Az eddigi legnagyobb önkéntes visszahívási programját jelentette be az amerikai Tesla Motors, ami a Model S típusok egy részét érinti.

Az amerikai gyártó 123 ezer Tesla Model S autóját hívja vissza a szervomotor hibás beszerelése miatt. A 2016 áprilisig gyártott Model S-ekben ugyanis rosszul rögzítették a kormányzásra rásegítő szervomotort, emiatt az ezt rögzítő öt csavar kilazulhat vagy eltörhet, ami végül akár a motor leválásához is vezethet. Legrosszabb esetben a rásegítés megszűnhet, de a gyártó szerint a kézi kormányzás ebben az esetben is működni fog. A hiba oka alapvetően a nem megfelelő korrózióvédelem, ezért a Tesla szerint jellemzően olyan területeken jelentkezhet, ahol a hideg téli hónapokban sok sót vagy jeget használnak az utak jégmentesítésére. A hibát szervizelés során vették észre, balesetek eddig még nem fordultak elő miatta. Kiemelték, hogy a visszahívás önkéntes, és az USA-ban mindössze a Teslák 0,02 százalékát érinti, ugyanis a Model X és a Model 3 típusoknál máshogy oldották meg a szervomotor rögzítését. Nem ez az első jelentős visszahívás az amerikai autógyártó történetében, 2017. áprilisában ugyanis 53 ezer darabot hívtak vissza a 2016. februárja és októbere között gyártott Model S és Model X típusokból. Ennek oka akkor a parkolásnál használt rögzítőfék esetleges nem megfelelő működése volt. A Tesla szerint a hiba mindössze az autók 5 százalékánál jelentkezett valójában, de elővigyázatosságból minden, a megadott időszakban készült autót bekértek átvizsgálásra. Úgy tűnik, hogy a 2016. áprilisa előtt gyártott Model S autóknál a gyártási technológia még nem volt igazán kiforrott, hiszen ezek közül a február és április között gyártott autók mindkét visszahívásban benne vannak. Volt még egy önkéntes visszahívás tavaly, az kifejezetten a cég SUV-ját, a Model X-et érintette, ezek közül is a 2016. szeptember 1. és október 28. között gyártott 11 ezer darabot. Itt a bal hátsó ülések kábelezésén rontottak el valamit, ami miatt az ülés baleseteknél esetleg elmozdulhatott. A dolgot a gyár belső tesztjein szúrták ki, konkrét vásárlói panasz nem érkezett emiatt, a hiba elhárítása a gyár közleménye szerint pedig mindössze tízperces munka volt. Az elektromos autókat gyártó Tesla számára az önkéntes visszahívások egyelőre nem jelentenek megoldhatatlan problémát, hiszen a nagyobb, évtizedek óta piacon lévő vállalatoknál is előfordulnak ilyenek, sokszor nem is önkéntesen, mint eddig a Teslánál. Az amerikai cég darabszámai sem olyan nagyok, hogy a javítások megbénítsák a szervizek életét, de arra mindenképp rávilágítanak, hogy a vállalat keményen küzd gyártási technológiája tökéletesítésével. Forrás: