2017. december 12. | 17:06

A 2017-es év számos kívánatos autóval ajándékozta meg a közönséget. Ne félj, 2018-ban is megjelennek modellek, amelyeket még az unokáid is ismerni fognak, itt a 12 legmenőbb közülük!

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Értelmetlen, mégis trendi kategória bővül 2018-ban. Az Alfa Romeo is beszáll a Super SUV-kategóriába, a Stelvio motorterében ugyanaz a 2.9-es ikerturbós, Ferrari génekkel rendelkező V6-os fog dolgozni, amit a Giuliából már megismerhettél. A legendás négylevelű lóherét nem a szél fújta az oldalára, 500 lóerős teljesítményével és 4 másodperc alatti gyorsulásával könnyen fejfájást okozhat a konkurenciának.

Audi A6

A jelenleg is futó C7-es generáció már 2011-ben forgalomba került. Sikeres modell volt, karakteres külsővel, de ennyi év után, már többre van szükség egy ráncfelvarrásnál, főleg ebben a szegmensben. Az új modell formavilágában egyértelműen kivehető az A8-as, a benne dolgozó technika színvonala is a zászlóshajóét idézi. Elsősorban robotszerű dizájnjával és vezetést segítő, autonóm funkcióival próbálja behálózni a célközönséget.

Audi Q8

Már a Q7-es is lenyűgöz a puszta méreteivel, 5 méter feletti hosszúsága tekintélyt parancsoló megjelenést kölcsönöz az autónak. De az ingolstadti márka nem elégszik meg ennyivel, be akar szállni az X6-os és GLE által uralt, kupé-terepjáró kategóriába. Ha hihetünk az Audi-féle számozási rendszernek, ez minden eddigi szériaautójuknál nagyobb helyet fog elfoglalni a térben. A sportosan, lefelé ívelt tetővonal a szépség, nem pedig a praktikum szolgálatában áll, de a gyártó szerint így is nagyobb lesz a helykínálat benne, mint a bajor, illetve stuttgarti konkurencia termékében.

Bentley Continental GT

Volkswagen selyemköntösben? Vagy a grand tourerek mindenhatója? Mindkét álláspont mögött szép számmal sorakoznak, elég megosztó modell a Continental GT, népszerűsége viszont töretlen a sztárok és focisták világában. A Porsche Panamera alapjaira épülő kétajtós kezdésként, a már jól megszokott W12-es motort kapja, ami immáron 626 lóerőt és 900 Nm-t teljesít fordulaton. Később elérhető lesz olcsóbb V8-as, és ésszerűbb V6-os hibrid erőforrással is. Ezekkel sem lesz lassú a GT, de presztízsértékéből biztosan levesz majd a „kevés” henger.

Gondold csak el, megállsz a pirosnál a Váci úton, a zsír új hibrid Bentley-ddel. Már éppen kezdenéd azt érezni, hogy te vagy a világ királya, amikor begurul melléd egy ugyanolyan Continental, csak W12-es motorral. A szemed sarkából észreveszed, hogy a sofőr téged néz és lehúzza az ablakot. Nem akarsz bunkó lenni, te is leengeded. „A tiéd mekkora? W12? V8?”- kérdezi. „V6”- mondod halkan. Ránézel, az arcán csak lenéző, gúnyos mosolyt látsz. Kezdenél magyarázkodni, de arra már nincs idő. A lámpa zöldre vált, mire feleszmélsz, a kolléga már csak egy apró, távolodó pont a horizonton. Egy lámpa, egy párbeszéd és tíz másodperc elég arra, hogy az „univerzum császárából”, a „világ csicskájának” érezd magad. Erősen idézőjelben persze.

BMW 8-as sorozat

Az imák meghallgattattak, a bolygók egy vonalba álltak. Nagy örömömre a BMW közel két évtized után feltámasztja a 8-as sorozatot, ami lenyűgöző kinézetével és combos teljesítményével próbálja visszahozni azokat az értékeket, amikről híressé vált elődje. Legfőbb konkurense vélhetően az S-Coupé lesz, ahogyan a Mercedesnél, itt is a legnagyobb modell alapjaira épül a kétajtós. A motorokat tekintve szerencsére a belső égésű változatok fognak dominálni, benzinesek és dízelek egyaránt elérhetőek lesznek. A paletta egyik végén a „zöld” plug-in hibrid lesz, a másikon pedig a 6,6 literes V12-es, azoknak, akiknek a 8-as szám hallatán egyből a V12 ugrik be.

BMW M5

A BMW rajongók számára nagy dózis lesz a 2018-as év, mivel az új 5-ösből is érkezik az M-betűs változat. No, nem a manapság divatos M + sok karakteres jelzésű „light” kivitel, hanem az igazi terminátor. Amíg az előző generáció (F10), csak hátul hajtott, itt már aktív összkerék hajtás dolgozik a maximális tapadásért. Az okos rendszert úgy is be tudod állítani, hogy a nyomaték 100%-a a hátsó kerekekre jusson, így keresztben is készségesen fog mozogni. A 600 lóerős ikerturbós V8-as motor, kombinálva a 8 gangos automatával ütőképes párost alkot, kíváncsian várjuk, mit fog ehhez szólni örök nemezise, az E63 AMG.

Ferrari Portofino

A Ferrari, az olaszság kvintesszenciája az autóiparban. Szépség, szenvedély, tomboló erő és menő típuselnevezések (458 Italia, 612 Scaglietti, 812 Superfast, LaFerrari, stb). Eddig úgy látszik nem erőltették meg fantáziájukat a legolcsóbb modell, a California nevének kitalálásakor, gondolván, aki igazán flancos elnevezésű Ferrarit akar, az spóroljon még. Ezen változtattak most szerencsére, az új belépőmodell végre a márkához méltó és illő lett, a hátulján olvasható felirat alapján is: Portofino. Más különbség is akad azért a két autó között: ikerturbós V8-asa már 600 lóerőt tud, 40-nel többet, mint korábban. A százas sprintet 3,5 másodperc alatt lezavarja, a száguldás egészen 320 km/h-s sebességig tarthat. A karosszéria dizájnja és légellenállása is javult az előző generációhoz képest. Ha eddig kételkedett volna valaki abban, hogy ez tényleg egy igazi Ferrari-e, az ezután kétszer is meg fogja gondolni.

Lamborghini Urus

Az eredeti tanulmányató már 2014-ben napvilágot látott, a terepjáró Lamborghini ötlete ugyan nem volt ismeretlen (LM002), mégis felkavarta az állóvizet. Van értelme egy 650 lóerős szabadidő autónak, ami 305-tel tud menni? Sant'Agata Bolognese-ben úgy gondolják, hogy igen. Az Urus képes lesz kiemelkedő menetteljesítményeket biztosítani bármilyen útviszony között, hála az intelligens összkerékhajtásnak és kipörgésgátlónak. A Q7-Bentayga-Cayenne platformra épül, 4.0 literes V8-as motorja az Auditól származik. Méretéhez és teljesítményéhez képest könnyűnek számít a 2200 kilogrammos tömeg, erőprobléma valószínűleg nem lesz. Dizájnja kívül is és belül is egyaránt extravagánsra sikerült, de ezt is várja az ember egy Lamborghinitől.

Lexus LS-sorozat

A Toyota luxusmárkáját már a kezdetektől egy napon említik a német prémiumgyártókkal. Az LS Lexus soha nem verte a mellét, hogy „nézzétek, én vagyok a legjobb”, inkább csendben hangsúlyozta az értékeit, és hagyta, hogy a célközönség rátaláljon. Megbízhatósága, leheletfinomságú hibridhajtása meggyőzte a környezettudatos felsőosztálybelieket, a japán gyártó szerezte a legmagasabb értékeket a J.D. Power vásárlói-elégedettség mérésén. Technikája és külseje egyaránt a jövőbe mutat, két elektromos egység fogja támogatni a 3500 köbcentis V6-os motort, hozzá 10 sebességes automata társul.

Mercedes-Benz CLS-osztály

A Mercedes a CLS-osztállyal új kategóriát teremtett anno, a négyajtós kupék ligájába csak évekkel később csatlakozott az A7-es és a 6-os Grand Coupe. Már az első generáció is mutatósra sikerült, a jelenleg is kapható utódjának formájába szinte lehetetlen belekötni. Mindenki bizakodva várta mit hoz a jövő, de a 2018-ban érkező CLS a kommentek alapján nem aratott osztatlan sikert. Nem a technológia színvonalával kapcsolatban merültek fel kérdések, arra várhatóan nem lesz panasz, hiszen az E-osztály alapjain nyugszik. A dizájn az, ami nehezen emészthető. Főleg az előzők tekintetében. Szép, de valahogy nem egységes. Az eleje egy kicsit Mustang akar lenni, a hátulja kicsit Audi. De nem lenne fair csupán a képek alapján megbélyegezni, látni kell élőben.

Porsche Cayenne

A Porsche eladásainak nagy része nem a 911-esekből származik, hanem sokkal inkább a SUV-okból. A Cayenne volt 2003-ban az első szabadidő autójuk, megmutatták, hogy egy nagy és nehéz jármű is viselkedhet sportosan. Az igényeket teremtettek, amik azóta is fennállnak, ezért muszáj volt naprakészen tartaniuk a Cayenne-t. Első ránézésre még a márkafanatikusoknak is keresniük kell a különbséget, kinézete nagyon hasonlít az előző generációéra. A műszerfal és a hátsó lámpák változtak meg lényegesen, hogy jobban passzoljon a Porsche jelenleg használt arculatába. A legkisebb kapható erőforrás is 434 lóerős 2.9-es V6-os benzines, a csúcsot szokás szerint a Turbo változat fogja képviselni, 542 lóerővel. A motorválaszték várhatóan még bővülni fog.

Toyota Supra

Újabb legenda tér vissza 16 év után, 2018-ban. A Toyota Supra méltán vált a világ egyik leghíresebb autójává, 3.0 literes, ikerturbós, sorhatos motorját csillagászati magasságokig lehetett tuningolni, az 1500-2000 lóerős példányok sem ritkák. Nagy teher van a Toyota vállán, nem adhatnak ki bármilyen jöttment autót Supra felirattal a hátulján. Szerencsére úgy tűnik, hogy nem veszik félvállról a fejlesztést, a BMW-vel együtt dolgoznak azon, hogy a lehető legtöbbet ki tudják hozni az utódból. Az eddigi információk szerint hathengeres turbómotorral fogják szerelni, tervben van a hibrid hajtás is. Külsejét egyelőre még próbálják titkolni a bemutatóig, de a formából következtetve egy kívánatos termék lesz a végeredmény. Addig meg imádkozzunk együtt az égiekhez, hogy legalább egy limitált példányszámban, de szereljék 2JZ-vel is!

  • Címkék:
  • Top