2017. augusztus 09. | 16:14

Jövőre érkezik a Jaguar saját gyártású elektromos autója. A lepel lassan lehull, de a szemfüles fotósoknak köszönhetően már most szép képanyag készült az autóról.


Az I-Pace legközelebbi rokona az F-Pace, de kisebb a jelenleg is gyártásban lévő SUV-nál

Az I-Pace tavaly a Los Angelesi MotorShown mutatkozott be, és úgy látszik a tömeggyártásba lépő modell szorosan követi majd azt. A kémfotókon látható álcázott modell persze sokat sejtet, de a főbb vonalak jól kivehetőek.
Az I-Pace tanulmány belső a túlzó letisztultsággal

A belső sem hoz drasztikus változtatásokat, az anyaghasználat minőségének esése szembetűnő, de így sem lehet ok panaszra a Jaguar villanyautójával kapcsolatban. A bőr varrása szép és a műanyagok kidolgozottsága is igényes. A saját fejlesztésű, ultramodern technológiának köszönhetően, az elektromos motorok rendkívül kompakt méretűek, így a kabinban igen jó a helykínálat. A koncepcióautó döntött középkonzolja szinte változatlan formában jelenik meg, a szélesvásznú infotainment kijelzője alatt. A helykínálat bődületes, a lábtér egy teljes centivel nagyobb az aktuális hetes BMW-nél. A csomagtér is bőséges, 530 liter áll rendelkezésre, plusz egy minimális tér a géptető alatt és az ülések között.
Ez már az aktuális I-Pace belső, persze a kábelrengeteg nélkül

A 395 lóerős teljesítmény és a 700 Nm nyomaték mellett 480 kilométeres hatótávot fog tudni az I-Pace amik a gyártó első elektromos autójához mérten szép számok. A Jaguar a nulláról készítette az autót, így egyedisége sugárzik a márkán belül is. Ha ez nem lenne elég, a 0-100 pontosan 4 másodperc. A futómű alkatrészei az F-Paceből érkeznek, viszont a súlypontot sikerült lejjebb varázsolni. Ez a lépés örömteli, ugyanis a 2100 kilogrammos tömeg nem árt, ha az úton van. A gyártó ígéretei szerint, az autó úgy fog viselkedni ahogy azt "egy Jaguarnak kell".
Még jól is áll az I-Pacenek az álcafólia

A bemutatón, a Jaguar 80%-os hasonlóságot ígért a tanulmány és a gyártásba kerülő verziók között, eddig szépen hozzák ezt a mutatót. Az árazásról eddig keveset tudni, de nagyságrendileg 10-15%-kal fog többe kerülni, mint az F-pace.