Egy 144 milliós „aztakurva” Lamborghini

Frissítve:
2018-11-07, 15:52

A Lamborghini Countach a világ azon kevés autóinak egyike, amit, ha egyszer látott az ember, soha többé nem felejt el. Az ilyen dizájnt pedig meg kell becsülni!

A sportautó neve sem véletlen, ugyanis a Countach piemonti nyelvjárásban egy indulatszó, ami akkor hagyja el a helyiek száját, amikor valami állat dolgot látnak, amitől aztán tényleg leesik az álluk. Valami olyasmi ez, mint amikor először ültem Teslában, és sportfokozatban tövig nyomtam a gázt, ettől pedig a belső szerveim azonnal levitációba kezdtek. Ne szépítsük, a Countach nagyjából egy „aztakurva”, „ezállat” vagy hasonló felkiáltásnak felel meg, ami még a fejlesztés során ragadt rá.

Lamborghini Countach

És teljesen jogosan! Amikor a Lamborghini Countach-t bemutatták az 1971-es Genfi Autószalonon, akkor biztosan sok nyelven kiáltottak fel hasonló módon, mert az új autó szöges ellentétben állt a korábbi zászlóshajó, a Miura lágyságával, finom vonalvezetésével. A két autót egyébként egyazon dizájnműhely, az olasz Bertone tervezte, ám a munkát érdekes módon az akkor még nagyon fiatal és tapasztalatlan Marcello Gandini kapta, aki fittyet hányva a hagyományokra, az ergonómiára és az aerodinamikára megalkotta ezt a brutális gépet.

Lamborghini

A merészség bejött, mert a kocsit 1974-tól egészen 1990-ig gyártották, most pedig csillagászati áron kelnek el a használt, jó állapotú, gyűjtői minőségű darabok. Azt azért tudni kell, hogy az ifjú Gandini 71-es tervéhez képest a sorozatgyártásba kerülő modellen kellett valamelyest változtatni, mert az eredeti verzióban a motor nem kapott volna elég hűtést.

Lamborghini LP400

Nem csak a megjelenése, a karosszéria építés során alkalmazott technológia is megelőzte a korát. A csöves vázszerkezet, a csúcsminőségű - repülőgépek építésénél alkalmazott - alumínium karosszéria és az üvegszálas padlólemez együttese lehetővé tette, hogy az autó erős és könnyű (1375 kg) legyen egyszerre. Sajnos az eredeti (LP500), 5 literes, 12 hengeres erőforrással szerelt változatból nem maradt túlélő, mert a töréstesztek során az egyetlen megépített példányt feláldozták.

Lamborghini motorbelső

A sorozatgyártásba kerülő Lamborghini Countach LP400-as modell a Miura 4 literes, 370 lóerőre képes motorját kapta meg, ebből 1974 és 1977 között összesen 158 darab készült. Ez az autó a gyűjtők egyik nagy kedvence, 2014-ben például egy 74-es modell 953 500 fontért kelt el egy aukción, ami bizony mostani árfolyamon 344 millió forint volna.  

Countach

78-ban megjelent az LP400 S modell, ami érdekes módon gyengébb, „mindössze” 355 lóerős motort kapott, ám a szélesebb kerekek miatt az autó úttartása jobb lett az elődjénél. A karosszéria itt markánsabb, fokozva a Countach-érzést, ami egyébként azóta is megosztja a rajongókat, akik közül sokan inkább a korábbi változatot favorizálják. Az LP400 S-ből három sorozat volt, ezekből összesen 237 darab készült.

L400

Az RM Sotheby’s árverésén egy második sorozatból való példány keres most új gazdát, ebből összesen 105 darab épült. Bár az 500 ezer dolláros (142 millió forintos) kikiáltási ár soknak tűnhet, a tulajdonos állítólag maga is 250 ezer dollárt költött a szakszerű helyreállításra, így a 35 ezer kilométert futott autó kifogástalan állapotban van, de az eredeti gumiabroncsok és az Ansa Sport kipufogó, a tökéletesen működő hifi és klíma is növeli az értéket.

Lamborghini dizájn

A helyreállításról természetesen pontos dokumentációt kap a leendő vevő, mint ahogy övé lesz az autó eredeti használati útmutatója is. 

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 70-es évek 6 ikonikus sportautója
2017. november 10.
Mikrofonfrizurák, barkók, tömött bajszok, magas derekú trapéznadrágok, női és férfi kezeslábasok – a 70-es évekről sok borzasztó kép is bevillanhat. Az autóiparban viszont csodálatos modellek születtek ekkor.
Heti autós képgyűjtemény
2018. november 02.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2019. február 18.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Megjelent a legújabb elektromos Lamborghini!
2018. november 02.
Az elektromos autók továbbra is megosztóak, viszont a Lamborghini új dobása mindenkinek tetszeni fog!