2018. augusztus 23. | 17:29

Az Ford pick-upja eddig csak az ázsiai piacon volt elérhető, 2019-től azonban Európában is forgalmazzák.

A bejelentést a Ford, a Gamescom videojáték show-n tette meg nemrégiben. Ez nem meglepő, hiszen most először fog játékban szerepelni a Raptor, a Forza Horizon 4-ben próbálhatják majd ki a felhasználók. A mezei Rangerhez képest több módosítást is végrehajtottak a tervezők, ezzel téve alkalmasabbá az off-roadozásra a pick-upot, melyet 2019-től lehet megvásárolni ezen a kontinensen. A legszembetűnőbb a hatalmas egyedi hűtőrács, benne a Ford felirattal. Szintén csak a Raptoron láthatók az orrburkolati elemek, melyek a kőfelverődés elleni védelemben is szerepet játszanak annak érdekében, hogy a levegőellátás megfelelő legyen. Megnövelték továbbá a rugóutakat is, és adaptív Fox gátlókat kapott az autó. Szintén a Raptor sajátja az oldalsó fellépők, és a szériafelszereltség részét képező 17 colos kerekeken feszülő nagyméretű all-terrain gumik. A pick-up hasára nagy szilárdságú acéllemez került, ezzel védve a nagyobb szikláktól a létfontosságú alkatrészeket. Ezekkel a kiegészítőkkel igazán tekintélyt parancsoló látványt nyújt a Ford terepjárója. Ahogy az ázsiai piacon kapható megfelelője, ez is 2.0 literes, turbós négyhengeres dízelmotorral dolgozik 210 lóerős teljesítménnyel. A két turbófeltöltő közül a kisebbik az alacsony fordulatszámokon működik, a nagyobb pedig a felső tartományokban veszi át a töltés feladatát. A motorhoz tízfokozatú automata váltót kapcsoltak, melyet kapcsolófülekkel is vezérelhet a sofőr. Összesen hat módba állítható az összkerékhajtás: normál, sport, füves/havas/kavicsos, saras/homokos, sziklás és végül a nagy sebességű off-roadozáshoz a Baja üzemmód választható. A beltérben a Ford Sync 3 információs rendszere található, mely Apple és Androidos készülékekkel egyaránt párosítható, a műszerfalon továbbá egy nyolccolos érintőképernyő kapott helyet. Széria a Raptor specifikus sportülés, mely hosszú távon is kényelmesnek ígérkezik. A szőnyegek pedig Raptor feliratú hímzéssel jelzik, hogy nem akármilyen Rangerben ülsz. Ezt a verziót a Ford kifejezetten az Amerikán kívüli piacokra készítette, ahol a dízelek nagyobb népszerűségnek örvendenek, éppen ezért Amerikában nem is hozzák forgalomba a Raptort. A jelenlegi Rangert 2015 óta gyártják, remélhetőleg a terepre optimalizált változatot Magyarországon is meg lehet majd vásárolni. Forrás: