2019 Genesis G70 - A németek kihívója

Frissítve:
2018-09-18, 21:56

A küldetés a következő: csinálj egy kompakt luxus szedánt, ami könnyebb, kecsesebb és jobban kezelhető, mint a BMW 3-as sorozat

Ez egy hatalmas kihívás egy olyan autógyártó számára, amelynek korlátozott tapasztalata van a sportos járművek gyártásában és a luxus élmény megteremtésében. Ám a 2019 G70-es szedánnal a Genesis - amely voltaképpen a Hyundai luxusmárkája - szeretné megtörné a németek dominanciáját ebben a kategóriában. A G70-est legkorábban 2018 elején láthatják az amerikai bemutatótermekben.

2019 G70 - A németek kihívója

2019 G70 - A németek kihívója

Emlékezzünk csak vissza arra a sokkoló eseményre, amikor 30 évvel ezelőtt három Japán autógyártó betört a luxus piacra. Annak ellenére, hogy néhány szegmensben a Lexus, az Acura és az Infiniti jobbnak bizonyult, egyetlen japán szedán sem tudta felülmúlni a BMW 3-as sorozatának egyeduralmát – sem az eladások számában, sem pedig a vezetőre tervezett autók felfogásában. Hogy a Genesis érkezése nagy hatással lesz-e a fogyasztókra, vagy egyáltalán nem lesz semmi reakció, az még a jövő zenéje.

Genesis G70: Sportos elegancia

A Hyundai egy olyan szedánt akart csinálni, mely a sportos elegancia érzését keltik. Az világos, hogy a Genesis G70 teljesítmény tekintetében megközelítette a BMW 3-as szériát, belső kialakítás terén pedig a Mercedes C-osztályt, valamint az Audi A4-et.

“Sok dolgot vettünk át a négyajtós coupe-ból” - mondta Luc Donckerwolke, a Hyundai és a Genesis tervezési igazgatója. “Egy dinamikus “háromdobozos” dizájnt szerettünk volna. A legfontosabb dolog az arányos elosztás. A célunk a hosszú első tengely arány volt.”

Az autó elején sok olyan apró szög van, mely háromszögeket és trapézokat formál. A G70-es első fényszórója négy vékonyvonalú lámpát tartalmaz dizájnelemként. A tetővonal felé vezető pillérek belső szerelvénye elég kimért, ami hatással van a belmagasságra, cserébe viszont izmosabb az oldalsó lemez. A csomagtartófedél hasonlít a BMW és az Audi dizájnra, mely egy érzékien hegyes hátsó részben folytatódik. És igen, az első kerék mögötti íj minta funkcionális.

Genesis G70: Utastér

Belül a Genesis tervezési koncepciója látható a konzolon és a műszerfalon – vagy épp a koncepció hiánya. Tetszik vagy sem, faberakást sehol nem találunk a G70-esen, ehelyett csiszolt fém vagy folyékony fém megoldásokat alkalmaztak a kialakításnál.

A G70 utasterének kialakításánál eleganciára törekedtek

A G70 utasterének kialakításánál eleganciára törekedtek

Egyéb kevésbé szerencsés megoldások a belső térben: gyémánttal tűzdelt bőr az ajtók belsején, az infotainment-rendszer nem behúzható, valamint a hátsó ülésen kissé szűkös a belmagasság. Annak ellenére, hogy az első üléseknél megfelelő hely van a térdeknek, a lábtér még így is kissé szűkös. Jó hír viszont, hogy a hátsó ülésekről viszont jól ki lehet látni.

Genesis G70: Nyolcsebességes automata váltó az alap

A G70-es tengelytávja 2,5 cm-rel, a teljes hossza pedig 4,1 cm-rel hosszabb, mint a BMW 3-as sorozatnak. Tulajdonképpen a G70 ezekben a mutatókban megegyezik a Mercedes C-osztállyal.

A G70 szíve

A G70 szíve

A motorháztető alatt a Genesisben egy 248 lóerős 2 literes négyhengeres turbó motor dübörög, 352 Nm nyomatékkal. Egy 364 lőerős, 3.3 literes V6-os 508 Nm-es nyomatékkal optimálisnak mondható. A Genesis V6-os verziója 4,7 másodperc alatt van 0-ról 100-on, a végsebessége pedig 268 km/h. A Genesis nem adott meg teljesítmény adatokat a turbó négyeshez.

Mindkét motor nyolcsebességes automata váltóval párosul, ám az Egyesült Államokban elérhető lesz a manuális váltós turbó négyes korlátozott diferenciálművel. Lehet számítani arra, hogy ez a változat fog beszivárogni Európába is.

A G70 nyolcsebességes automata váltóval érkezik

A G70 nyolcsebességes automata váltóval érkezik

A turbó-négyes 18-as Bridgestone négyévszakos gumikkal lesz elérhető, a V6-os pedig 19-es Michelin sport gumikkal négydugattyús Brembo első fékekkel és kétdugattyús hátsó fékekkel. A koreai piacon elérhető lesz a dízel verzió, és az USA-ban megjelenik a V6-os dinamikus kiadása 2019-ben. Hibrid verzió nem lesz.

A szórakozást a tapadás elé helyezve, a Genesis vezetői azt mondják, hogy a G70-es egy hátsó kerék alapú összkerék-meghajtást kínál majd, állítható nyomatékkal. “Nincs unalmas alulkormányzottság”, mondta Albert Biermann, a Hyundai teszt és magas teljesítmény fejlesztési vezetője a szabadalmazott AWD rendszerről. “Az emberek azt fogják hinni, hogy hátsókerék-meghajtással mennek.”

Genesis G70: Sport vagy normál mód?

Mivel sok dolog szubjektív, Biermann azt mondta, hogy a G70 sport és normál módja között váltva lehet állítani a kormányon, gázpedálon, váltópontokon, térképeken, az aktív hangon, összkerék-meghajtáson, valamint a lengéscsillapító helyzetén, korrigálva ezzel a rázkódást.

A normál és sport mód között váltva lehet állítani a kormányon

A normál és sport mód között váltva lehet állítani a kormányon

Biermann jól ismeri ezeket a dinamikákat – a Hyundai egy 30 éves BMW-nél eltöltött karrier után szerződtette. Azt majd meglátjuk, hogy Biermann tudása segít-e a Genesisnek lemásolnia a BMW-t. Egy rövidpályás teszten a koreai prototípus 2 literes turbó négyese kiegyensúlyozottabb és természetesen könnyebb volt, mint a V6-os. A 2 literes változat precízen viselkedett a gázelvételes túlkormányzottság terén, különösen akkor, amikor alacsony dőlésszögű kanyaron ment keresztül. Mindkét motor azonban inkább felbőg, mint morog – egy hangjelzés a sofőrnek, mely inkább nyomást hoz és nem teljesítményt.

“A vezetési kényelem, a hang és vibráció, valamint a belső luxus terén versenyképesek lehetünk a németekkel”, mondta Biermann. “Ezen kívül van egy lázadó stílusunk és egy ígéretes csomagunk.”

Ez a tér azonban nem egyedül a Genesisé. A Kia Stinger ugyanazokkal az erőátviteli elemekkel, felfüggesztéssel és gumikkal lesz felszerelve – a felfüggesztési beállítások merevebbek lesznek a Stingernél. A Stinger tengelytávja is hosszabb.

A G70 vajon felveszi a versenyt a német márkákkal?

A G70 vajon felveszi a versenyt a német márkákkal?

Lesz-e olyan teljesítményű G70-es változat, amely az AMG és M márkákkal versenyezni tud? Talán, mondja Biermann, ám inkább a 340i C43 típusokkal lesznek összhangban, mint az M3 és C63 modellekkel. A végső döntés még nem született meg.

Le tudja-e taszítani a németeket egy feltörekvő koreai márka a trónjukról? A G70 az első komoly teszt.  “A G70 mutatja meg, hogy a Genesis egy valódi brand”, mondta a Genesis brand vezetője Manfred Fitzgerald. “Láthatjuk ebben a márkában sokkal, de sokkal több van.”

Forrás: Motortrend

Kapcsolódó írások

1931 Cadillac Series 452 V16, RM Sotheby’s aukció
2019. szeptember 01.
Az RM Sotheby’s aukciós ház monterey-i árverésén 1,46 millió dollárért, vagyis megközelítőleg 423,7 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy 1931-es Cadillac Series 452 V16 Roadster
Buick Roadmaster woody wagon, bordó, olalnézet, elölről, balról
2019. március 29.
82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges
1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado
1957 Imperial Crown, meggyvörös, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. május 12.
1957-ben az Imperial bemutatta egyik legikonikusabb zászlóshajóját, a Virgil Exner tervezte Crownt. Az autó nem csak méreteivel, de teljesítményével és felszereltségével is túlszárnyalta a kor legelitebb luxusautóit