2018. április 05. | 17:58

A „World Performance Car”, avagy a legjobb nagyteljesítményű autó serlegét 2018-ban a bajor prémiumgyártó söpörte be.

Amint azt az Alapjáraton elsőkézből megtudhattad, az Év Autója díjat a Volvo XC40 söpörte be Genfben. A világ legjobb autóit díjazó „World Car of the Year” szervezet 2018-as „World Car Award” trófeáit március 28-án, a New York-i Autószalonon megrendezett díjátadó ünnepségen adták át. Versenybe azok a modellek szállhattak, amelyeknek tömegtermelési mennyisége éves szinten meghaladja a kétezres darabszámot, továbbá feltétel, hogy 2017. január 1. és 2018. május 31. közötti időszakban a világ legalább két kontinensén megvásárolhatóak legyenek. A kiválasztást és a végső szavazást egy nemzetközi zsűri végezte, amelyben 24 ország 82 vezető szakújságírója foglalt helyet.

A „Word Performance Car” kategóriájában 2018-ban összesen tizenegy négykerekű állt rajthoz:

  • BMW M5
  • Honda Civic Type R
  • Lexus LC 500
  • Alfa Romeo Giulia QV
  • Audi RS 3 Sedan
  • Audi RS 5 Coupe
  • Ferrari Portofino
  • Hyundai i30N
  • Renault Alpine A110
  • Suzuki Swift Sport
  • Volkswagen Polo GTI
A legjobb nagyteljesítményű autók kategóriájának győztesét megillető „World Performance Car” serleget idén a BMW M5 nyerte el, amellyel a bajor prémiumgyártó immáron sorozatban hetedik alkalommal van jelen a győztesek között a „World Car of the Year” díjátadón. A BMW M5 hatodik generációja egy 4,4 literes, duplaturbós V8-as benzinmotorral rendelkezik, amelynek maximális teljesítménye 600 lóerőben és 750 Nm maximális nyomatékban merül ki. Az ötszemélyes sportszedán gyorsulási adatai önmagukért beszélnek: az új BMW M5 álló helyzetből 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, de a 200-hoz is csupán 11,1 másodpercre van szüksége. A motor erejét az M5 teljesítmény-karakterisztikájához hangolt nyolcfokozatú BMW M Steptronic automata váltó továbbítja az M xDrive összkerékhajtás felé. Igen, jól olvastad: M xDrive. Ez az intelligens összkerékhajtás az új BMW M5 sportlimuzinban ünnepli világpremierjét. Az M xDrive szerencsénkre öt különböző hajtáslánc-kombinációt kínál, így képes tisztán csak a hátsó kerekekkel működtetni az olyankor virgonc M5-öt. A rendszer középpontjában egy elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolóval dolgozó osztómű áll, amely az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot akár 0-100% közötti arányban képes elosztani az első és a hátsó tengely között. Sőt, az aktív, elektronikusan vezérelt többtárcsás M differenciálmű a két hátsó kerék között szintén 100%-ban képes összpontosítani az erőt. Forrás: