Ilyen, amikor a japcsiknál elszakad a cérna, és teljesen megőrülnek. Évente kétszer tartanak nagy lowrideres találkozót, és ami ott van, az elképesztő!

A japánok teljesen rákattantak a lowrider életérzésre, és az Egyesült Államokon kívül jelenleg ők tartják a lelket ebben a látványos, nagyon mulatságos és egyáltalán nem olcsó tuning műfajban. Az őrült lowrideres japcsiknak két nagy rendezvénye van minden évben, az egyik Nagoyában, míg a későbbi a Makuhari Vásárvárosban, ami egyébként a Tokiói Autószalonnak is helyet szokott adni.
Extrém autók, extrém csajok

A japánok táncoló és pattogó autók iránti mániákus rajongása egyébként érthető, elég megnézni a szigetországból érkező fialakokat színes hajukkal és extrém ruháikban, hogy lásd, ez a nép mennyire utálja a hétköznapi szürkeséget. Valószínűleg elég nekik a beszabályozás a munkahelyen, ha onnan kiszabadulnak, keményen kieresztik a fáradt gőzt. De hagyom a japán lélektan rejtelmeit, mert ilyen mélységekbe lemenni már veszélyes egy átlagos európainak.
Igen, ez bizony egy Honda Accord!

Azt viszont mindenképp le kell írnom, hogy a japánokban él egy nagy adag vágyódás az amerikai életérzés, az amerikai álom iránt, de valahogy ők is úgy vannak ezzel, ahogy mifelénk a többség a keleti küzdősportokkal. A külsőségeket, a látványos dolgokat átveszik, ám a mögötte lévő filozófiáig már nem mennek le.
Ilyen egy igazi autótáncoltatás

A japán lowrideresek is nagyon messze vannak a 60-as évek Egyesült Államok mexikói chicanóitól, akik eredetileg a rendőrök miatt kezdtek „pumpálható” autókkal fabrikálni. A mexikói suhancok ugyanis imádtak ültetett, bontóból szalajtott, de spécin megcsinált chevy-kkel autózni, ami annyira kiborította Edmond Brown kormányzót, hogy 1957-ben megtiltotta, hogy egy autó alváza olyan alacsonyan legyen, mint a felni alja.
Na, ezt tiltották be 1957-ben az USA-ban

Mindez persze érthető, hiszen őrülten balesetveszélyes az egész, de ez persze teljesen hidegen hagyta a chicanókat. Ezért jött a „pumpa”, amivel egy gombnyomással megemelhető volt az autó, ha feltűnt a jard a környéken.
Ilyen egy elegáns Lincoln lowrider-kiadásban

Ebből a „praktikus” megoldásból alakult ki a lowrider-műfaj, a maga dancer, hooper és truck kategóriáival. Az elsőnél mind a négy kerék külön szabályozható, a hoopernél a hátsó híd emelkedik magasra, hogy az első futóművel azután nagyokat lehessen pattogni, míg a truck a teherautók terepe.
Ha a japánok nem is kétméteresek általában, ez az Impala akkor is nagyon magasra pattan

A japán lowrider bulik igazi népünnepélyek, tele klassz autókkal, csinos lányokkal és látványos show-műsorral, amibe 2017-ben még az is belefért, hogy két egymással hooper kategóriában versenyt pattogó autó a 40 másodperces menet alatt szanaszét törje magát a közönség nagy riadalmára és örömére. (Riadalom a szerte szét repülő alkatrészek miatt volt.) Az autók között pedig már nem csak klasszikus amerikai járgányok vannak, hanem minő szentségtörés, japán gyártmányok is felbukkannak! Forrás: