12 autó, amire érdemes várnod 2018-ban!

Frissítve:
2018-09-18, 21:57

A 2017-es év számos kívánatos autóval ajándékozta meg a közönséget. Ne félj, 2018-ban is megjelennek modellek, amelyeket még az unokáid is ismerni fognak, itt a 12 legmenőbb közülük!

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio új autó 2018-ban

Értelmetlen, mégis trendi kategória bővül 2018-ban. Az Alfa Romeo is beszáll a Super SUV-kategóriába, a Stelvio motorterében ugyanaz a 2.9-es ikerturbós, Ferrari génekkel rendelkező V6-os fog dolgozni, amit a Giuliából már megismerhettél. A legendás négylevelű lóherét nem a szél fújta az oldalára, 500 lóerős teljesítményével és 4 másodperc alatti gyorsulásával könnyen fejfájást okozhat a konkurenciának.

Audi A6

érkezik az új Audi A6 2018-ban

A jelenleg is futó C7-es generáció már 2011-ben forgalomba került. Sikeres modell volt, karakteres külsővel, de ennyi év után, már többre van szükség egy ráncfelvarrásnál, főleg ebben a szegmensben. Az új modell formavilágában egyértelműen kivehető az A8-as, a benne dolgozó technika színvonala is a zászlóshajóét idézi. Elsősorban robotszerű dizájnjával és vezetést segítő, autonóm funkcióival próbálja behálózni a célközönséget.

Audi Q8

Érkezik az Audi Q8 2018-ban

Már a Q7-es is lenyűgöz a puszta méreteivel, 5 méter feletti hosszúsága tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöz az autónak. De az ingolstadti márka nem elégszik meg ennyivel, be akar szállni az X6-os és GLE által uralt, kupé-terepjáró kategóriába. Ha hihetünk az Audi-féle számozási rendszernek, ez minden eddigi szériaautójuknál nagyobb helyet fog elfoglalni a térben. A sportosan, lefelé ívelt tetővonal a szépség, nem pedig a praktikum szolgálatában áll, de a gyártó szerint így is nagyobb lesz a helykínálat benne, mint a bajor, illetve stuttgarti konkurencia termékében.

Bentley Continental GT

Harmadik generációs Bentley Continental GT

Volkswagen selyemköntösben? Vagy a grand tourerek mindenhatója? Mindkét álláspont mögött szép számmal sorakoznak, elég megosztó modell a Continental GT, népszerűsége viszont töretlen a sztárok és focisták világában. A Porsche Panamera alapjaira épülő kétajtós kezdésként, a már jól megszokott W12-es motort kapja, ami immáron 626 lóerőt és 900 Nm-t teljesít fordulaton. Később elérhető lesz olcsóbb V8-as, és ésszerűbb V6-os hibrid erőforrással is. Ezekkel sem lesz lassú a GT, de presztízsértékéből biztosan levesz majd a „kevés” henger.

Gondold csak el, megállsz a pirosnál a Váci úton, a zsír új hibrid Bentley-ddel. Már éppen kezdenéd azt érezni, hogy te vagy a világ királya, amikor begurul melléd egy ugyanolyan Continental, csak W12-es motorral. A szemed sarkából észreveszed, hogy a sofőr téged néz és lehúzza az ablakot. Nem akarsz bunkó lenni, te is leengeded. „A tiéd mekkora? W12? V8?”- kérdezi. „V6”- mondod halkan. Ránézel, az arcán csak lenéző, gúnyos mosolyt látsz. Kezdenél magyarázkodni, de arra már nincs idő. A lámpa zöldre vált, mire feleszmélsz, a kolléga már csak egy apró, távolodó pont a horizonton. Egy lámpa, egy párbeszéd és tíz másodperc elég arra, hogy az „univerzum császárából”, a „világ csicskájának” érezd magad. Erősen idézőjelben persze.

BMW 8-as sorozat

Új BMW 8-as széria

Az imák meghallgattattak, a bolygók egy vonalba álltak. Nagy örömömre a BMW közel két évtized után feltámasztja a 8-as sorozatot, ami lenyűgöző kinézetével és combos teljesítményével próbálja visszahozni azokat az értékeket, amikről híressé vált elődje. Legfőbb konkurense vélhetően az S-Coupé lesz, ahogyan a Mercedesnél, itt is a legnagyobb modell alapjaira épül a kétajtós. A motorokat tekintve szerencsére a belső égésű változatok fognak dominálni, benzinesek és dízelek egyaránt elérhetőek lesznek. A paletta egyik végén a „zöld” plug-in hibrid lesz, a másikon pedig a 6,6 literes V12-es, azoknak, akiknek a 8-as szám hallatán egyből a V12 ugrik be.

BMW M5

2018-as BMW M5

A BMW rajongók számára nagy dózis lesz a 2018-as év, mivel az új 5-ösből is érkezik az M-betűs változat. No, nem a manapság divatos M + sok karakteres jelzésű „light” kivitel, hanem az igazi terminátor. Amíg az előző generáció (F10), csak hátul hajtott, itt már aktív összkerék hajtás dolgozik a maximális tapadásért. Az okos rendszert úgy is be tudod állítani, hogy a nyomaték 100%-a a hátsó kerekekre jusson, így keresztben is készségesen fog mozogni. A 600 lóerős ikerturbós V8-as motor, kombinálva a 8 gangos automatával ütőképes párost alkot, kíváncsian várjuk, mit fog ehhez szólni örök nemezise, az E63 AMG.

Ferrari Portofino

Ferrari Portofino az új alapmodell

A Ferrari, az olaszság kvintesszenciája az autóiparban. Szépség, szenvedély, tomboló erő és menő típuselnevezések (458 Italia, 612 Scaglietti, 812 Superfast, LaFerrari, stb). Eddig úgy látszik nem erőltették meg fantáziájukat a legolcsóbb modell, a California nevének kitalálásakor, gondolván, aki igazán flancos elnevezésű Ferrarit akar, az spóroljon még. Ezen változtattak most szerencsére, az új belépőmodell végre a márkához méltó és illő lett, a hátulján olvasható felirat alapján is: Portofino. Más különbség is akad azért a két autó között: ikerturbós V8-asa már 600 lóerőt tud, 40-nel többet, mint korábban. A százas sprintet 3,5 másodperc alatt lezavarja, a száguldás egészen 320 km/h-s sebességig tarthat. A karosszéria dizájnja és légellenállása is javult az előző generációhoz képest. Ha eddig kételkedett volna valaki abban, hogy ez tényleg egy igazi Ferrari-e, az ezután kétszer is meg fogja gondolni.

Lamborghini Urus

A Lamborghini új SUV-ja az Urus

Az eredeti tanulmányató már 2014-ben napvilágot látott, a terepjáró Lamborghini ötlete ugyan nem volt ismeretlen (LM002), mégis felkavarta az állóvizet. Van értelme egy 650 lóerős szabadidő autónak, ami 305-tel tud menni? Sant'Agata Bolognese-ben úgy gondolják, hogy igen. Az Urus képes lesz kiemelkedő menetteljesítményeket biztosítani bármilyen útviszony között, hála az intelligens összkerékhajtásnak és kipörgésgátlónak. A Q7-Bentayga-Cayenne platformra épül, 4.0 literes V8-as motorja az Auditól származik. Méretéhez és teljesítményéhez képest könnyűnek számít a 2200 kilogrammos tömeg, erőprobléma valószínűleg nem lesz. Dizájnja kívül is és belül is egyaránt extravagánsra sikerült, de ezt is várja az ember egy Lamborghinitől.

Lexus LS-sorozat

2018-as Lexus LS-sorozat

A Toyota luxusmárkáját már a kezdetektől egy napon említik a német prémiumgyártókkal. Az LS Lexus soha nem verte a mellét, hogy „nézzétek, én vagyok a legjobb”, inkább csendben hangsúlyozta az értékeit, és hagyta, hogy a célközönség rátaláljon. Megbízhatósága, leheletfinomságú hibridhajtása meggyőzte a környezettudatos felsőosztálybelieket, a japán gyártó szerezte a legmagasabb értékeket a J.D. Power vásárlói-elégedettség mérésén. Technikája és külseje egyaránt a jövőbe mutat, két elektromos egység fogja támogatni a 3500 köbcentis V6-os motort, hozzá 10 sebességes automata társul.

Mercedes-Benz CLS-osztály

Legújabb Mercedes-Benz CLS-osztály

A Mercedes a CLS-osztállyal új kategóriát teremtett anno, a négyajtós kupék ligájába csak évekkel később csatlakozott az A7-es és a 6-os Grand Coupe. Már az első generáció is mutatósra sikerült, a jelenleg is kapható utódjának formájába szinte lehetetlen belekötni. Mindenki bizakodva várta mit hoz a jövő, de a 2018-ban érkező CLS a kommentek alapján nem aratott osztatlan sikert. Nem a technológia színvonalával kapcsolatban merültek fel kérdések, arra várhatóan nem lesz panasz, hiszen az E-osztály alapjain nyugszik. A dizájn az, ami nehezen emészthető. Főleg az előzők tekintetében. Szép, de valahogy nem egységes. Az eleje egy kicsit Mustang akar lenni, a hátulja kicsit Audi. De nem lenne fair csupán a képek alapján megbélyegezni, látni kell élőben.

Porsche Cayenne

Érkezik a legújabb Porsche Cayenne 2018-ra

A Porsche eladásainak nagy része nem a 911-esekből származik, hanem sokkal inkább a SUV-okból. A Cayenne volt 2003-ban az első szabadidő autójuk, megmutatták, hogy egy nagy és nehéz jármű is viselkedhet sportosan. Az igényeket teremtettek, amik azóta is fennállnak, ezért muszáj volt naprakészen tartaniuk a Cayenne-t. Első ránézésre még a márkafanatikusoknak is keresniük kell a különbséget, kinézete nagyon hasonlít az előző generációéra. A műszerfal és a hátsó lámpák változtak meg lényegesen, hogy jobban passzoljon a Porsche jelenleg használt arculatába. A legkisebb kapható erőforrás is 434 lóerős 2.9-es V6-os benzines, a csúcsot szokás szerint a Turbo változat fogja képviselni, 542 lóerővel. A motorválaszték várhatóan még bővülni fog.

Toyota Supra

Visszatér a Toyota Supra 2018-ban

Újabb legenda tér vissza 16 év után, 2018-ban. A Toyota Supra méltán vált a világ egyik leghíresebb autójává, 3.0 literes, ikerturbós, sorhatos motorját csillagászati magasságokig lehetett tuningolni, az 1500-2000 lóerős példányok sem ritkák. Nagy teher van a Toyota vállán, nem adhatnak ki bármilyen jöttment autót Supra felirattal a hátulján. Szerencsére úgy tűnik, hogy nem veszik félvállról a fejlesztést, a BMW-vel együtt dolgoznak azon, hogy a lehető legtöbbet ki tudják hozni az utódból. Az eddigi információk szerint hathengeres turbómotorral fogják szerelni, tervben van a hibrid hajtás is. Külsejét egyelőre még próbálják titkolni a bemutatóig, de a formából következtetve egy kívánatos termék lesz a végeredmény. Addig meg imádkozzunk együtt az égiekhez, hogy legalább egy limitált példányszámban, de szereljék 2JZ-vel is!

Forrás:

További autós hírek

Sokkoló videón egy újabb zebrán gázolás. Most egy betegszállító ütött el egy nőt a 18. kerületben, Budapesten. A balesetről videó…

Egy nő vesztette életét hétfőn délelőtt a 86-os főúton, ahol egy Mazda személyautó és egy kamion ütközött frontálisan – adta…

Meghalt a műszaki hibás busznak ütköző személygépkocsi utasa a vezetője pedig súlyos sérüléseket szenvedett Noszlop és Bakonygyepes között. Az eset…

Szamarak és juhok százai akadályozták a forgalmat a romániai A2-es autópályán kedden, mivel egy pásztor az autópálya Duna-hídján terelte át…

“Az elsőnél figyeljétek a zöld lámpát a jobb szélén, bőven szabadot jelez már egy ideje, ha nem figyelek, lehet, hogy…

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen