mint ez az M2) is gyártanánk

Debrecen mellett fog helyet foglalni kb. 400 hektáron a BMW-gyár, amit 1 milliárd euróból, a mostani (nem mellesleg gyenge) árfolyam mellett ez cirka 321 milliárd forintot jelent. Összehasonlításképp: az Audi a győri gyáregységére már több mint 8 milliárd eurót költött, de ott egy olyan komplexumot sikerült ebből felépíteni, ami a világ legnagyobb motorgyárává nőtte ki magát.

A hír vegyes fogadtatásra talált a szakemberek között, Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter 2015-ben még arról beszélt, hogy változatosabbá kell tenni Magyarország gazdaságszerkezetét. Ugyanis jelenleg az ipari termelés 27%-át adja a járműgyártás, ami ráadásul kevés kézben összpontosul. Nem is kell hibának történnie, 2016 elején átállították az Audi gyártósorait és máris bezuhant a GDP-növekedés. A tőzsdén is a minél változatosabb portfolió létrehozása a cél, hiszen ha a portfolió egyik eleme rosszul teljesít, a többi része még ellensúlyozni tudja a veszteségeket.

De úgy néz ki, még tovább hizlalja az autógyártást a kormány, úgyhogy innentől lehet imádkozni, hogy ne üssön be még egy válság, ami például az esztergomi Suzuki-gyárat annyira megviselte, hogy évekre a felére esett a termelése és jelenleg se állt vissza a válság előtti szintre.

BMW gyártás Debrecenben

A képen a BMW dingolfingi gyára, Debrecenben is a legmodernebb technológiákkal fogják gyártani az autókat

Hogy a dolog jó oldaláról is szó essék, az a munkahelyteremtés. Egy ekkora beruházás munkahelyek tízezreit hozza létre, ami különösen a keleti országrészre ráfér. Debrecen nem szenvedett a rendszerváltás óta akkora népességcsökkenést, mint általában a keleti országrész városai, alig 10 ezer emberrel kevesebben lakják (212 ezer helyett 202 ezer), mint a rendszerváltáskor, de ha a BMW felépíti a gyárat, biztos, hogy nőni fog a lakossága!

Évente 150 ezer autó készülhet majd az új gyárban, de hogy mely modelleket fogják készíteni, még nem tudni pontosan. Egyelőre annyi hangzott el, hogy a klasszikus robbanómotoros konstrukciók mellett az elektromos motorral készülő modelleket is gyártani fognak. Ami mindenképpen jó hír, mert tetszik-nem tetszik: az elektromos autózásé a jövő. Még ha nem is holnap jön ez a jövő, hanem 1-2 évtizedet kell még rá várni.

Forrás:

Index

Kapcsolódó írások

Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
9 kérdés a magyar autógyártás hőskorából!
2018. február 25.
A magyar autógyártás hőskora a gőzkocsival kezdődött a 19. század végén. Legújabb kvízünkben 9 kérdés szerepel ebből a korszakból!
BMW gyár
2019. április 05.
Ha akarsz, már most is jelentkezhetsz a BMW-által meghirdetett állásokra