csütörtök - 2022. October 06.
18.5 °C
tiszta égbolt
alapjarat.hu logo
95 675 Ft
100 702 Ft
D 760 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

1000 lóerős szörnyeteg Toyota Prius

Nem túlzás azt állítani, hogy a Toyota Prius úttörő volt a zöldtechnológiák terjesztésében az autóiparban, de egy amerikai csapat most éppen izmot pakol bele

Az amerikaiak egy kicsit másképp állnak az autózáshoz, mint mi, európaiak. Legyen minden nagy, legyen minden erős, a fogyasztás teljesen másodlagos. Ezek alapján nem csoda, ha a Toyota Prius nagyon sok amerikainál a mai napig szitokszó, miközben a fenntartási költsége és amortizációja alapján az egyik legjobb választás lenne a Prius az átlagembernek.

6.2 literes kompresszoros V8-as motor Priusba? Ilyet itthon is megnéznék!


A Prius pont a praktikumot helyezi előtérbe, a legújabb, negyedik generációjának ráadásul katalógus szerint 3 liter a fogyasztása 100 km-en. Na jó, mégha a katalógus adatok nem is megbízhatóak, de egy 4 literes városi fogyasztás még mindig érdemel annyit, hogy azt mondd: „le a kalappal”.

De lehet-e ennél izgalmasabb egy Prius? Életet lehet-e lehelni a sportosságot hírből se ismerő modellbe? Ha ezeket a kérdéseket egy amerikainak teszed fel, akkor a tökéletesen amerikai válasz rá: építsünk bele egy 6.2 literes V8-as kompresszoros motort!

Beemelés előtt jócskán centizni kell a hellyel


A Dodge Challenger SRT Hellcatből származó motort egy második generációs Priusba passzírozzák bele a New York állambeli deer parki srácok az American Racing Headerstől. Persze mókolásról ezen a szinten szó sem lehet, úgy alakítják át a kis Priust, hogy az az amerikai Nemzeti Hot Rod Szövetség előírásainak is megfeleljen. Egyszerűen muszáj megerősíteni a karosszériát és az alvázat, mert a Dodge-motor nyomatéka és 1000 lóereje egész egyszerűen széttépné a Priust, aminek a legerősebb gyári verziója is csak 110 lóerő.

A kis Priusból épített szörnyeteget az American Racing Headers csak PriuSRT8-nak nevezte el. Ha készen lesz, a kompresszoros V8-as motor közel 1000 lóerős teljesítményre lesz képes, és hogy ez az erő el is jusson a kerekekhez, arról a Tremec gyártotta Magnum hatsebességes manuális (hoppá, még a végén megtanulnak vezetni az amcsik!) váltó gondoskodik.

A PriuSRT8 kicsit érdekesen értelmezi a "hibrid" fogalmát, de már várom, hogy készen legyen


A projekt még nincs kész, de itt a videó, mit is művelnek a srácok a műhelyben:

Today’s progress update on the PriuSRT8 ! Stay tuned for more updates as we get closer to getting this thing on the ground! #ARH #PriuSRT8 #AmericanRacingHeaders

Közzétette: American Racing Headers – 2017. július 8.

Forrás:

Motortrend

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!