2018. január 01. | 00:51

A BMW csoport betartotta a világszerte több mint 100,000 elektromos jármű eladására tett ígéretét. A német gyár központját fényfestéssel akkumulátorrá alakították a mérföldkő alkalmából.

A német márka ezzel a lépéssel kívánja szimbolizálni a mobilitásban történő változást. Harald Krüger, a BMW Csoport igazgatótanácsának elnöke elmondta, hogy 100,000 elektromos autó eladása világszerte egy mérföldkő, és csak a kezdet számukra. Az i3 2013-as bemutatása óta a BMW több mint 200,000 elektromos járművet adott el.

A gyártó 2025-ig további 25 darab új elektromos modellt fog hozzáadni a listához a vezető pozíciójának megtartása érdekében. Az ötödik generációs EV hajtást és akku technológiát 2021-ig bemutatja, és bővíthető platformokat fog használni, melyek készen állnak a villamosításra. A BMW az i1-től i9-ig illetve iX1-től i9-ig az összes nevet levédette a jövőbeli elektromos autóinak. A Mini leányvállalat 2019-ben egy teljesen elektromos ferdehátút, valamint a BMW 2020-ig egy X3 EV-t, valószínűleg iX3 név alatt dob majd piacra. Egy teljesen elektromos zászlóshajó, a BMW iNext, önvezető képességekkel, és új belső csatlakozási opciókkal fog rendelkezni, mikor 2020-ban bevezetik. Európában a BMW Csoport piaci részesedése az elektromos járművekből 21%, ami háromszor nagyobb, mint a hagyományos belsőégésű motoros modelljeinek részesedése. A BMW Csoport újonnan regisztrált járműinek 6%-a elektromos modell Európában. Nyugat-Európában és az USA-ban az elektromos BMW márkájú autók összes eladása a teljes szám 7%-át teszi ki.

Az autógyártó előrevetítése szerint hazájában, Németországban az elektromos BMW-k újonnani forgalomba helyezése átlépi a 10,000 darabot 2017-ben. A BMW szerint minden tizedik eladott 3-as sorozat egy elektromos változat. Emellett a 2017-ben eladott BMW 2-es sorozat Active Tourer modellek 13%-a plug-in hibrid változat volt. A Mininél a minden tizedik eladott példány egy plug-in hibrid Countryman. Az elektromos autókon kívül a BMW a C evolution-t is árulja, ami egy teljesen elektromos robogó, és aminek az eladásai 80%-kal növekedtek az múlt év első 11 hónapjában. Forrás: Motor Trend